Здравейте колеги, колата е Крома 2.4 - 200кс. с автоматик Айсин TF-80SC. Има проблем при превключване на скоростите. Най-сериозно е когато колата качва от 2-ра на 3-та и когато сваля от 4-та на 3-та предавка. Усеща се едно доста сериозно ритане. Понякога се усеща и не плавна смяна от 3-та към 4-та и 5-та към 6-та. Като цяло не ми харесва поведението при смяна на предавките. Интересен е факта, че след сравнително дълго каране и колата загрее хубаво, спира да рита когато качва от 3-та на 4-та, а когато се сваля от 4-та на 3-та не винаги връща с удар. Колата е на 200000км, и до момента има една смяна на маслото в скоростите. От 1 месец насам, положението започна да става доста дразнещо и неприятно а колата се кара всеки ден. Имам усещането, че с това ритане започват да се разбиват карета, полуоси, носачи и всичко възможно (най-вероятно си е мое внушение).Какъв може да е проблема и според вас, до колко е наложително да се ходи в сервиз ?Благодаря предварително.
Смени маслото на кутията и тогава,ще мислиш за всичко останало.
Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP
emzo или BO. Някои от вас, може ли да направи тази процедура по ресетване ?Обмислям варианта и по слагане на някаква добавка в маслото на кутията. Четох доста неща за Политрон и хората са доволни от нея.
Колега, до къде докара нещата с автомата? Оправи ли се нещо след ресетване?Бях обещал да наблюдавам коментираното разтоварване в позиция D. Оказа се, че хем има някакво разтоварване, хем и аз съм прав в предишните си наблюдения.Ето малко данни за разход на място в позиция D - при загрял двигател до работна температура:веднага след спиране - 1.44 л/часмного бързо след това без да местя лоста от позиция D (да речем 1 сек.) се включва разтоварване - 1.26 л/час (за кратко пада и на 1.08 л/час, може би зависи от работещи в момента консуматори)след като върна лоста в позиция N - 0.72 л/часИзвод: автоматичното разтоварване не дава икономията от позиция N/P (освен при мен да има нещо куцо, но не вярвам)
Колега, до къде докара нещата с автомата? Оправи ли се нещо след ресетване?Бях обещал да наблюдавам коментираното разтоварване в позиция D. Оказа се, че хем има някакво разтоварване, хем и аз съм прав в предишните си наблюдения.Ето малко данни за разход на място в позиция D - при загрял двигател до работна температура:веднага след спиране - 1.44 л/часмного бързо след това без да местя лоста от позиция D (да речем 1 сек.) се включва разтоварване - 1.26 л/час (за кратко пада и на 1.08 л/час, може би зависи от работещи в момента консуматори)след като върна лоста в позиция N - 0.72 л/часИзвод: автоматичното разтоварване не дава икономията от позиция N/P (освен при мен да има нещо куцо, но не вярвам)
Това е нормално да е така. Все пак в Д режим има по-голямо налагане в блока, който държи колата в едно такова - напрегнато състояние и готова за тръгване. Но както и сам виждаш, режима на място все пак ти сваля разхода с 30-40%, което въобще не е малко.При кутиите на друг производител, тези проценти стигат до към 70-80. Но както се казва - за тия пари, толкова.
Колега, до къде докара нещата с автомата? Оправи ли се нещо след ресетване?Бях обещал да наблюдавам коментираното разтоварване в позиция D. Оказа се, че хем има някакво разтоварване, хем и аз съм прав в предишните си наблюдения.Ето малко данни за разход на място в позиция D - при загрял двигател до работна температура:веднага след спиране - 1.44 л/часмного бързо след това без да местя лоста от позиция D (да речем 1 сек.) се включва разтоварване - 1.26 л/час (за кратко пада и на 1.08 л/час, може би зависи от работещи в момента консуматори)след като върна лоста в позиция N - 0.72 л/часИзвод: автоматичното разтоварване не дава икономията от позиция N/P (освен при мен да има нещо куцо, но не вярвам)
Това е нормално да е така. Все пак в Д режим има по-голямо налагане в блока, който държи колата в едно такова - напрегнато състояние и готова за тръгване. Но както и сам виждаш, режима на място все пак ти сваля разхода с 30-40%, което въобще не е малко.При кутиите на друг производител, тези проценти стигат до към 70-80. Но както се казва - за тия пари, толкова.
Не съм съгласен. Дори при 1.08л/час са 25% и то за кратко. На практика има 12% понижен разход според написаните данни от колегата. :D
Колега, до къде докара нещата с автомата? Оправи ли се нещо след ресетване?Бях обещал да наблюдавам коментираното разтоварване в позиция D. Оказа се, че хем има някакво разтоварване, хем и аз съм прав в предишните си наблюдения.Ето малко данни за разход на място в позиция D - при загрял двигател до работна температура:веднага след спиране - 1.44 л/часмного бързо след това без да местя лоста от позиция D (да речем 1 сек.) се включва разтоварване - 1.26 л/час (за кратко пада и на 1.08 л/час, може би зависи от работещи в момента консуматори)след като върна лоста в позиция N - 0.72 л/часИзвод: автоматичното разтоварване не дава икономията от позиция N/P (освен при мен да има нещо куцо, но не вярвам)
Не би трябвало да зависи от никакви външни консуматори. Това е директен товар върху агрегата наречен ДВГ. Ако има други консуматори, разтоварването му от трансмисията има само и единствено плюсове.
Колеги да ви кажа и аз го усещам това изключване на място на спирачка на Д(няма нито удар нито тласък някакъв, но се усеща) и е хипер изнервящо особенно като си свикнал със стария тип автоматици които за мен имат по-добър респонс. Усещал съм го и в други автоматици на под 10 години и не трябва да буди притеснение. Колкото конкретно до останалите проблеми както са описани както казаха и преди мен нищо не коства една смяна на маслото все пак са по спомен 3-и литра защото не можеш да източиш цялото. Стара максима при всички автоматици е ,че с ремонтите първо се почва от маслото и филтъра. Може да опишеш дали се държи по същия начин като си в ръчен режим и при какви обороти и скорост сменя за да се направи съпоставка задържа ли повече на определена предавка.
Колеги да ви кажа и аз го усещам това изключване на място на спирачка на Д(няма нито удар нито тласък някакъв, но се усеща) и е хипер изнервящо особенно като си свикнал със стария тип автоматици които за мен имат по-добър респонс. Усещал съм го и в други автоматици на под 10 години и не трябва да буди притеснение. Колкото конкретно до останалите проблеми както са описани както казаха и преди мен нищо не коства една смяна на маслото все пак са по спомен 3-и литра защото не можеш да източиш цялото. Стара максима при всички автоматици е ,че с ремонтите първо се почва от маслото и филтъра. Може да опишеш дали се държи по същия начин като си в ръчен режим и при какви обороти и скорост сменя за да се направи съпоставка задържа ли повече на определена предавка.
Относно разтоварването на кутията е факт, че това си е заводско. Тласък би трябвало да има толкова, колкото когато от P включваш на D и той е в момента, в който пуснеш спирачката и колата потегли леко (нямам предвид удар или нещо подобно). Усеща се много леко. При ръчен режим кутията сменя тогава, когато и кажеш ти. Няма как да има съпоставка с автоматичната смяна, спрямо оборотите и скоростта. При автоматичен режим, предавките се сменят при достигането на една и съща скорост в зависимост от предавката. Няма никакво забавяне. Просто има лек тласък от 2-ра към 3-та и понякога малко по-силен тласък при връщането от 4-та към 3-та. Маслото може да бъде източено цялото. В този случай е 8л. Според мен само и единствено тогава си заслужава смяната. 3л при капацитет 8л са няма и 30%, което според мен е безсмислено. Да би могло да подобри частично смяната но при наличие на евентуален механичен проблем, смяната на масло не го решава.
Веж сега явно не съм се изразил правилно идеята ми за съпоставка с ръчен режим на смяна е дали ги има същите симптоми (тласък и т.н.)при ръчен контрол като при автоматичен между предавките примерно като върнеш от 4-та 3-та и т.н. Колкото до съпоставката спрямо обороти и скорост имах впредвид да кажеш горе доло при каква скорост и обороти сменя конкретна предавка и да съпоставиш с колега със сходна кола за да се разбере дали не се получава задържане на определена предавка. Доколкото разбрах ти си с 2.4 аз съм с 1.9 и не мога да помогна в това отношение. Колокото до маслото 3 от 8 литра са повече от 30 % и повяравай ми когато не се знае на колко време и километра е старото масло си е повече от задължително да го освежиш. Както се казва може просто да му е намаляло нивото на маслото ти и от там да идват симптомите.
Колега, до къде докара нещата с автомата? Оправи ли се нещо след ресетване?Бях обещал да наблюдавам коментираното разтоварване в позиция D. Оказа се, че хем има някакво разтоварване, хем и аз съм прав в предишните си наблюдения.Ето малко данни за разход на място в позиция D - при загрял двигател до работна температура:веднага след спиране - 1.44 л/часмного бързо след това без да местя лоста от позиция D (да речем 1 сек.) се включва разтоварване - 1.26 л/час (за кратко пада и на 1.08 л/час, може би зависи от работещи в момента консуматори)след като върна лоста в позиция N - 0.72 л/часИзвод: автоматичното разтоварване не дава икономията от позиция N/P (освен при мен да има нещо куцо, но не вярвам)
Това е нормално да е така. Все пак в Д режим има по-голямо налагане в блока, който държи колата в едно такова - напрегнато състояние и готова за тръгване. Но както и сам виждаш, режима на място все пак ти сваля разхода с 30-40%, което въобще не е малко.При кутиите на друг производител, тези проценти стигат до към 70-80. Но както се казва - за тия пари, толкова.
Не съм съгласен. Дори при 1.08л/час са 25% и то за кратко. На практика има 12% понижен разход според написаните данни от колегата. :D
А ти вярно ли написа. че не си съгласен, защото на колегата му показало точно 25%, а аз съм написал долна граница 30%? Видяхме, че може да смяташ. Сега ако може и да помогнеш на колегата с полезен съвет, няма да е лошо. :D
Веж сега явно не съм се изразил правилно идеята ми за съпоставка с ръчен режим на смяна е дали ги има същите симптоми (тласък и т.н.)при ръчен контрол като при автоматичен между предавките примерно като върнеш от 4-та 3-та и т.н. Колкото до съпоставката спрямо обороти и скорост имах впредвид да кажеш горе доло при каква скорост и обороти сменя конкретна предавка и да съпоставиш с колега със сходна кола за да се разбере дали не се получава задържане на определена предавка. Доколкото разбрах ти си с 2.4 аз съм с 1.9 и не мога да помогна в това отношение. Колокото до маслото 3 от 8 литра са повече от 30 % и повяравай ми когато не се знае на колко време и километра е старото масло си е повече от задължително да го освежиш. Както се казва може просто да му е намаляло нивото на маслото ти и от там да идват симптомите.
Нп, нещо не сме се разбрали. При ръчен режим смяната на предавките е по същия начин. Относно оборотите и скоростта, при която се сменят предавките, са следните (ще кажа данни при нормално към леко каране, защото все пак и това зависи от стила на каране).от 1 към 2 - между 15 и 20km/h около 1600-1800rpmот 2 към 3 - точно на 30km/h около 1600-1800rpmот 3 към 4 - точно на 50km/h около 1400-1600rpmот 4 към 5 - точно на 70km/h около 1400-1600rpmот 5 към 6 - около 100km/h около 1600-1800rpmВръщатането на предавките става при същите диапазони. За качеството и нивото съм съгласен. За съжаление при Кромата няма щека, от която да се премери. До момента гледах състоянието на маслото на 2 места, като казаха, че било в добро състояние и с цвета, който трябвало да има (боровинков мисля). Евентуално ще пробвам с 3-те литра смяна и дано има някакъв резултат.
Относно оборотите и скоростта, при която се сменят предавките, са следните (ще кажа данни при нормално към леко каране, защото все пак и това зависи от стила на каране).от 1 към 2 - между 15 и 20km/h около 1600-1800rpmот 2 към 3 - точно на 30km/h около 1600-1800rpmот 3 към 4 - точно на 50km/h около 1400-1600rpmот 4 към 5 - точно на 70km/h около 1400-1600rpmот 5 към 6 - около 100km/h около 1600-1800rpmВръщатането на предавките става при същите диапазони.
Колеги с 1,9 автомат биха ли споделили при тях при какви обороти сменя предавките? При мен ги сменя на по-високи от на колегата. От 1-ва на 2-ра сменя точно на 1800 оборота. От 2-ра на 3-та сменя между 1800 и 2000 оборота, да го кажем 1900, но от 3-та на 4-та задължително над 2000 оборота сменя, по оборотомер около 2100-2200. Дори на ръчен режим не иска да сменя от 3-та на 4-та под 2000 оборота. Това нормално ли е? Иначе кутията си сменя плавно, ускорява ОК, пъргава е, връща предавките без удари...
Ръчното превключване на скоростите зависи от скоростта с която се движиш, а не от оборотите. Тва във възходящ ред! Ако скоростта е ниска, а се опиташ да включиш на по-висока предавка, няма да превключи и ще ти индикира звуково с пиииип :D
Ръчното превключване на скоростите зависи от скоростта с която се движиш, а не от оборотите. Тва във възходящ ред! Ако скоростта е ниска, а се опиташ да включиш на по-висока предавка, няма да превключи и ще ти индикира звуково с пиииип :D
Точно така става, бибитка :D Ами при мен под 60-65км/ч не иска да включи 4-та и основно градското ми минава между 2ра и 3та предавка.. и си мисля, че от там ми е леко завишен разхода. Ако с 50-60 можех да съм на 4-та, това ще доведе до понижен разход предполагам. Та за това питах нормално ли е. Другото тази кутия нали била самоадаптираща се. Колегата emzo ми препоръча да й ресетна адаптацията, но има ли смисъл? С времето не би ли трябвало сама да се адаптира към по лежерно шофиране и да сменя предавките при малко по-ниски обороти и скорости, като цитираните от dolarcho
Коментар