Споко, за по-старите иде реч! При теб 6-та е почти, като 5-та, което личи от "огромната" разлика от 2км/ч макс. скорост, спрямо по-старите 6 скоростни 166-ци!Хаджов добре Ви обясни разликата и сега се хващате за "буквата", вместо да разберете какво Ви обяснява и да начуите нещо повече!
Уфффф, добре. Карате ме да смятам и да си губя времето да доказвам очевидни факти. 1. И така, при 100 км/ч на 6-та предавка съм с 1800 оборота/мин. Това няма да го доказвам - това се приема като лема, т.е. теорема, която не подлежи на доказване 2. Пробвам да го "докажа" с дадените тук главни предавателни числа:Дали може с 3.176?Обиколка гума 205/55/16 = 1.985 метра100 км/ч = 27.77 м/с, следователно ми трябват 14 оборота на гумата за секундаОбщото предаване на 6-та е 3.176*0.614=1.95Умножаваме 1.95*14=27.3 - 27.3 са оборотите на двигателя за секундаУмножаваме по 60 за да получим за минута - 1638 оборота3. Мдаааа, това не ми върши работа, защото не е истина.4. Пробваме същата процедура с 3.733. И какво получавам? Получавам 1925 оборота/мин. Жалко - пак не са 1800. 5. И сега вече пробвам с моя диференциал, а именно 3.56. Главно предаване, което поради незнайни причини не е цитирано от колегата TIF. И си получавам какво? Ами 1836 оборота - тоест толкова, колкото в действителност виждам на оборотомера!И така, при 3.56 главно предаване, общото предаване на 6-та ми е 2.18. Общото предаване на 5-та на старите Алфи е 2.42. Дали е едно и също 2.18 и 2.42? Според мен не. И между другото, при старите Алфа 166 максималната скорост също се е постигала на 6-та предавка, а не на 5-та.
She was only a whisky maker but he loved her still.
Уфффф, добре. Карате ме да смятам и да си губя времето да доказвам очевидни факти. 1. И така, при 100 км/ч на 6-та предавка съм с 1800 оборота/мин. Това няма да го доказвам - това се приема като лема, т.е. теорема, която не подлежи на доказване 2. Пробвам да го "докажа" с дадените тук главни предавателни числа:Дали може с 3.176?Диаметър гума 205/55/16 = 1.985 метра100 км/ч = 27.77 м/с, следователно ми трябват 14 оборота на гумата за секундаОбщото предаване на 6-та е 3.176*0.614=1.95Умножаваме 1.95*14=27.3 - 27.3 са оборотите на двигателя за секундаУмножаваме по 60 за да получим за минута - 1638 оборота3. Мдаааа, това не ми върши работа, защото не е истина.4. Пробваме същата процедура с 3.733. И какво получавам? Получавам 1925 оборота/мин. Жалко - пак не са 1800. 5. И сега вече пробвам с моя диференциал, а именно 3.56. Главно предаване, което поради незнайни причини не е цитирано от колегата TIF. И си получавам какво? Ами 1836 оборота - тоест толкова, колкото в действителност виждам на оборотомера!И така, при 3.56 главно предаване, общото предаване на 6-та ми е 2.18. Общото предаване на 5-та на старите Алфи е 2.42. Дали е едно и също 2.18 и 2.42? Според мен не. И между другото, при старите Алфа 166 максималната скорост също се е постигала на 6-та предавка, а не на 5-та.
Какво доказаха всички тези сметки с преводните числа, липсва крайна теза в "доказателството"?!?Никой не е спорил за преводни числа, а само за възможността двигател с 136 коня при "претоварена" 6-та, да задвижи автомобила до зададената му максимална скорост......до това се свежда сметката! Ако успява да се справи със челното съпротивление при 202км/ч + съпротивлението при търкаляне, значи ще може да се достигне макс. скорост на 6-та предавка, ако не - няма да може!Какво постоянно си смяташ на твоята кола?!? Хаджов коментира друг случай....ти можеш и 7-ма да имаш, която е като 5-та на друг модел, това какво доказва....НИЩО!
Какво постоянно си смяташ на твоята кола?!? Хаджов коментира друг случай....ти можеш и 7-ма да имаш, която е като 5-та на друг модел, това какво доказва....НИЩО!
Доказа, че теоретизираш върху непълни данни дадени от колегата TIP. А смятам за моята кола, защото всичко тръгна от едно мое мнение за моята кола. И Хаджов коментира точно моя случай и случая на Lane Staley.А ако беше прочел постовете на колегата ВО щеше да разбереш в каква заблуда тънеш и ти. И на старата и на новата Алфа 166 максималната скорост се постига на 6-та предавка и тезата ви "претоварени" 6-ти предавки е несъстоятелна. Доказах също така, че моята 6-та не е като 5-та на старата Алфа, т.е. оборих твърдението ти.Именно ТИ не доказваш нищо.
She was only a whisky maker but he loved her still.
Какво постоянно си смяташ на твоята кола?!? Хаджов коментира друг случай....ти можеш и 7-ма да имаш, която е като 5-та на друг модел, това какво доказва....НИЩО!
Доказа, че теоретизираш върху непълни данни дадени от колегата TIP. А смятам за моята кола, защото всичко тръгна от едно мое мнение за моята кола. И Хаджов коментира точно моя случай и случая на Lane Staley.А ако беше прочел постовете на колегата ВО щеше да разбереш в каква заблуда тънеш и ти. И на старата и на новата Алфа 166 максималната скорост се постига на 6-та предавка и тезата ви "претоварени" 6-ти предавки е несъстоятелна. Доказах също така, че моята 6-та не е като 5-та на старата Алфа, т.е. оборих твърдението ти.Именно ТИ не доказваш нищо.
Добре, щом казваш! Има ли разлика в мощността и въртящият момент при теб и при по-страият модел за който си смятал?
Колеги, тук максимален въртящ момент не важи, когато става въпрос за максималната скорост на колата-важна е само точката на достигане на максимална мощност на максимално висока предавка(ако успее да я достигне като се пребори в челното съпротивление).
Добре, щом казваш! Има ли разлика в мощността и въртящият момент при теб и при по-страият модел за който си смятал?
Разликите в мощността и въртящия момент са минимални - 136 на 140 коня, 304 на 305 нютонметра въртящи моменти. Само че се постигат при различни обороти - 2000 на 1800.
She was only a whisky maker but he loved her still.
Колеги, тук максимален въртящ момент не важи, когато става въпрос за максималната скорост на колата-важна е само точката на достигане на максимална мощност на максимално висока предавка(ако успее да я достигне като се пребори в челното съпротивление).
така е .но за по малък разход на гориво има голямо значение . защото на по ниски обороти на мотора може да се кара на по висока предавка без да се натоварва двигателят
Linea .2009 .1,6 Mjet Emotion
ESP ASR CC HH MSR 6AB
Сега да обясня.При мен скоростите са както следа:2ра от 16 км/ч3та от 22-23 км/ч4та от 30-31 км/ч5та от 39-40 км/ч6та от 49-50 км/чНа посочените скорости двигателят е на около 1000 оборота. Т.е. съвсем малко над празен ход. Километражът ми е дигитален, затова давам толкова точно скоростта. Тук на страница 20 може да видите графика на въртящият момент и мощността:http://renault.bg/_articles/brochure...гателят е dci 130 Моята е хечбек, но неговата брошура нещо не излиза. Собственото тегло обаче е същото, поне според този каталог.Та още ли има поддръжници на тезата, че на равно не мога да поддържам скорости над 5о км/ч на 6та с по-нисък разход отколкото на 5та?
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Призовавам пишещите тук да се придържат към темата и да спазват правилата на форума. Следващият, който прояви неуважително или грубо отношение към друг член на форума, ще получи официално предупреждение или направо ще му бъде дадена възможност да си почине от споровете във форума за срок от 90 дни.
Добре, щом казваш! Има ли разлика в мощността и въртящият момент при теб и при по-страият модел за който си смятал?
Разликите в мощността и въртящия момент са минимални - 136 на 140 коня, 304 на 305 нютонметра въртящи моменти. Само че се постигат при различни обороти - 2000 на 1800.
Чудесно, значи въртящият момент е "мръднат" с 200об. 6-та, спрямо предишната 5-та е с 10% в предавателното число т.е при новият модел при 202км/ч на 6-та имаш около 7-10% повече въртящ момент, което компенсира "удължаването" с 10%.Или просто казано 2.18 за 5-та предавка при старият модел е същото(+- 2%), като товар на мотора и скорост спрямо 2.42 на 6-та предавка при твоят мотор!От Фиат са решили, че е по-добре, вместо 5-та на 2.18, да добавят малко въртящ момент при 3500 например и да пуснат 6-та на 2.42, като очакват средно намаление на разхода 5-10%, което е смислено!
Чудесно, значи въртящият момент е "мръднат" с 200об. 6-та, спрямо предишната 5-та е с 10% в предавателното число т.е при новият модел при 202км/ч на 6-та имаш около 7-10% повече въртящ момент, което компенсира "удължаването" с 10%.Или просто казано 2.18 за 5-та предавка при старият модел е същото(+- 2%), като товар на мотора и скорост спрямо 2.42 на 6-та предавка при твоят мотор!От Фиат са решили, че е по-добре, вместо 5-та на 2.18, да добавят малко въртящ момент при 3500 например и да пуснат 6-та на 2.42, като очакват средно намаление на разхода 5-10%, което е смислено!
Опитвам се да следя логиката ти и успявам донякъде, само че има едно неудобство:Общо предаване на 5-та при Алфа до 2000г. - 2.42, на 6-та - 1.95Общо предаване на 5-та при Алфа след 2000г. - 2.71 на 6-та - 2.18.Т.е. - точно обратното. Не се хващам за буквата - просто ми направи впечатление. Иначе действително, при по-новия модел на по-висока скорост изглежда има повече въртящ момент.В крайна сметка, всичко тръгна от там, че според мен на 6-та предавка реализирам икономия спрямо 5-степенни скоростни кутии. Разбира се, не всички, но поне в сравнение с повечето и особено фиатски 5-степенни скоростни кутии на дизели от същия период. Особено пък ако се сравни с подобен двигател, както при Мареата.
She was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар