Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с Браво JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Свали и почисти МАФ-сензора, след това затапи и ЕГР-клапана. МАФ-а почисти САМО с чист парцал, за да не стане грешка.
    Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

    Коментар


      #17
      dobrujanetza написа:
      Свали и почисти МАФ-сензора, след това затапи и ЕГР-клапана. МАФ-а почисти САМО с чист парцал, за да не стане грешка.
      Моят метод включваше ЧИСТА водица, щото самите сензори е малко ... терсене да се чистят с парцал. Преди чистата водица обаче минаха и няколко води с веро и пак не е съвсем точна диагнозата
      Steliyan's Life!
      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

      Коментар


        #18
        dobrujanetza написа:
        Свали и почисти МАФ-сензора, след това затапи и ЕГР-клапана. МАФ-а почисти САМО с чист парцал, за да не стане грешка.
        За Маф сензора чух, че много колеги от форума, а и не само, така тръгнали да го чистят и после разбира се си купили нови. Затова не ми се наема и аз да чистя моя. Не съм взел нов все още поради финансови причини. Не защото е много скъп, просто все изниква нещо напоследък и неостава за него. Когато купих колата, тя беше със затапен ЕГР. В последствие оправих и почистих клапана. Четох темите за това, но реших моя да работи.
        FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

        Коментар


          #19
          jenshen73 написа:
          mitaka_neikov написа:
          ogi28b написа:
          Колега, нещата изглеждат ясни. Провери нещата които е писал колегата преди мен. Само за сравнение да ти кажа - Стойностите, които съм подчертал в червен цвят - на празен ход - добре, но при 4000 оборота и газ 88.3 % , трябва да видиш най-малко 1400-1450, ако не и повече милибара, което ще рече надув от около 0.5 бара! А ти имаш < 0.3. Или датчикът не отчита коректно, или имаш пропуск във въздуховодите. Да не говорим, пък че при нужда от 1200 мг въздух, ти отчита едва 411.... Но ти сам си каза, че се съмняваш в отчитаното от дебитомера.Това при напълно натиснат до долу педал на газта ли е ? Защото 88.3 ми се вижда доста малко като стойност... Нормалното е 100%.
          А възможно ли е това налягане да е толкова малко и от факта че дебитомера не е изправен? Пробвал съм и с разкачен дебитомер, разлика никаква. Пак ми беше изкарало тази грешка А за педала мисля, че е бил до долу, тези данни ги копнах от един от направените лог файлове и незнам точно в него момент дали съм натиснал педала до край.
          Намери ме на лични и ела да тестваш моето JTD с измит дебитомер. Тия дни съм решил да си купувам нов.
          Oбади му се- надявам се, че ще ти помогне.
          Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

          Коментар


            #20
            Ами да надявам се да успеем да се видим тези дни с него.
            FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

            Коментар


              #21
              Коелги, не се хващайте за дебитомера, не е той проблема.Тези параметри с искано и дадено количество въздух не ги гледайте изобщо. Гледайте само волтовете на дебитомера. Ако прави 4,1-4,2 V в движение на пълна газ, не го мислете.
              FIAT Bravo JTD GT '99

              Коментар


                #22
                vsd написа:
                Коелги, не се хващайте за дебитомера, не е той проблема.Тези параметри с искано и дадено количество въздух не ги гледайте изобщо. Гледайте само волтовете на дебитомера. Ако прави 4,1-4,2 V в движение на пълна газ, не го мислете.
                Ето това е истината А относно това че при 4000 об и почти 90% натиснат педал турбината ти прави само 0.3 бара (ако можем да вярваме на МАП-а) никак не е добре.Първо си замери МАП-а.Ако всичко е наред си сложи един манометър долу на маркуча на гейта и виж дали прави 1 бар турбината.Може да имаш и проблемен гейт-да не затваря напълно и да пропуска изгорелите газове направо в изпускателната система.Разбира се проверка на абсолютно всички въздуховоди.Провери и ЕГР-то.

                Коментар


                  #23
                  Трябва ли да напомням че стойностите за измерено количество въздух ги виждме точно на базата на върнатите волтове от дебитомера? Напълно невъзможно е да му изписва 411 въздух, а дебитомера да му даде 4.1-4.2 волта. Ако сега сляза и пробвам на моята кола - при 411 сигурно напрежението ще е около 2.4 волта при 1200-1300 оборота. Та то на празен ход е около 315-320, това е при 2.12-2.15 волта. Амбицирах се. След 1-2 часа - тест. Колегата автор - дебитомерът няма общо с МАП-а. МАПа си мери нещо, и го дава на компютъра, Дебитомерът също си мери нещо и го дава на компютъра. Ама компютърът има едни таблици, според които няма технологичен начин да караш с 4000 оборота, колата да се движи със 130 примерно, и да ти влизат едва 411 грама въздух при 0.3 Бара налягане. А разтоварващия клапан се отваря някъде около 2300-2800-3000 оборота максимум. Когато той е отворен - обикновено се вижда 1200 / 1.0 бар.Ето каква интересна снимка си намерих:Това е при кола в движение, 40 км/ч2500 оборота3.5 волта сигнал от дебиотомер766 грама въздухоколо 0.55 Бара налягане
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                    #24
                    Ново мнение за да се разграничат обясненията към двете снимки:Колата е на място.1200 грама въздух4200 оборота на двигателя3.76 волта на дебитомераКъдето съм писал "грама" да се чете "милиграма"И сега се сетих нещо - ако имаш пропуск след турбото - това значи че ти издиша налягане, това значи че нищо не пречи на въздуха да излиза, това значи че налягането в колектора не може да стане 1 бар, това значи че разтоварващия клапан не може да задейства, това значи че турбината може да се развърти по-бързо от обичайното, това значи че ще има по-голям дебит, това значи че дебитомерът ще ти отчете повече въздух, а той ти отчита грънци... Това всичко си е мое разсъждение, което може да е грешно. Но виждаш - при кола на място и 4000 оборота - 1200 милиграма въздух без проблемми.
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                      #25
                      И аз слезнах на бързо да проверя сигнала от маф-а. При мен показанията са 3.75в до 4 и малко. При тези волтажи показва 600-660мг при желани 1200мг. Това всичкото на място при 4000-4200об. мерено с ФЕС.
                      Marea Weekend HLX Jtd 110

                      oO(_)____////____(_)Oo

                      Коментар


                        #26
                        Тези данни ги свалих днес, докато се прибирах от работа.READ PARAMETERS:Engine Speed: 3 185 об.Fuel Metering: 32,91 mg/iTotal Fuel Quantity: 32,95 mg/iFuel Pressure: 1 069,5 barDesired Fuel Pressure: 1 052,7 barFuel Pressure Regulator: 38,83 %Boost Pressure: 1 320 mBarBoost Pressure Signal: 2,460 VActual EGR: 1,00 %Pedal Pos. Track 1: 3,284 VPedal Pos. Track 2: 1,648 VAir Temperature: 38,9 °CIntake Air Temperature signal: 1,994 VAir Flow Signal: 3,572 VGas Pedal Position: 88,13 %Engine Temperature: 61,8 °CREAD PARAMETERS:Engine Speed: 4 057 об.Fuel Metering: 29,33 mg/iTotal Fuel Quantity: 29,25 mg/iFuel Pressure: 1 073,2 barDesired Fuel Pressure: 1 059,1 barFuel Pressure Regulator: 37,73 %Boost Pressure: 1 281 mBarBoost Pressure Signal: 2,202 VActual EGR: 1,00 %Pedal Pos. Track 1: 2,458 VPedal Pos. Track 2: 1,497 VAir Temperature: 38,8 °CIntake Air Temperature signal: 1,994 VAir Flow Signal: 3,404 VGas Pedal Position: 83,15 %Engine Temperature: 62,8 °CВтори ден, колата не е влизала в сервизен режим, а си я пробвам стабилно! Така е след като разкачих и закачих Мап сензора, за да видя какво ще стане. Наистина си мисля че проблема беше в някое кабелче или лош контакт на буксата Както и да е, мисля че темата малко се поизмени и сега по интересното са ниските показания, които ми отчитат уредите Лошата новина за мен е, че днес разбрах, че интерколерът на JTD i TD имат разлика. А на моята кола, още от както съм я купил на интерколера пише TD.Разгледах въздуховода от интерколера към колектора и видях, че е наден за да може да пасне на този интерколер, тъй като неговия извод е отляво, а не отгоре. Проверих и от снадката не изпуска въздух. Честно казано незнам доколко това влияе на обстановката, но сигурно не е добре. Сега ще потърся да си взема нормален интерколер за JTD.
                        FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

                        Коментар


                          #27
                          Колега, ти ли караш все на 85% натиснат педал или потенциометъра на газта не ти работи. Така като гледам при тея стойности турбината не прави над 0,3 бара, а температурата на двигателя винаги ти е 60 и нещо градуса.Дай лог при 100% натиснат педал и загряла кола за да видим дали стойностите са наред. Тогава дебитомера трябва да ти показва около 4,1-4,2 V, турбото около 2100 mbar и пръскането да е около 45 мг/инж. Ако първата стойност не отговаря, значи дебитомера е заминал или е тръгнал, ако втората не отговаря, значи или имаш дупка на въздухопроводите, или мапа не отчита правилно, или по някаква причина турбото не може да напрви налягане. Ако третата не отговаря, или колата е чипната или има друг проблем.PS: Ако имаш пробив във въздухопроводите, отзад стават такива невероятни пушеци че не можеш да ги сбъркаш.
                          FIAT Bravo JTD GT '99

                          Коментар


                            #28
                            vsd написа:
                            Колега, ти ли караш все на 85% натиснат педал или потенциометъра на газта не ти работи. Така като гледам при тея стойности турбината не прави над 0,3 бара, а температурата на двигателя винаги ти е 60 и нещо градуса.Дай лог при 100% натиснат педал и загряла кола за да видим дали стойностите са наред. Тогава дебитомера трябва да ти показва около 4,1-4,2 V, турбото около 2100 mbar и пръскането да е около 45 мг/инж. Ако първата стойност не отговаря, значи дебитомера е заминал или е тръгнал, ако втората не отговаря, значи или имаш дупка на въздухопроводите, или мапа не отчита правилно, или по някаква причина турбото не може да напрви налягане. Ако третата не отговаря, или колата е чипната или има друг проблем.PS: Ако имаш пробив във въздухопроводите, отзад стават такива невероятни пушеци че не можеш да ги сбъркаш.
                            Според мен найстина потенциометъра на газта нещо не отчита правилно!Забележи разликите:1.Engine Speed: 3 185 об. =Gas Pedal Position: 88,13 % 2.Engine Speed: 4 057 об.=Gas Pedal Position: 83,15 %п.п Е невиждам как с нарастване на оборотите да има спад на отчитането от АПП-то!Нещо не е наред!
                            ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

                            Коментар


                              #29
                              mitaka_neikov написа:
                              Тези данни ги свалих днес, докато се прибирах от работа.
                              Колега, направи лог на потенциометъра на газта!Можеш да го направиш без да е запален автомобила, просто на контакт и натисни педала до край за да видим какво ще покаже!
                              ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

                              Коментар


                                #30
                                J T D написа:
                                mitaka_neikov написа:
                                Тези данни ги свалих днес, докато се прибирах от работа.
                                Колега, направи лог на потенциометъра на газта!Можеш да го направиш без да е запален автомобила, просто на контакт и натисни педала до край за да видим какво ще покаже!
                                Добре, ще направя както казваш. Надявам се утре да ми остане време за това, че тия дни малко ми е натоварено. А за това че потенциометъра е показал по малко при 4000 оборота не ме притеснява, защото може точно тогава да съм отпуснал педала на газта. Все пак правих теста в реална пътна обстановка. Притеснява ме повече факта, че не мисля че съм виждал тази стойност да е била повече от 90%. Но ще направя опита както каза на незапален двигател и ще видя.
                                FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

                                Коментар

                                Working...
                                X