Оловен акумулатор се зарежда по схемата CC/CV (Constant Current/Constant Voltage)Това означава че зарядното първо подава констанен ток към акумулатора (стойността му зависи от капацитета) а после подава константно напрежение.В първата част на заряда (СС) акумулаторът е разреден и напрежението му е ниско. Това предполага че зарядният ток ще бъде голям - заради разликата в напреженията. Зарядното ограничава именно този ток до стойност която е безопасна за акумулатора. А токът се ограничава като зарядното намалява разликата в напреженията - ако тогава мериш може да измериш 12 волта.Когато акумулаторът се позареди напрежението му се вдига като зарядното също вдига своето напрежение за да поддържа константен заряден ток. Но идва момент в който се достига максималното напрежение с което се зарежда оловен акумулатор - 2,4В на клетка, или 14,4 за целия. Тогава зарядното поддържа това напрежение до края на заряда (CV). А тoй настъпва когато зарядният ток падне под определена стойност защото напрежението на акумулатора и на зарядното са изравнени.За да измериш напрежението на зарядното трябва да го мериш или на празен ход или в края на заряда. Би трябвало да е 14,4 В.А вътрешното съпротивление на някой източник на напрежение е свързано последователно на самия източник. Колкото по високо е то толкова по лошо е за източника защото му пречи да отдава енергията си и генерира загуби.Ето малко инфо http://en.wikipedia.org/wiki/Lead-acid_battery
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Палене с кабели - как точно го правите? Май бъркам....
Collapse
X
-
меря на празен ход - 12в (около, не помня колко точно беше), в края на заряда вече е към 14в. това за източника на напрежение го бях пропуснал (за вътр. му съпротивление). мда, прав си. Благодаря, научих нещо"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Има всякакви зарядни ...Качествените ползват именно алгоритъма CC/CVобикновено CC = 1/10 от капацитета на акумулатора в А (при нормален заряд)а CV е 14,4В (някъде препоръчват 13,8В за достигане на 90% заряд)Принципно и с 12В ще го заредиш, но не напълно ... което пак е нещо щото в колата той ще си се дозареди.
Коментар
-
ilkor само да вметна нещо искам. Фаровете гаснат поради единствената причина че като завъртиш ключа, токът за тях просто прекъсва, а не че нещо намалява и не е достатъчен, така са изградени пъпките. Ето и схемичка, за колеги които също искат да разберат защо им гаснат фаровете. Значи фаровете се захранват от там където е червената стрелка, сами виждате че преместването на ключа прекъсва веригата през тази пъпка, и подава ток към стартерната система която е през другата пъпка. Всичко което гасне по време на стартер, минава през пъпката на червената стрелка. Всичко което не гасне минава през пъпките при синята стрелка, а габаритите минават през зелената стрелка. Самите позиции на ключа мисля че е ясно как са подредени на схемата.
Коментар
-
Аз не говоря за моята кола а по принцип.Мощността която консумират фаровете по време на палена е нищожна и е все тая дали са пуснати или не.На моята веднъж гледах дали гаснат по време на палене но май си светеха - слабо. Но това беше преди почти 2 години и вече не си спомням дали настина оставаха светнати...Схемата съм я гледал и наистина би трябвало да се гасят ама на практика ...Ако се сетя довечера ще проверя пак ...
Коментар
-
deadairplane
-
deadairplane написа:lu40 написа:Кими,ми нали стартера и акумулатора са вързани в паралел.Той и Оги се опите да ти го каже,ама ти май също измисляш нови закони(допълнения към законите на Ом и Кирхоф).Но да спрем с тая тема-кой разбрал,разбрал,който не-да пали както си иска.Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW
Коментар
-
deadairplane
-
Аз да си кажа че също не разбрах изобщо логиката в доводите на Кими...Значи + аку-то е вързано със стартера директно посредством кабел не по-малък от 16кв.ммМасата се подава със същия кабел някъде по корпуса на двигателя.Как по дяволите ще избегне утечката към разредения акумулатор при това положение?Може да се каже и по друг начин - стартера е свързан в абсолютен паралел с акумулатора.Само дето масата минава през корпуса на мотора.Ако закачи кабела на масата с която дава ток на самия двигател (както казва той), единствения теоритичен плюс е, че се избягва евентуален спад именно във връзката м/у аку-то и корпуса на мотора.Според мен е абсолютно пренебрежимо.Ако е значително - ето причината поради която колата не пали Единствения начин да предотврати зареждането на по-слабия акумулатор е да го откачи.Това обаче по-горе написах защо мисля че не е добра идея.И ако трябва да резюмирам моето виждане:- Ако идеята е да се дава ударен ток на момента, кабелите трябва да бъдат дебели. 16кв.мм е добро начало. Няма голямо значение къде ще се защипят.- Ако ще опитваме просто да заредим разредения акку, то стават и крокодилчетата от снимката в първите постове. 2,5кв.мм бива. В този случай, ако колата с която палим работи - още по-добре. Малко по-горе ilkor беше написал добре концепцията за заряд на подобен акумулатор.1/10 от капацитета за константен период или достигане на номинала като напрежение 14,4V.Така е, и аз съм го чел.Какво прави алтернатора обаче когато на акумулатора му е изпит соса от въртене и колата е вече запалила?Ами много просто - блъска му максималния ток на който е способен. А той не е малък - 70А например.Това до момента в който не стигне до до номинала - 14,4V.Естествено тока в първия момент е доста голям, след това постепенно пада.Така или иначе обаче след запалването, зарядния ток отива над 30А - мерил съм го.Та си мислех това не е ли вредно за аку-то?И ако не е, защо чарджърите ги правят именно 1/10 от капацитета след като в 98% от живота си акумулатора бива зареждан със шутове?I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
deadairplane
-
deadairplane написа:Идеята е че съпротивлението въпреки че е само няколко ома е достатъчно голямо да промени съотношението на токовете в доста голяма степен.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
deadairplane
-
deadairplane
-
deadairplane написа:Малко бавно ама стопли . А иначе имаш няколко връзки през стоманени болтове, части от различни материали със замърсени повърхности между тях (смазани ) Все пак и функцията на блока не е да е проводник може и повечко съпротивление да се получи. А стартера е закачен на блока въпреки че си има минусов кабел все пак минуса е даден на корпус и там ги няма тея омовеI'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар