Колеги, каква точно процедура следвате при палене с кабели? Щото аз следвам една дето май е неправилна, затова реших да ви питам. И моля за обосновани отговори, "правя така, защото се получава това и това.." , а не отговори от типа "тате така ме научи още едно време и винаги така си паля".Та значи, никога не давам ток ако съм запалил преди по-малко от 10 минути. После с кабелите връзваме плюсове, минуси, давам малко газ, за около 1500 оборота, и другия върти. Така запалих моя акумулатор когато едвам въртеше, и после още 2-3 други които пак едвам въртяха, но последния път една количка с някакво моторче 1.3 след горната процедура стартера толкова бавно въртеше че все едно върти с 5 оборота в минута!!! а въпросната госпожица с колата била забравила фаровете.... После едни приятелчета ми казаха че такъв умрял акумулатор е трябвало да го вържа и да изчакам няколко минути да вдигне някакъв ток преди да пробваме. Та въпросът ми е: Когато са свързани кабелите, през тях не преминава ли целият необходим ток за да запали другия мотор? В смисъл дори и да не ми работеше двигателя, със свързани кабели не трябва ли другия двигател да завърти нормално през моя акумулатор? Щото аз на човека (гадже на мацката, или мъж може да и беше) му казах да ходи да си провери стартера, щото не е реалистично да върти едва едва, при положение че е работел нормално. Той ми пожела лека вечер, благодари ми, и закачи количката на един сеат и отиде да я дърпа, а отзад гаджето му трябваше да запали с бутане/дърпане... сигурно е било приключение...А като ги свалях кабелите, без да искам ги опрях и стана една дискотека.... кабелите станаха 40-50 градуса, за части от секундата поеха стотици ампери..... Иначе са дебели, нали ви казвам че с тях съм палил и моя мотор, който при палене изисква едно близо 200 Ампера, като за 2 киловатов стартер...Как процедирате при палене с кабели ми беше въпроса?Поместено в неподходящ раздел. Колеги, молим ви, напоследък основната ни работа е да местим теми в подходящите раздели. Отчитайте правилно къде трябва да пускате темите си, така определено ще имате повече успех.Модераторски екип fiat-bg.orgСъжалявам, чудих се чудих се и накрая там го пуснах, а първо си мислех за тука..
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Палене с кабели - как точно го правите? Май бъркам....
Collapse
X
-
Първо свързвам плюс на моя, след това плюс на другия ( така като свържа първо плюс се подсигурявам че няма без да искам да дам накъсо пъимерно някъде на самото купе.След това минус - минус. Паля. и след това пали другата, дори бжез да давам обороти на моята. Чисто теоретически би трябвало да може да запали дори без да паля моята, но има опасност ако има проблем в другия да падне акумилатора (поради най различни причини)Незнам дали трябва да се дава така според дебелите книги, но аз така съм давалFiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.
Когато целта е всичко и пътят е без значение!
-
доколкото знам, дава се ток от вече запалена кола. свързват се първо плюсовете, после минусите. работещата кола я буташ на 2000 оборота, и тогава другият пробва да запали. стартера би трябвало да се върти нормално, ако няма проблем. а работещата кола да е на 2000 оборота (може и повече, но толкова май е достатъчно), за да е сигурно, че ще има достатъчно ток за да завърти другата, без да падне нейният акумулатор и да се товари алтернатора и."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Няколко пъти се случва да дам ток на коли с много изтощен акумулатор.Тогава постъпвам така-закъсалата кола не се пали веднага,защото акумулатора и е голям пад и много товари твоите акум. и алтернатор.Вързвам кабелите на другата кола и паля.Оставям я да работи около 30 мин. на празен ход и чак след това се правят опити за палене.Всичко става много по-лесно,защото другия акумулатор вече е позареден и с твоя помощ на 3-тата секунда е запалила.При паленето задължително изключвам от контакт моята.Оги,затова се е получило при теб така-заради силно изтощената батерия на другата кола,която дърпа голяма част от тока.Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW
Коментар
-
Това също е решение,но според мен малко по-трудно.Колата никога не бива да се оставя работеща без акумулатор!!Тогава можеш да откачиш само минуса на другата кола и когато запали,без да разкачаш кабелите,да сложиш обратно полюса.Лошото е,че болшинството кабели,които се продават сега,са много големи боклуци-през тях не можеш да прекараш и 50 А,камо ли 250-300.Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW
Коментар
-
ogi28b написа:Е, значи действително не съм постъпил правилно... ще си взема бележка. Може би е било по-правилно да свалим неговите клеми, да не са на акумулатора, и да палим през моя акумулатор само, а неговия като не е закачен, няма да дърпа ток, нали така? И трябва стартера да си завърти нормално?I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
не, това е собственоръчно производство на кабел който ще захрани едни 200-ватови свещи та затова питам за 20 ампера, да не взема да го стопя, щото ще трабва да дава ток поне 10 минути, а преждевременното му стопяване не е разумен вариант. мисля за всеки случай да пусна паралелно още един такъв крокодил, двата заедно поне по 10 ампера ще издържат, е=а я у ладата....
Коментар
-
Всеки разправя че кабелите трябва да са дебели и така е по-добре, но не в тях е проблема обикновено. А в щипките и захващането към акумулаторите. Дава съм ток много пъти и с по-тънки кабели, примерно половин квадрат (не препоръчвам), но гледам хубаво да ги стегна към клемите на акумулаторите. "Крокодилчета" имат много малка контактна площ и просто не пускат тока да премине.Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар