Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво жтд: пръска масло при извадена щека, защо?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Нека при работещ двигател да отвие капачката за наливане на масло и тогава да провери дали пак ще пръска. Редно е да не пръска, но има пак някаква вероятност да пръска.

    Коментар


      #17
      Грешката е моя. Извинявам се. Естествено е 0.8л/1000км. Мисълта ми беше, че производителите много се презастраховат с такъв разход на масло. Но си спомням за темата на колегата с Линеа, купена нова, която има такъв проблем и именно тези данни дават повод в гаранционния сервиз да му казват, че й няма нищо на колата . Излиза, че разхода на масло по каталог позволява доста разтегливо да се определя двигателя като безпроблемен, а то да не е така. Лично аз нямам проблем - за 10 000км, навъртяни за 4мес. доливах два пъти по 100-тина грама до смяната.

      Коментар


        #18
        =Rudi= написа:
        Грешката е моя. Извинявам се. Естествено е 0.8л/1000км. Мисълта ми беше, че производителите много се презастраховат с такъв разход на масло. Но си спомням за темата на колегата с Линеа, купена нова, която има такъв проблем и именно тези данни дават повод в гаранционния сервиз да му казват, че й няма нищо на колата . Излиза, че разхода на масло по каталог позволява доста разтегливо да се определя двигателя като безпроблемен, а то да не е така. Лично аз нямам проблем - за 10 000км, навъртяни за 4мес. доливах два пъти по 100-тина грама до смяната.
        Можеше и да не доливаш нищо.При такъв разход си пазиш маслото за следващата смяна.

        Коментар


          #19
          ако не сте прочели!пак казвам,колата не губи масло колкото налея толкова източвам даже последната смяна я направих на близо 15 000 км за какви доливания ми говорите :D
          Fiat Stilo 1.9 jtd
          Fiat Bravo 1.9 jtd
          Alfa Romeo 159 1.9 16v jtdm

          Коментар


            #20
            свършил ти е мотора демек на шофьорски жаргон "издухан"
            Душата в рая на Фиата оборотомера до края!


            FIAT BRAVO 1.8GT
            FIAT BRAVO 1.9TD ex

            Коментар


              #21
              [quote="vaskoni_1980"]свършил ти е мотора демек на шофьорски жаргон "издухан"[/quot да мерси колега но си в грешка нешто :D
              Fiat Stilo 1.9 jtd
              Fiat Bravo 1.9 jtd
              Alfa Romeo 159 1.9 16v jtdm

              Коментар


                #22
                когато е издухан един мотор,колата гори масло най малкото а аз такав проблем нямам
                Fiat Stilo 1.9 jtd
                Fiat Bravo 1.9 jtd
                Alfa Romeo 159 1.9 16v jtdm

                Коментар


                  #23
                  bobybravo1 написа:
                  когато е издухан един мотор,колата гори масло най малкото а аз такав проблем нямам
                  Мотора може да няма компресия и да не гори масло. Това е така защото имаш няколко сегмента..................

                  Коментар


                    #24
                    dobrujanetza написа:
                    Може да е запушена вентилацията на картерните газове.
                    И аз предполагам че това е причината ... а дали е така може много лесно да се провери ...
                    Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                    Коментар


                      #25
                      Така да споделя и аз.На загрял мотор като извадя щеката за маслото си излизат газове.Не се вижда много, но като си сложиш ръката се усеща..Не пръска грам масло от там.За мен е нормално да излизат газове от там.Капачката на маслото съм я отварял на работещ мотор и от там не пръска.Това за запушена картерна вентилация съм го слушал много пъти.Обаче някой от всички вас знае ли какво точно представлява тази "система",къде точно се намира и как се отпушва ако предположим че е запушена. Митове и легенди не ми се слушат.Говорети ми с факти и схеми/картинки.

                      Коментар


                        #26
                        chaveto написа:
                        bobybravo1 написа:
                        когато е издухан един мотор,колата гори масло най малкото а аз такав проблем нямам
                        Мотора може да няма компресия и да не гори масло. Това е така защото имаш няколко сегмента..................
                        и компресия си има и всичко сие наред освен праскането
                        Fiat Stilo 1.9 jtd
                        Fiat Bravo 1.9 jtd
                        Alfa Romeo 159 1.9 16v jtdm

                        Коментар


                          #27
                          janyboy написа:
                          ...Говорети ми с факти и схеми/картинки.
                          Тая картинка върши ли работа ... от ePer е де... SEGREGATOR Product code: 46468523 - този номер е за JTD Fiat Bravo, Brava, Marea (1998-2002), ... Multipla, както и за някои Alfa Romeo, Lancia ...За другите модели продуковият номер е друг ...Ако "кутийката" в средата на картинката и маркучите за затлачни ... какво става ...
                          Прикачени файлове
                          Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                          Коментар


                            #28
                            Като цяло не се запушва на 100% Ако се запуши на 100% мотора ще стане като лейка. При мен няма такава кутия, въпросното нещо е вградено в капака на клапаните и за да се почисти трябва да се свали капака и да се промива. Принципно съм решил с помпа за шадраван да циркулирам някаква течност през капака и така да си почистя моят. Отделно се продават такива неща и може фабричното да се замени с друго което е направено да се разглобява и почиства.

                            Коментар


                              #29
                              chaveto написа:
                              ... Отделно се продават такива неща и може фабричното да се замени с друго което е направено да се разглобява и почиства.
                              Не съм виждал такива дето се разглобяват за почистване, иначе е удобно за джоба ... щото такава оригинална е малко над 60 лв. ... А купих, щото моята беше напълно запушена, да не разправям каква тиня беше в маркучите ...Не знам какво разбираш под това че "ако е напълно запушен, мотора ще стане като лейка" ... при мен имаше омазняване само около снадките на маркучите ... Прилича на "утайник" ... и ми се стори че няма да мога добре да го почистя ... незнам какво има в тая кутийка, но освен прост утайник, в нея май има и някакъв клапанен механизъм (или поне си мисля че трябва да има такъв) ... та затова изчистих маркучите, а сегрегатор купих нов ...
                              Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                              Коментар


                                #30
                                Сепаратора (черната кутия) се почиства с разтворители. Кореселин не би трябвало да и навреди, щото пластмасата е устойчева. В капака на клапаните също има сепаратор - метална преграда към изхода за маркуча. Той също се почиства. Само че, какво ви е прихванало да чистите тия неща. Те се обслужват чак при основен ремонт или някъде далеч след 500-600 х. км. Едва ли би се запушила вентилацията при по-малък пробег освен както при колегата има повишено налягане в картера. Всъщност и аз не съм сигурен какво се случва при колегата, щото не съм видял а само гадая и изказвам предположения въз основа на неговите данни. Той най добре, а и според съветите, може да прецени дали му е запушена системата или проблема е другаде.
                                Fiat Marea TD100

                                Коментар

                                Working...
                                X