Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Може ли колата да харчи по-малко от заводските данни?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Reptile написа:
    Lane Staley написа:
    pr_00f написа:
    Определено не мога да се съглася с горното твърдение.Разхода зависи и от оборотите и от товара на на мотора.А от шофьора се иска да може да намери оптималният баланс между 2-те за да постигне нисък разход ( стига да го желае де)
    +1
    Всъщност, спора тръгна от "твърдение" за нисък разход при движение с 50-60 на 6-та предавка - да възможно е, но по наклон....иначе харчи повече от колкото с 50-60 на 5-та. Това се опитва да обясни Хаджов и е прав.Аз ще добавя още един фактор съотношение мощност на мотора - тегло на автомобила. Тъй като при скорости до 100км/ч съпротивлението при търкаляне е високо т.е масата на автомобила е от голямо значение, то степеннта на претоварване на мотори с различна мощнмост ще е различно. Или иначе казано - оптималната скорост за 6-та предавка освен от предвавателните числа, зависи и от к.с/кг.
    На Цариградско при равномерно движение над 50 км/ч ако съм на 5та ми дава един разход, смъкна ли на 6та разходът пада, според бордкомпютър с 0,8 - 0,9. Тогава оборотите са в диапазона 1000-1100.Както казах, това е при равномерно движение. Ще опитам и на 5та, но щом разходът ми, при моя маршрут, се движи в рамките на 6,4, а е падал и до 6,1 и то след 500 км само градско, предполагам, че съм намерил оптималниия режим на шофиране. Или поне съм близо до него. Но ще се възползвам от съветите ви и ще опитам.
    like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

    Коментар


      Lane Staley написа:
      На Цариградско при равномерно движение над 50 км/ч ако съм на 5та ми дава един разход, смъкна ли на 6та разходът пада, според бордкомпютър с 0,8 - 0,9. Тогава оборотите са в диапазона 1000-1100.Както казах, това е при равномерно движение. Ще опитам и на 5та, но щом разходът ми, при моя маршрут, се движи в рамките на 6,4, а е падал и до 6,1 и то след 500 км само градско, предполагам, че съм намерил оптималниия режим на шофиране. Или поне съм близо до него. Но ще се възползвам от съветите ви и ще опитам.
      По Цариградско, ако си в посока изкачване - трудно на 6-та s 50km/ч, ама зависи от предавателното число, твоите не ги огледах....ако е много подобна на 5-та предавка, може да си прав. Единственото, което не трябва да се доверяваш е точност на моментният разход, това си е относително понятие. Много добре трябва да познаваш как работи отчитането на моментен разход за конкретен комп., за да знаеш колко може да му се има доверие!
      Fiat Marea JTD 105 09.2000г

      Коментар


        Хаджов, няма смисъл да спориш толкова много.Аз ще ти добавя само едно нещо, пък нека и към това да имаш претенции.Във Фиат групата всички дизелови двигатели с 6 степенна скоростна кутия си достигат максималната скорост на 6-та предавка.Поздрави.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          Lane Staley написа:
          На Цариградско при равномерно движение над 50 км/ч ако съм на 5та ми дава един разход, смъкна ли на 6та разходът пада, според бордкомпютър с 0,8 - 0,9. Тогава оборотите са в диапазона 1000-1100.
          Потвърждавам това си наблюдение.
          like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

          Коментар


            gantcho написа:
            Например, опита се да ме убеди, че максималната скорост на моята кола се постигала на 5-та предавка. Категорично невярно. Опита се да докаже, че 6-та предавка се ползувала само "при специални условия" - надолнище, попътен вятър и др. глупости фъркати.
            Колега числата по напред говорят, че точно преди 2000г 6-та предавка може да се ползва само при определени условия и за да има някакъв ефект от ползването на тази предавка водача трябва да може да усеща и контролира автомобила. Понеже явно % от водачите или условията за ползването на тази предавка са били доста малко е променен диференциала. С промяната на диференциала 6-та е с малка разлика от 5-та и тогава не е толкова натоварваща, и може да си я ползваш много по често от 6-та преди 2000г. Я кажи с колко ти падат оборотите между 5-та и 6-та. При всички положения и двете 6-ти предавки ще намалят разхода, но за едната са нужни дадени условия за да го намали.
            Lane Staley написа:
            Lane Staley написа:
            На Цариградско при равномерно движение над 50 км/ч ако съм на 5та ми дава един разход, смъкна ли на 6та разходът пада, според бордкомпютър с 0,8 - 0,9. Тогава оборотите са в диапазона 1000-1100.
            Потвърждавам това си наблюдение.
            Ми аз с либрата на 5-та при тази скорост съм на тези обороти. Напълно нормално е да се движиш на 6-та тогава с тази скорост, но не съм съгласен, че ако няма лек наклон при тази скорост си по икономичен. Да наистина ако при тази скорост с лекота се движиш на 6-та съм съгласен с теб, но това доказва, че вашата 6-та е като моята 5-та

            Коментар


              Малко инфо При 50-60 км/ч дали ще 5-на или 6-на кутия, май е се тая.
              Прикачени файлове
              Marea Weekend HLX Jtd 110

              oO(_)____////____(_)Oo

              Коментар


                TIP написа:
                Малко инфо При 50-60 км/ч дали ще 5-на или 6-на кутия, май е се тая.
                То като цяло си е все тая дали ще е 5 или 6-степенна ако разликата е само в броя на предавките, да в някое стръмно и по продължително изкачване при което нито е за 5-та нито за 4-та (примерно) при 6-степенната ще кара на 5-та и ще му е добре. Накрая се стигна до истината, че колегите където казваха, че карат на 6-та с 50км е напълно възможно. Защото тяхната 6-та е като нашата 5-та но ако е 6-та е като от средната табличка ще им е малко трудно, по простата причина, че оборотите на мотора ще са по ниски от оборотите за празен ход и просто няма как да се получи.Поздрави.

                Коментар


                  BO написа:
                  Хаджов, няма смисъл да спориш толкова много.Аз ще ти добавя само едно нещо, пък нека и към това да имаш претенции.Във Фиат групата всички дизелови двигатели с 6 степенна скоростна кутия си достигат максималната скорост на 6-та предавка.Поздрави.
                  Разгледай таблиците на TIP за Алфа 166 и тогава се изказвай.Фиат има и 5-скоростни кутии,на които максималната скорост се постига на 4-та.Виж при обороти на максим.мощност-4000 какво става с максималната скорост на 5-та и 6-та предавка.На Ганчо и неговия адвокат Lane Staley,не препоръчвам да ги гледат,защото няма да ги разберът.

                  Коментар


                    chaveto написа:
                    TIP написа:
                    Малко инфо При 50-60 км/ч дали ще 5-на или 6-на кутия, май е се тая.
                    То като цяло си е все тая дали ще е 5 или 6-степенна ако разликата е само в броя на предавките, да в някое стръмно и по продължително изкачване при което нито е за 5-та нито за 4-та (примерно) при 6-степенната ще кара на 5-та и ще му е добре. Накрая се стигна до истината, че колегите където казваха, че карат на 6-та с 50км е напълно възможно. Защото тяхната 6-та е като нашата 5-та но ако е 6-та е като от средната табличка ще им е малко трудно, по простата причина, че оборотите на мотора ще са по ниски от оборотите за празен ход и просто няма как да се получи.Поздрави.
                    Така е.Ако преводните отношения ня 6-та и колата с 5 скорости на 5-та са еднакви няма никаква полза от 6-тата скорост.Ако 6-тата скорост не е overdrive,няма никакъв смисъл от нея.Ако някой може да обясни ползата от нея нека да се обоснове.Предпочитам да карам 5 степенна кутия с предав.отношение на 6-тата предавка на тази на 6 степенната.

                    Коментар


                      Разгледай таблиците на TIP за Алфа 166 и тогава се изказвай.Фиат има и 5-скоростни кутии,на които максималната скорост се постига на 4-та.Виж при обороти на максим.мощност-4000 какво става с максималната скорост на 5-та и 6-та предавка.На Ганчо и неговия адвокат Lane Staley,не препоръчвам да ги гледат,защото няма да ги разберът.
                      Ако ме не лъже паметта говорим не за 5 степенни кутии а за 6 ?
                      На Ганчо и неговия адвокат Lane Staley,не препоръчвам да ги гледат,защото няма да ги разберът.
                      Силно се надявам да се шегувате, иначе би било доста неприятно нарушение на добрият тон и правилата на форума.
                      Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                      ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                      Коментар


                        pr_00f написа:
                        Ако ме не лъже паметта говорим не за 5 степенни кутии а за 6 ?
                        Точно за 6-та става въпрос,защото при 4000 об,Ганчо ще вдигне 244 клм/час/виж таблицата за 6-тата скорост,дано я разбереш/.

                        Коментар


                          Ок аз таблиците ги гледам. Дали ги разбира простото ми създание е - трудна работа то не може всички да да умни и разбиращи от 2 думи.И съм смятал това което ме интересува. И все пак как се връзва написаното
                          Разгледай таблиците на TIP за Алфа 166 и тогава се изказвай.Фиат има и 5-скоростни кутии,на които максималната скорост се постига на 4-та
                          Със 6 степенните ск. кутии ?п.с А какво стана с официалните данни за 6-ст ск. кутия на 166 - все още ги очаквам с нетърпение.п.п.с Все още очаквам коментар за товара на двигателя и влиянието му разхода в мнението ми малко по нагоре по темата и цифричките в червено.
                          Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                          ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                          Коментар


                            Stefan Hadjov написа:
                            BO написа:
                            Хаджов, няма смисъл да спориш толкова много.Аз ще ти добавя само едно нещо, пък нека и към това да имаш претенции.Във Фиат групата всички дизелови двигатели с 6 степенна скоростна кутия си достигат максималната скорост на 6-та предавка.Поздрави.
                            Разгледай таблиците на TIP за Алфа 166 и тогава се изказвай.Фиат има и 5-скоростни кутии,на които максималната скорост се постига на 4-та.Виж при обороти на максим.мощност-4000 какво става с максималната скорост на 5-та и 6-та предавка.На Ганчо и неговия адвокат Lane Staley,не препоръчвам да ги гледат,защото няма да ги разберът.
                            Добре де въпреки, че написах каква е разликата ти пак се захващаш за въпросната скоростна кутия на 166-ца преди 04.2000 година.Дори и така да е дай да видим какво се получава:Максимална скорост на 5-та -> 197км/чМаксимална скорост на 6-та -> 202км/ч.Какво излиза - на коя скорост се постига максималната скорост на автомобила?Числата говорят нали?Също така спора е за 6 степенните скоростни кутии. Аз заявявам твърдо и ще застана зад думите си с неоспорими факти и числа. До сега от теб само съм чул - 6-та овърдрайв и на 5-та скорост максимална на 6-та само за поддържане.Също мога да ти докажа, че на 6-та скорост на Алфата преди 2000 година специфичния разход на гориво въпреки, че е на по-ниски обороти примерно при 200км/ч е еднакъв с този с по-новата кутия.Ако си се качвал на две еднакви Алфи с различните скоростни кутии въобще няма да питаш каква е ползата тогава автомобила да е с 6 скорости. Аз ще ти спомена, че разликата е огромна. Ама под огромна имам предвид наистина ОГРОМНА.Също така спомена за 5-те скоростни кутии. Кажи конкретно коя скоростна кутия на кой дизелов автомобил се слага с 4-та максимална скорост над 5-та. Ако е някой стар Д/ТД двигател може и да има не споря. За ЖТД двигател не съществува такава скоростна кутия.Също спомена точно това:
                            Не вярвам да са толкова скапани от фиат да направят подобна смехория.Виждали сме разни недомислици,но не вярвам това да е подобно.
                            Аз за това и ти казах - не съществува 6 степенна скоростна кутия в цялата Фиат група (Фиат, Ланча, Алфа), където максимална скорост да не е на 6-та предавка.Явно тези от Фиат не са в час с автомобилостроенето и явно трябва да се откажат.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              BO написа:
                              Stefan Hadjov написа:
                              BO написа:
                              Хаджов, няма смисъл да спориш толкова много.Аз ще ти добавя само едно нещо, пък нека и към това да имаш претенции.Във Фиат групата всички дизелови двигатели с 6 степенна скоростна кутия си достигат максималната скорост на 6-та предавка.Поздрави.
                              Разгледай таблиците на TIP за Алфа 166 и тогава се изказвай.Фиат има и 5-скоростни кутии,на които максималната скорост се постига на 4-та.Виж при обороти на максим.мощност-4000 какво става с максималната скорост на 5-та и 6-та предавка.На Ганчо и неговия адвокат Lane Staley,не препоръчвам да ги гледат,защото няма да ги разберът.
                              Добре де въпреки, че написах каква е разликата ти пак се захващаш за въпросната скоростна кутия на 166-ца преди 04.2000 година.Дори и така да е дай да видим какво се получава:Максимална скорост на 5-та -> 197км/чМаксимална скорост на 6-та -> 202км/ч.Какво излиза - на коя скорост се постига максималната скорост на автомобила?Числата говорят нали?Също така спора е за 6 степенните скоростни кутии. Аз заявявам твърдо и ще застана зад думите си с неоспорими факти и числа. До сега от теб само съм чул - 6-та овърдрайв и на 5-та скорост максимална на 6-та само за поддържане.Също мога да ти докажа, че на 6-та скорост на Алфата преди 2000 година специфичния разход на гориво въпреки, че е на по-ниски обороти примерно при 200км/ч е еднакъв с този с по-новата кутия.Ако си се качвал на две еднакви Алфи с различните скоростни кутии въобще няма да питаш каква е ползата тогава автомобила да е с 6 скорости. Аз ще ти спомена, че разликата е огромна. Ама под огромна имам предвид наистина ОГРОМНА.Също така спомена за 5-те скоростни кутии. Кажи конкретно коя скоростна кутия на кой дизелов автомобил се слага с 4-та максимална скорост над 5-та. Ако е някой стар Д/ТД двигател може и да има не споря. За ЖТД двигател не съществува такава скоростна кутия.Също спомена точно това:
                              Не вярвам да са толкова скапани от фиат да направят подобна смехория.Виждали сме разни недомислици,но не вярвам това да е подобно.
                              Аз за това и ти казах - не съществува 6 степенна скоростна кутия в цялата Фиат група (Фиат, Ланча, Алфа), където максимална скорост да не е на 6-та предавка.Явно тези от Фиат не са в час с автомобилостроенето и явно трябва да се откажат.
                              Май че и на тебе ти е трудно да разчетеш таблицте,но преди това се върни в началото на темата за да разбереш че става въпрос за колата на колегата която е преди 2000 год.За след 2000 год ще я разглеждаме в друга тема.Не виждаш ли че на 6-та при 4000 об трябва да вдигне 244 клм/час,но ще ги вдигне по 20* наклон и попътен вятър-overdrive.Ako е верно че на 6-та вдига 202 клм то значи че никога не може да постигне максималната си мощност ,защото тази скорост се постига едва при 3200 об.Но при 3200 об имаш далече по малка мощност за да може да вдигне 202 клм.Излиза че таблиците трудно се разчитат.Сега искам много да науча нещо ново от теб-да ми обясниш каква е ползата от 6 степенната ск.кутия пред 5 степената,при положение че 6-та и 5-та са с еднакви преводни отношения на двете кутии.Ама не аргументите ти да са с думички като "ОГРОМНА",а както се полага на технически грамотни хора.

                              Коментар


                                BO написа:
                                Хаджов, няма смисъл да спориш толкова много.Аз ще ти добавя само едно нещо, пък нека и към това да имаш претенции.Във Фиат групата всички дизелови двигатели с 6 степенна скоростна кутия си достигат максималната скорост на 6-та предавка.Поздрави.
                                Сега искам много да науча нещо ново от теб-да ми обясниш каква е ползата от 6 степенната ск.кутия пред 5 степената,при положение че 6-та и 5-та са с еднакви преводни отношения на двете кутии.Ама не аргументите ти да са с думички като "ОГРОМНА",а както се полага на технически грамотни хора.
                                По възможност със данни за всички 6-ст. скоротни кутии на Фиат групата и разбивки по макс, скорост.За да не звучим несериозно.И все пак Коментар за това?
                                Цитат:На Ганчо и неговия адвокат Lane Staley,не препоръчвам да ги гледат,защото няма да ги разберът.Силно се надявам да се шегувате, иначе би било доста неприятно нарушение на добрият тон и правилата на форума.
                                Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                                ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                                Коментар

                                Working...
                                X