Дава съм ток много пъти и с по-тънки кабели, примерно половин квадрат
Колега,ти ще измислиш нова електротехника
Алеле майко, ГЕРМАНЦИ! Това съм го пропуснал някъде... Ми колега, че си давал ток - давал си.Ама ако колата е запалила - случайно е било, да знаеш и ти нямаш никакъв пръст в цялата работа Е, това директно е за бисерите!Та какво казваш, половин квадрат?Ей, добре се посмях, мерси Лъчо :D
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Лятото в жегата пробвах новите си кабели на едно клио-дизел и не можа да запали. Като погледнах щипките, та те нямат никаква контактна площ! Търсих щипки, които да ми вдъхнат доверие, но не намерих. Мислих да ги преработя с медни шинички по подобие на електроженна маса, но за сега си стоят така и за нищо не стават.
FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Аз на електротехниката ли да вярвам или на очите си (Сега очаквам отговор:Ти на очите си ли ще вярваш или на мене. ) Давал съм ток с парче коаксиален кабел баш по метода на Esper, закачихме двата акумулатора, запалих моята кола, пушихме по 1-2 цигари, угасих колата, комшията пробва и запали за 2 секунди. Палили сме коли със СОТ-аджийски кабел, с ЛАН кабели и с кви ли не, само с телефонен не съм опитвал и не искам. А Оги питаше къде греши и според мен проблема е в кекаквите крокодилчета и ако е разчитал на техния захват, та те нямат и половината на половин квадрат контактна повърхност. И най-дебелите кабели да ползвате, ако щипките не стискат яко, смисъла се губи.
Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"
Simeon3000,да беше прочел внимателно темата,преди да се изказваш неподготвен Пък и да беше уточнил,че става въпрос за зареждане на акумулатора,а не за директно подаване на напрежение в момент на палене.Разликата е от небето до земята.Иначе тия половинквадратови кабели успешно ще ти служат за бушони
По темата- не е важно колко са дебели кабелите- просто се доближава с колата си този, който дава ток и свързва червения кабел с + на неговия с + на твоя акомулатор,после масата- защипва с - на неговия акомулатор и дава на корпуса на твоя двигател- така няма да се мъчи да ти зарежда твоя акомулатор,вдига колегата 3000 оборота и тогава може да си въртиш на стартер колкото си искаш.Елементарно! :D
е колега ..... половин квадрат.... добре, ще го преживея.... ама с лан-кабел вече навлизаме в света на Кърт Вонегът. Не че се заяждам, но не го ли видя с очите си, квото и да ми кажеш, няма да го приема!!! Ами колеги, тогава да попитам: Защо въпреки малката контактна площ, която уж няма и половин квадрат, все пак пропуска евентуални 150 ампера??? По повод снимката с "оня боклук" : Напълно безпроблемно минаха 20-те ампера, както знаете вече успешно захраних 200-ватови свещи с това нещо въпросът ми там бе по скоро за вида на крокодилчето и точно тази малка контактна площ, а не самия кабел. кабела ясно че ще издържи - все пак 2.5 квадрата би трябвало да се справи с около 30-на ампера. Kimi, корпуса на двигателя не е ли хванат за маса, или нещо бъркам? Т.е. дали съм на корпуса на мотора, или на минус на акумулатора, каква е разликата? Подгревните свещи са навити в корпуса, как взимат маса? И искаш да кажеш все пак че с полвин квадрат кабел пак става?!? ами да взема да пусна бойлера и готварската печка на половин квадрат?След мнението на Esper, вече ще паля други коли по по-различен метод. Ще гася моята преди опита! И разбира се, аз ще паля другата, щото някой незнаен войн ще хване и ще ми върти 1 минута без прекъсване и язък за хубавия акумулатор!!!
...Kimi, корпуса на двигателя не е ли хванат за маса, или нещо бъркам? Т.е. дали съм на корпуса на мотора, или на минус на акумулатора, каква е разликата?...
Когато подадеш маса директно на корпуса на двигателя- не се зарежда директно и скапания акомулатор- ако подадеш на + и - на стария акомулатор- капацитета се разделя на 2, защото акомулатора се включва само да подаде контакт, а силния ток отива директно да захрани стартера и идва от работещата кола и има голям капацитет и ампеража не "потъва" в зареждане на изтощения акомулатор и чак тогава да отиде към стартера, а директно го върти.Изтощен акомулатор може да вземе до 50 % от мощността, която се подава за собствено зареждане, а не това се цели при подаване на ток- тук се елиминира протичането на ток вътре в стария акомулатор и всичкото съпротивление между плочите му и стартера върти както акомулатора на работещата кола. Включите ли + и - към стария акомулатор, ако ще и с 10 сек. по- рано- то тока се пренасочва за зареждане, а ние целим въртене на стартера. Идеалния случай разбира се е да подадем - точно в момента, когато се завърта на стартер- тогава е все едно, но все пак при закачване на кабели до палене се губи време и тока се пренасочва за заряд.
е колега ..... половин квадрат.... добре, ще го преживея.... ама с лан-кабел вече навлизаме в света на Кърт Вонегът. Не че се заяждам, но не го ли видя с очите си, квото и да ми кажеш, няма да го приема!!!
Ти пък сега, там има 8 жици по около 0,25мм2, което прави 2 квадрата от воле.
Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"
Кими,ми нали стартера и акумулатора са вързани в паралел.Той и Оги се опите да ти го каже,ама ти май също измисляш нови закони(допълнения към законите на Ом и Кирхоф).Но да спрем с тая тема-кой разбрал,разбрал,който не-да пали както си иска.
Палил съм Ford Escort 1.6i(EFi) с 6 квадрата кабели - освен, че сериозно се стоплиха, съединението където са щипките се размириса на стопена изолация. Така, че някой да ми брътвее, че хубаво захванат кабел от 0.5 кв. мм ще успее да пренесе 300 ампера ток - малко не вонегът ми направо Толкин ще да е. Определено кабел с такова сечение ще послужи като красива стопяема жичка, също така позната като бушон...
...Kimi, корпуса на двигателя не е ли хванат за маса, или нещо бъркам? Т.е. дали съм на корпуса на мотора, или на минус на акумулатора, каква е разликата?...
Когато подадеш маса директно на корпуса на двигателя- не се зарежда директно и скапания акомулатор- ако подадеш на + и - на стария акомулатор- капацитета се разделя на 2, защото акомулатора се включва само да подаде контакт, а силния ток отива директно да захрани стартера и идва от работещата кола и има голям капацитет и ампеража не "потъва" в зареждане на изтощения акомулатор и чак тогава да отиде към стартера, а директно го върти.Изтощен акомулатор може да вземе до 50 % от мощността, която се подава за собствено зареждане, а не това се цели при подаване на ток- тук се елиминира протичането на ток вътре в стария акомулатор и всичкото съпротивление между плочите му и стартера върти както акомулатора на работещата кола. Включите ли + и - към стария акомулатор, ако ще и с 10 сек. по- рано- то тока се пренасочва за зареждане, а ние целим въртене на стартера. Идеалния случай разбира се е да подадем - точно в момента, когато се завърта на стартер- тогава е все едно, но все пак при закачване на кабели до палене се губи време и тока се пренасочва за заряд.
Според мен паралелно вързаният акумулатор не оказва никакво значение при паленето. При въртенето на стартера напрежението пада да кажем под 7-8V (още повече че токът минава през дългите кабели). Толкова ниско напрежение едва ли ще започне да го зарежда. В най добрият случай ще помогне ако има някакъв заряд в него ...Заряден ток към акумулатора протича само ако напрежението към което е свързан е по високо от собственото му.Това е както при случая с паленето при пуснати фарове. Заради спада фаровете гаснат и ако нормално харчат 100W точно тогава не харчат и 20 W което е нищо на фона на киловатите които харчи стартера.
вътрешното съпротивление на паднал акумулатор е ниско, от там и "лакомията" му за ток, като подадеш външно напрежение. Между другото, можеш да направиш практически опит: вземи едно зарядно (което си избереш) за акумулатор. измери му напрежението и кажи колко е. после аз ще ти кажа колко е на моите два броя зарядни (едното китайско - дава 4А, другото айнхел - дава 10А).
"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
вътрешното съпротивление на паднал акумулатор е ниско, от там и "лакомията" му за ток, като подадеш външно напрежение. Между другото, можеш да направиш практически опит: вземи едно зарядно (което си избереш) за акумулатор. измери му напрежението и кажи колко е. после аз ще ти кажа колко е на моите два броя зарядни (едното китайско - дава 4А, другото айнхел - дава 10А).
Точно обратното е - когато акумулаторът се разреди му се повишава вътрешното съпротивление. Именно това е и причината когато се натовари по разреденият акумулатор да дава по ниско напрежение.А при зареждане е вярно че е по лаком но това се дължи на по ниското му напрежение. Нормално зарядно устройство подава 14,4 волта. Колкото е по голяма разликата между това напрежение и напрежението на акумулатора протичащият ток е по голям.Колкото и да е разреден акумулаторът на клемите му има поне 10 волта освен ако не е повреден и има дефектна клетка. А при палене напрежението пада доста под тези 10 волта. Така че той няма да дърпа ток по време на палене. Ако има някакъв заряд в него той единствено може да помогне - символично. Така че при палене е все тая има ли акумулатор в паралел или не.
хъм.. значи съм се объркал. Благодаря А зарядните ми след като подават около 12V, това значи ли че са дефектни? Досега май всички зарядни, които съм пробвал (4 на брой) са били около 12волта.П.С.все си мисля, че вътрешното му съпротивление ще спадне на разреден акумулатор, от там идва и пада на напрежение до 10 и нещо волта. върху по-малко съпротивление имаме по-нисък пад на напрежение.
"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар