Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

5w40 vs 10w40

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    stilo_new написа:
    Да ама лятото 5-ката става много рядко. И компа почва да пищи, че няма достатъчно маслено налягане.
    Не е от маслото, мотора ти плаче за промивка.
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #17
      Да обобщим, макар, че има колеги с доста повече познания във форума на тема масла от мен :D 10-40 - полусинтетика, база+присадки - нормален пробег5-40 - синтетика, същата база като 10-40, но с по качествени присадки - удължен пробег и по добра защита за мотора. Това до колко повече километри може да се кара с едно масло е много относително и много зависи как са изминати тези километри, тоест ако са магистрални с постоянна скорост е по щадящо за маслото, спрямо това да имаш повече студени стартове и колата да се кара на къси разстояния и да не достига работна температура мотора. В първия случай може да се приеме пробег предписан от производителя на маслото, сиреч 10-15 000км, докато при втория аз за себе си съм решил да го сменям на по къс интервал, примерно 7-8000км.Има и един друг момент, след определен километраж при някои мотори се наблюдава повишен разход на масло, примерно след 7-8000км, това за мен също е знак, че маслото вече е към края си и е редно да бъде подменено за да се намали риска от повишено износване на мотора. По добре честа смяна на масло, отколкото често отваряне на мотор, второто не е рентабилно за собственика на колата, но пък е добре дошло за автосервизите
      punto HGT

      Коментар


        #18
        didich написа:
        много зависи как са изминати тези километри, тоест ако са магистрални с постоянна скорост е по щадящо за маслото, спрямо това да имаш повече студени стартове и колата да се кара на къси разстояния и да не достига работна температура мотора.
        Каране с часове на висока скорост не е по-щадящо за маслото, особено лятото на климатик. Аз така разбрах, че полусинтетиката на INSA не става. Преди това на предимно градско Брава 1.6 не го пипаше между смените.
        The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
        Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
        Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

        Коментар


          #19
          Говоря за магистрално каране в рамките на нормално, примерно около разрешените 120-130км/ч, много ясно, че ако я караш на прекасвач с 200км/ч няма да изкара много маслото, освен ако не си с 10-60 и подобните на него масла.
          punto HGT

          Коментар


            #20
            Брава 1.6 с метален колектор при 140 км/ч е подпира 4500 оборота.
            The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
            Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
            Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

            Коментар


              #21
              wwalker написа:
              Брава 1.6 с метален колектор при 140 км/ч е подпира 4500 оборота.
              Уред за температура на маслото имаш ли в купето ?, колко градуса ти е маслото при продължително каране с 4500 оборота ?
              punto HGT

              Коментар


                #22
                Брава-та ковеше средата всичките 5-6 години, които я карах. Нямам представа каква е била температурата на маслото. Дадох конкретен пример, че полусинтетика INSA 10W-40, с което я карах преди, не се е налагало да доливам, докато не я метнах на дългите пасове по магистралите. Това, че градската кола гори масло, пък видиш ли да я пуснеш на магистралата с хиляди км в обороти и няма проблем за маслото, са селски легенди, като за рядкото 5W-40 и как да минеш на гъстото 15W-40, като почнела да ти го гори.
                The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                Коментар


                  #23
                  Аз карам с това което пише на капака на колата.Като наближа 7к доливам 100мл и карам до 9к и смяна.Сложа ли друго масло уж по хубаво от селения на 5к доливам 200 250мл.Когато карам магистрално с над 4к оборота за 1,5к километра доливам 50 100мл.Маслото селения тд 10в40
                  Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100

                  Коментар


                    #24
                    Аз карам с 5W40 на Политрон. Като стигна 15000 км, доливам останалите 200 милилитра от тубичката, карам до 20000 км и сменям. Както се казва, доволен съм от маслото
                    Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                    Коментар


                      #25
                      wwalker написа:
                      Брава-та ковеше средата всичките 5-6 години, които я карах. Нямам представа каква е била температурата на маслото. Дадох конкретен пример, че полусинтетика INSA 10W-40, с което я карах преди, не се е налагало да доливам, докато не я метнах на дългите пасове по магистралите. Това, че градската кола гори масло, пък видиш ли да я пуснеш на магистралата с хиляди км в обороти и няма проблем за маслото, са селски легенди, като за рядкото 5W-40 и как да минеш на гъстото 15W-40, като почнела да ти го гори.
                      Те инженерите са го измислили, дори и със 160 да караш, не би трябвало да има проблем. Работата е там, че това са си коли на почти 20 год. така че за какво говорим.

                      Коментар


                        #26
                        Кой ти говори за проблем? Двигателя мъркаше като коте. Просто минах на синтетика и забравих за българското масло.По въпроса за производителя, вземи прочети какъв разход му дават на масло в завода за приемлив и ще се уплашиш.
                        The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                        Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                        Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                        Коментар


                          #27
                          Последните ми да не кажа 100 000 км , но поне 80 000 км са именно магистрално каране. Карам 120-140 и оборотите са 3000 до 3500, понякога отиват и до към 5000, но при изпреварване само. Моя съвет е сложи си 5в40 и няма да съжаляваш. Лятно време няма да направиш разлика, но за зимата е по-добре от 10в40. Тея квартални истории, че 5в40 ставало рядко не ги слушай това са пълни глупости.
                          Play Golf ,but not drive golf!!!
                          Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                          C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                          Коментар


                            #28
                            S_BANKOV написа:
                            stilo_new написа:
                            Да ама лятото 5-ката става много рядко. И компа почва да пищи, че няма достатъчно маслено налягане.
                            Не е от маслото, мотора ти плаче за промивка.
                            Каква промивка имаш предвид?

                            Коментар


                              #29
                              вътрешна с нафта за да измие магистралите и боклуците
                              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                              Коментар


                                #30
                                Това май трябваше да го направя, като сменях маслото. Сега вече на другата смяна. Само майсторът да зане как. :D

                                Коментар

                                Working...