stilo_new написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
5w40 vs 10w40
Collapse
X
-
Да обобщим, макар, че има колеги с доста повече познания във форума на тема масла от мен :D 10-40 - полусинтетика, база+присадки - нормален пробег5-40 - синтетика, същата база като 10-40, но с по качествени присадки - удължен пробег и по добра защита за мотора. Това до колко повече километри може да се кара с едно масло е много относително и много зависи как са изминати тези километри, тоест ако са магистрални с постоянна скорост е по щадящо за маслото, спрямо това да имаш повече студени стартове и колата да се кара на къси разстояния и да не достига работна температура мотора. В първия случай може да се приеме пробег предписан от производителя на маслото, сиреч 10-15 000км, докато при втория аз за себе си съм решил да го сменям на по къс интервал, примерно 7-8000км.Има и един друг момент, след определен километраж при някои мотори се наблюдава повишен разход на масло, примерно след 7-8000км, това за мен също е знак, че маслото вече е към края си и е редно да бъде подменено за да се намали риска от повишено износване на мотора. По добре честа смяна на масло, отколкото често отваряне на мотор, второто не е рентабилно за собственика на колата, но пък е добре дошло за автосервизитеpunto HGT
Коментар
-
didich написа:много зависи как са изминати тези километри, тоест ако са магистрални с постоянна скорост е по щадящо за маслото, спрямо това да имаш повече студени стартове и колата да се кара на къси разстояния и да не достига работна температура мотора.
Коментар
-
Брава-та ковеше средата всичките 5-6 години, които я карах. Нямам представа каква е била температурата на маслото. Дадох конкретен пример, че полусинтетика INSA 10W-40, с което я карах преди, не се е налагало да доливам, докато не я метнах на дългите пасове по магистралите. Това, че градската кола гори масло, пък видиш ли да я пуснеш на магистралата с хиляди км в обороти и няма проблем за маслото, са селски легенди, като за рядкото 5W-40 и как да минеш на гъстото 15W-40, като почнела да ти го гори.
Коментар
-
Аз карам с това което пише на капака на колата.Като наближа 7к доливам 100мл и карам до 9к и смяна.Сложа ли друго масло уж по хубаво от селения на 5к доливам 200 250мл.Когато карам магистрално с над 4к оборота за 1,5к километра доливам 50 100мл.Маслото селения тд 10в40Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
-
wwalker написа:Брава-та ковеше средата всичките 5-6 години, които я карах. Нямам представа каква е била температурата на маслото. Дадох конкретен пример, че полусинтетика INSA 10W-40, с което я карах преди, не се е налагало да доливам, докато не я метнах на дългите пасове по магистралите. Това, че градската кола гори масло, пък видиш ли да я пуснеш на магистралата с хиляди км в обороти и няма проблем за маслото, са селски легенди, като за рядкото 5W-40 и как да минеш на гъстото 15W-40, като почнела да ти го гори.
Коментар
-
Последните ми да не кажа 100 000 км , но поне 80 000 км са именно магистрално каране. Карам 120-140 и оборотите са 3000 до 3500, понякога отиват и до към 5000, но при изпреварване само. Моя съвет е сложи си 5в40 и няма да съжаляваш. Лятно време няма да направиш разлика, но за зимата е по-добре от 10в40. Тея квартални истории, че 5в40 ставало рядко не ги слушай това са пълни глупости.Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар