Вчера ресетнах адаптивните настройки на кутията. Покарах малко вечерта, реално не усетих кутията да се държи по различен начин. Може би една идея превключваше по рано предавките, но 4-та пак си я включва на 65 км/чПо-принцип при мен превключва от 1-ва на 2ра на 15-20км/ч, от 2-ра на 3-та точно на 30км/ч, от 3-та на 4-та на 65км/ч.... но интересното което съм забелязал е, че на 3-та при скорост около 50км/ч, като че ли превключва на нещо като междинна предавка и малко падат оборотите и олеква двигателя... Преди си мислех, че включва тогава на 4-та предавка, но като цъкна в ръчен режим в това време си ми показва че е на 3-та. При вас колеги така ли е?
Да споделя малко опит от експлоатацията на същия автомат, но на Волво. Тази кутия има функцията след определен брой секунди на D намалява налягането и по-малко товари двигателя и след това като се пусне спирачката вдига се налягането и докато натиснеш газта и всичко е нормално - но това работи така при сравнително нова кутия, при по-старите вдигането на налягането става по-бавно и се усеща като лек удар малко след като си подал газ. Всички сервизи на Волво препоръчват тази екстра да се нулира - става по софтуерен път за да се увеличи живота на автомата. Голяма грешка е като си на светофар да изключваш от D на N - налягането в кутията пада и тя спира да се охлажда оптимално и след това като включиш отново маслото е по-горещо по-трудно вдига налягане и т.н. за няколко литра икономия - няколко хилки за ремонт. Смяната на предавките с удар е симптом на ниско налягане - основна причина износен клапанен блок, износен хидротрансформатор, износени фрикционни пакети и т.н. Смяната само на клапаните(соленоидите) на клапанния блок е само временно решение след 40-50-60 хил. км отново се връщаме в първоначалното положение - причина освен клапана се износва и леглото му и ако се смени само соленоида след известно време плътността му отново се компрометира и налягането се губи. Изход или се сменя целия клапанен блок с нов или се монтират усилени клапани и леглото се райберова - но трябва да намериш сервиз който има точния инструмент за твоя блок, ако има вообще такъв в БГ - за старите кутии на БМВ има със сигурност. В тази тема единствения, който е наясно с истината за нещата е "WhitePower". И накрая един изстрадан съвет ако не ти се занимава - сменяш масло и ъпгрейд на софта и продаваш колата. Ако решиш да ремонтираш пълен ребилд - сменяш клапанен блок и хидротрансформатор и ако има износени фрикциони и всичко което може да смени - всяко икономисване води след няколко хиляди км да се сваля автомата отново и икономисаното за нови части се плаща многократно - за смъкване и обратно монтиране искат минимум 500 лв.
Колеги прочетох в един чуждестранен форум, че ресет и адаптация на кутията се прави по следния начин...
Learning procedure FYI:Ensure gearbox & car are warmed up to normal temps and the engine is running, connect MES to the gearbox and run the "reset auto learned parameters" function. Once complete.Move the gearstick from park to neutral, put your foot on the break and keep it there, wait 3 secondsmove it Drive, wait 3 seconds and move back to neutral and wait 3 seconds. repeat 5 times.Then, move from neutral to reverse, wait 3 seconds, move back to neutral and wait 3 seconds, and repeat 5 times.Once done, go back to park.Now, put it in drive and accelerate at 25% power through 1-2-3-4-5-6, then decelerate, without breaking through 6-5-4-3-2-1. You must decelerate within 60 seconds and must have been travelling over 50mph in 6th. Repeat this 10 - 15 times or until the gear-shifts have become unnoticeable.
Това означава ли, че само с ресет от MultiEcuScan, без да съм извършил процедурата с лоста, нищо не съм направил
Както каза кутията е самоадаптивна така или иначе като си караш колата тя си се адаптира сама по начина на каране и не спира да се адаптира през целия и живот Демек след ресетване почва да си се адаптира отначало , демек да се учи сама кое кога как да включи на какви обороти и .......
В крайна сметка някой бил ли е свидетел на пълно рециклиране на кутията и колко е струвало подобно удоволствие и ако да има ли сервиз на който може да се разчита точно за тази кутия. Защото по различни форуми чета мнения и суми от порядъка на 2000 та до 5000лв. Но общо взето останах с впечатлението, че недай си боже нещо стане с тая кутия - може да се изръсиш сериозна сума и пак да имаш проблеми...
Пълния ребилд - нов клапанен блок, нов хидротрансформатор, нови фрикциони и пълен кит(гарнитури и т.н.) за ремонта при доставка на части от Щатите, масло, филтър + ТРУД - 4500-5000лв.Другите суми са частичен ребилд - не всичко се сменя - но остава вероятността това което не си сменил да се издъни след определено време - всеки си решава. За съжаление част от сервизите не са коректни и не представят цялата истина на клиентите - правят автомата дават 6 месеца и 10 000 км гаранция и след 15 000 км пак проблем и т.н.
Пълния ребилд - нов клапанен блок, нов хидротрансформатор, нови фрикциони и пълен кит(гарнитури и т.н.) за ремонта при доставка на части от Щатите, масло, филтър + ТРУД - 4500-5000лв.Другите суми са частичен ребилд - не всичко се сменя - но остава вероятността това което не си сменил да се издъни след определено време - всеки си решава. За съжаление част от сервизите не са коректни и не представят цялата истина на клиентите - правят автомата дават 6 месеца и 10 000 км гаранция и след 15 000 км пак проблем и т.н.
Тука си много правЕдин колега така си прави ремонт на автомата някъде около сливница на един известен сервиз и след 4-5 сваляне на кутията защото все проблеми след ремонта и всеки път му слагаха ново масло за 500 лева и след крайната сума от 6000 си продаде колата защото вдигна ръце вече
.... но интересното което съм забелязал е, че на 3-та при скорост около 50км/ч, като че ли превключва на нещо като междинна предавка и малко падат оборотите и олеква двигателя... Преди си мислех, че включва тогава на 4-та предавка, но като цъкна в ръчен режим в това време си ми показва че е на 3-та. При вас колеги така ли е?
След като попрочетох бая за тази кутия по чужди форуми, това си е напълно нормално явление. Просто на 3-та при 50км/ч се получава т.нар. заключване на хидротрансформатора и от там идва лекото падане на оборотите. Също така мисля, че цитираните скорости, при които превключва кутията написани от колегата dolarcho не са много коректни... освен ако при 2,4 кутията работи по различен начин и това заключване е на по-висока предавка, но се съмнявам, сигурно се е объркал с въпросното "заключване". Та след като заключи хидротрансформатора, връзката между вала на двигателя и скоростната кутия става като при съединителя на ръчни скорости - т.е. твърда връзка и от там се пести гориво, маслото загрява по-малко и т.н. Преди това все едно работи на полусъединител и приплъзва, та ако градското шофиране ви се изразява основно във влачене на 2-ра и 3-та до 50км/ч е нормално да лапа яко колата с автомат.
Коментар