Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с Айсин на Крома

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Re: Проблем с Айсин на Крома

    dolarcho написа:
    Здравейте колеги, колата е Крома 2.4 - 200кс. с автоматик Айсин TF-80SC. Има проблем при превключване на скоростите. Най-сериозно е когато колата качва от 2-ра на 3-та и когато сваля от 4-та на 3-та предавка. Усеща се едно доста сериозно ритане. Понякога се усеща и не плавна смяна от 3-та към 4-та и 5-та към 6-та. Като цяло не ми харесва поведението при смяна на предавките. Интересен е факта, че след сравнително дълго каране и колата загрее хубаво, спира да рита когато качва от 3-та на 4-та, а когато се сваля от 4-та на 3-та не винаги връща с удар. Колата е на 200000км, и до момента има една смяна на маслото в скоростите. От 1 месец насам, положението започна да става доста дразнещо и неприятно а колата се кара всеки ден. Имам усещането, че с това ритане започват да се разбиват карета, полуоси, носачи и всичко възможно (най-вероятно си е мое внушение).Какъв може да е проблема и според вас, до колко е наложително да се ходи в сервиз ?Благодаря предварително.
    Смени маслото на кутията и тогава,ще мислиш за всичко останало.
    Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

    Коментар


      #17
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #18
        emzo или BO. Някои от вас, може ли да направи тази процедура по ресетване ?Обмислям варианта и по слагане на някаква добавка в маслото на кутията. Четох доста неща за Политрон и хората са доволни от нея.

        Коментар


          #19
          Колега, до къде докара нещата с автомата? Оправи ли се нещо след ресетване?Бях обещал да наблюдавам коментираното разтоварване в позиция D. Оказа се, че хем има някакво разтоварване, хем и аз съм прав в предишните си наблюдения.Ето малко данни за разход на място в позиция D - при загрял двигател до работна температура:веднага след спиране - 1.44 л/часмного бързо след това без да местя лоста от позиция D (да речем 1 сек.) се включва разтоварване - 1.26 л/час (за кратко пада и на 1.08 л/час, може би зависи от работещи в момента консуматори)след като върна лоста в позиция N - 0.72 л/часИзвод: автоматичното разтоварване не дава икономията от позиция N/P (освен при мен да има нещо куцо, но не вярвам)
          Fiat Croma 2.4 Multijet/20V '06, 939A3.000
          ex. Lancia Lybra 2.4JTD/10V SW '00, 839A5.000

          Коментар


            #20
            italcar написа:
            Колега, до къде докара нещата с автомата? Оправи ли се нещо след ресетване?Бях обещал да наблюдавам коментираното разтоварване в позиция D. Оказа се, че хем има някакво разтоварване, хем и аз съм прав в предишните си наблюдения.Ето малко данни за разход на място в позиция D - при загрял двигател до работна температура:веднага след спиране - 1.44 л/часмного бързо след това без да местя лоста от позиция D (да речем 1 сек.) се включва разтоварване - 1.26 л/час (за кратко пада и на 1.08 л/час, може би зависи от работещи в момента консуматори)след като върна лоста в позиция N - 0.72 л/часИзвод: автоматичното разтоварване не дава икономията от позиция N/P (освен при мен да има нещо куцо, но не вярвам)
            Това е нормално да е така. Все пак в Д режим има по-голямо налагане в блока, който държи колата в едно такова - напрегнато състояние и готова за тръгване. Но както и сам виждаш, режима на място все пак ти сваля разхода с 30-40%, което въобще не е малко.При кутиите на друг производител, тези проценти стигат до към 70-80. Но както се казва - за тия пари, толкова.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #21
              BO написа:
              italcar написа:
              Колега, до къде докара нещата с автомата? Оправи ли се нещо след ресетване?Бях обещал да наблюдавам коментираното разтоварване в позиция D. Оказа се, че хем има някакво разтоварване, хем и аз съм прав в предишните си наблюдения.Ето малко данни за разход на място в позиция D - при загрял двигател до работна температура:веднага след спиране - 1.44 л/часмного бързо след това без да местя лоста от позиция D (да речем 1 сек.) се включва разтоварване - 1.26 л/час (за кратко пада и на 1.08 л/час, може би зависи от работещи в момента консуматори)след като върна лоста в позиция N - 0.72 л/часИзвод: автоматичното разтоварване не дава икономията от позиция N/P (освен при мен да има нещо куцо, но не вярвам)
              Това е нормално да е така. Все пак в Д режим има по-голямо налагане в блока, който държи колата в едно такова - напрегнато състояние и готова за тръгване. Но както и сам виждаш, режима на място все пак ти сваля разхода с 30-40%, което въобще не е малко.При кутиите на друг производител, тези проценти стигат до към 70-80. Но както се казва - за тия пари, толкова.
              Не съм съгласен. Дори при 1.08л/час са 25% и то за кратко. На практика има 12% понижен разход според написаните данни от колегата. :D
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар


                #22
                italcar написа:
                Колега, до къде докара нещата с автомата? Оправи ли се нещо след ресетване?Бях обещал да наблюдавам коментираното разтоварване в позиция D. Оказа се, че хем има някакво разтоварване, хем и аз съм прав в предишните си наблюдения.Ето малко данни за разход на място в позиция D - при загрял двигател до работна температура:веднага след спиране - 1.44 л/часмного бързо след това без да местя лоста от позиция D (да речем 1 сек.) се включва разтоварване - 1.26 л/час (за кратко пада и на 1.08 л/час, може би зависи от работещи в момента консуматори)след като върна лоста в позиция N - 0.72 л/часИзвод: автоматичното разтоварване не дава икономията от позиция N/P (освен при мен да има нещо куцо, но не вярвам)
                Не би трябвало да зависи от никакви външни консуматори. Това е директен товар върху агрегата наречен ДВГ. Ако има други консуматори, разтоварването му от трансмисията има само и единствено плюсове.
                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                Коментар


                  #23
                  Колеги да ви кажа и аз го усещам това изключване на място на спирачка на Д(няма нито удар нито тласък някакъв, но се усеща) и е хипер изнервящо особенно като си свикнал със стария тип автоматици които за мен имат по-добър респонс. Усещал съм го и в други автоматици на под 10 години и не трябва да буди притеснение. Колкото конкретно до останалите проблеми както са описани както казаха и преди мен нищо не коства една смяна на маслото все пак са по спомен 3-и литра защото не можеш да източиш цялото. Стара максима при всички автоматици е ,че с ремонтите първо се почва от маслото и филтъра. Може да опишеш дали се държи по същия начин като си в ръчен режим и при какви обороти и скорост сменя за да се направи съпоставка задържа ли повече на определена предавка.
                  Croma CHT
                  Croma 1.9 multijet

                  Коментар


                    #24
                    mladej_it написа:
                    Колеги да ви кажа и аз го усещам това изключване на място на спирачка на Д(няма нито удар нито тласък някакъв, но се усеща) и е хипер изнервящо особенно като си свикнал със стария тип автоматици които за мен имат по-добър респонс. Усещал съм го и в други автоматици на под 10 години и не трябва да буди притеснение. Колкото конкретно до останалите проблеми както са описани както казаха и преди мен нищо не коства една смяна на маслото все пак са по спомен 3-и литра защото не можеш да източиш цялото. Стара максима при всички автоматици е ,че с ремонтите първо се почва от маслото и филтъра. Може да опишеш дали се държи по същия начин като си в ръчен режим и при какви обороти и скорост сменя за да се направи съпоставка задържа ли повече на определена предавка.
                    Относно разтоварването на кутията е факт, че това си е заводско. Тласък би трябвало да има толкова, колкото когато от P включваш на D и той е в момента, в който пуснеш спирачката и колата потегли леко (нямам предвид удар или нещо подобно). Усеща се много леко. При ръчен режим кутията сменя тогава, когато и кажеш ти. Няма как да има съпоставка с автоматичната смяна, спрямо оборотите и скоростта. При автоматичен режим, предавките се сменят при достигането на една и съща скорост в зависимост от предавката. Няма никакво забавяне. Просто има лек тласък от 2-ра към 3-та и понякога малко по-силен тласък при връщането от 4-та към 3-та. Маслото може да бъде източено цялото. В този случай е 8л. Според мен само и единствено тогава си заслужава смяната. 3л при капацитет 8л са няма и 30%, което според мен е безсмислено. Да би могло да подобри частично смяната но при наличие на евентуален механичен проблем, смяната на масло не го решава.

                    Коментар


                      #25
                      Веж сега явно не съм се изразил правилно идеята ми за съпоставка с ръчен режим на смяна е дали ги има същите симптоми (тласък и т.н.)при ръчен контрол като при автоматичен между предавките примерно като върнеш от 4-та 3-та и т.н. Колкото до съпоставката спрямо обороти и скорост имах впредвид да кажеш горе доло при каква скорост и обороти сменя конкретна предавка и да съпоставиш с колега със сходна кола за да се разбере дали не се получава задържане на определена предавка. Доколкото разбрах ти си с 2.4 аз съм с 1.9 и не мога да помогна в това отношение. Колокото до маслото 3 от 8 литра са повече от 30 % и повяравай ми когато не се знае на колко време и километра е старото масло си е повече от задължително да го освежиш. Както се казва може просто да му е намаляло нивото на маслото ти и от там да идват симптомите.
                      Croma CHT
                      Croma 1.9 multijet

                      Коментар


                        #26
                        Danchojn написа:
                        BO написа:
                        italcar написа:
                        Колега, до къде докара нещата с автомата? Оправи ли се нещо след ресетване?Бях обещал да наблюдавам коментираното разтоварване в позиция D. Оказа се, че хем има някакво разтоварване, хем и аз съм прав в предишните си наблюдения.Ето малко данни за разход на място в позиция D - при загрял двигател до работна температура:веднага след спиране - 1.44 л/часмного бързо след това без да местя лоста от позиция D (да речем 1 сек.) се включва разтоварване - 1.26 л/час (за кратко пада и на 1.08 л/час, може би зависи от работещи в момента консуматори)след като върна лоста в позиция N - 0.72 л/часИзвод: автоматичното разтоварване не дава икономията от позиция N/P (освен при мен да има нещо куцо, но не вярвам)
                        Това е нормално да е така. Все пак в Д режим има по-голямо налагане в блока, който държи колата в едно такова - напрегнато състояние и готова за тръгване. Но както и сам виждаш, режима на място все пак ти сваля разхода с 30-40%, което въобще не е малко.При кутиите на друг производител, тези проценти стигат до към 70-80. Но както се казва - за тия пари, толкова.
                        Не съм съгласен. Дори при 1.08л/час са 25% и то за кратко. На практика има 12% понижен разход според написаните данни от колегата. :D
                        А ти вярно ли написа. че не си съгласен, защото на колегата му показало точно 25%, а аз съм написал долна граница 30%? Видяхме, че може да смяташ. Сега ако може и да помогнеш на колегата с полезен съвет, няма да е лошо. :D
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #27
                          mladej_it написа:
                          Веж сега явно не съм се изразил правилно идеята ми за съпоставка с ръчен режим на смяна е дали ги има същите симптоми (тласък и т.н.)при ръчен контрол като при автоматичен между предавките примерно като върнеш от 4-та 3-та и т.н. Колкото до съпоставката спрямо обороти и скорост имах впредвид да кажеш горе доло при каква скорост и обороти сменя конкретна предавка и да съпоставиш с колега със сходна кола за да се разбере дали не се получава задържане на определена предавка. Доколкото разбрах ти си с 2.4 аз съм с 1.9 и не мога да помогна в това отношение. Колокото до маслото 3 от 8 литра са повече от 30 % и повяравай ми когато не се знае на колко време и километра е старото масло си е повече от задължително да го освежиш. Както се казва може просто да му е намаляло нивото на маслото ти и от там да идват симптомите.
                          Нп, нещо не сме се разбрали. При ръчен режим смяната на предавките е по същия начин. Относно оборотите и скоростта, при която се сменят предавките, са следните (ще кажа данни при нормално към леко каране, защото все пак и това зависи от стила на каране).от 1 към 2 - между 15 и 20km/h около 1600-1800rpmот 2 към 3 - точно на 30km/h около 1600-1800rpmот 3 към 4 - точно на 50km/h около 1400-1600rpmот 4 към 5 - точно на 70km/h около 1400-1600rpmот 5 към 6 - около 100km/h около 1600-1800rpmВръщатането на предавките става при същите диапазони. За качеството и нивото съм съгласен. За съжаление при Кромата няма щека, от която да се премери. До момента гледах състоянието на маслото на 2 места, като казаха, че било в добро състояние и с цвета, който трябвало да има (боровинков мисля). Евентуално ще пробвам с 3-те литра смяна и дано има някакъв резултат.

                          Коментар


                            #28
                            dolarcho написа:
                            Относно оборотите и скоростта, при която се сменят предавките, са следните (ще кажа данни при нормално към леко каране, защото все пак и това зависи от стила на каране).от 1 към 2 - между 15 и 20km/h около 1600-1800rpmот 2 към 3 - точно на 30km/h около 1600-1800rpmот 3 към 4 - точно на 50km/h около 1400-1600rpmот 4 към 5 - точно на 70km/h около 1400-1600rpmот 5 към 6 - около 100km/h около 1600-1800rpmВръщатането на предавките става при същите диапазони.
                            Колеги с 1,9 автомат биха ли споделили при тях при какви обороти сменя предавките? При мен ги сменя на по-високи от на колегата. От 1-ва на 2-ра сменя точно на 1800 оборота. От 2-ра на 3-та сменя между 1800 и 2000 оборота, да го кажем 1900, но от 3-та на 4-та задължително над 2000 оборота сменя, по оборотомер около 2100-2200. Дори на ръчен режим не иска да сменя от 3-та на 4-та под 2000 оборота. Това нормално ли е? Иначе кутията си сменя плавно, ускорява ОК, пъргава е, връща предавките без удари...
                            Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                            Коментар


                              #29
                              Ръчното превключване на скоростите зависи от скоростта с която се движиш, а не от оборотите. Тва във възходящ ред! Ако скоростта е ниска, а се опиташ да включиш на по-висока предавка, няма да превключи и ще ти индикира звуково с пиииип :D
                              207 тиква автомат
                              новокромаджия 2.4 печка

                              Коментар


                                #30
                                pplk написа:
                                Ръчното превключване на скоростите зависи от скоростта с която се движиш, а не от оборотите. Тва във възходящ ред! Ако скоростта е ниска, а се опиташ да включиш на по-висока предавка, няма да превключи и ще ти индикира звуково с пиииип :D
                                Точно така става, бибитка :D Ами при мен под 60-65км/ч не иска да включи 4-та и основно градското ми минава между 2ра и 3та предавка.. и си мисля, че от там ми е леко завишен разхода. Ако с 50-60 можех да съм на 4-та, това ще доведе до понижен разход предполагам. Та за това питах нормално ли е. Другото тази кутия нали била самоадаптираща се. Колегата emzo ми препоръча да й ресетна адаптацията, но има ли смисъл? С времето не би ли трябвало сама да се адаптира към по лежерно шофиране и да сменя предавките при малко по-ниски обороти и скорости, като цитираните от dolarcho
                                Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                                Коментар

                                Working...
                                X