Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за турбото на JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    ogi28b написа:
    Stefan Hadjov написа:
    ...Другия вид лагеруване е това с хидродимамиочен лагер или просто казано втулков/по масово използвания/.При него оста е задължително с радиална хлабина спрямо втулката/чувства се със ръка като се пипне оста на турбината,че има малка радиална хлабина/ и при работа двете повърхнини нямат контакт.Работят винаги под маслен клин и живота прктически е неограничен/разбира се с необходимото масло и налягане/.Тези турбини са с по-голямо вътрешно съпротивление при въртене и имат винаги по-голям лаг от сачмените.Нормално се усещат от 2000 об.нагоре.И при двата вида турбини уплатненията им са лабиринтни/с едни специални малки сегментчета/...
    Във връзка с това удебеленото, както и с последния пост на колегата над мен, искам да питам - нормално ли е при изгасен мотор турбината да се върти трудно при опит за завъртане с ръка? И ако да - доколко трудно трябва да бъде това "трудно"? В смисъл ако трябва бая усилие, може би нещо не е наред? Но ако трябва малко усилие, с един пръст, нормално ли е?
    Да,точно това е положението.Ако на турбината не е износено лагеруването и е с нормални работни хлабини,то при завъртане на ръка на турбината се движи малко тегаво/както се изказа колегата по-горе/.Но в никакъв случай не трудно.Особенно на студен двигател когато и маслото е с по голям вискозитет.Независимо,че винаги турбинния лагер има малка радиална хлабина-едва чувстваща се при разклащане с ръка.Тази хлабина е конструктивно необходима за да се направи място за масления клин,който се получава по време на работа между вала на турбината и лагерната втулка.Не може турбината да се завърти на ръка като перка на вентилатор.Това се случва само при турбини лагерувани на съчмени лагери.Но на тези решения са специалисти японците.Тези турбини не търпят рециклиране.При излизане от строя се подменят.Но имат едно голямо предимство.Почти не се чувства лаг в експлоатация.И в заключение: не трябва да има смущение при известно съпротивление при завъртане на турбината на ръка.Точно обратното,ако се върти леко е смущаващо.Но тогава ще се усети,че има много голяма радиална хлабина.Следващия етап е да започне да трие турбинното колело в корпуса придружено със съответната музика.

    Коментар


      #47
      javascript:emoticon(’’) колега Хаджов javascript:emoticon(’’)И аз знам някои работи за турбо компресорите, но имам чувството, че някои учебници са писани от теб ! Адмирации !javascript:emoticon(’’)Можеш ли да кажеш турбото на JTD 105 коня дали е с променлива геометрия и колко му е живота? Знам, че на "класическото" турбо живота е около 240 - 260 хил. км.
      Fiat Punto '95 TD, Fiat Marea '00 JTD, Fiat Stilo '05 JTD, Fiat Brava '96 D, Fiat Doblo '08 MJTD, Fiat Doblo '08 metan, Fiat Multipla '05 metan

      Коментар


        #48
        Ще си позволя аз да отговоря - турбото на JTD105 не е с променлива геометрия.

        Коментар


          #49
          BEKI написа:
          javascript:emoticon(’’) колега Хаджов javascript:emoticon(’’)И аз знам някои работи за турбо компресорите, но имам чувството, че някои учебници са писани от теб ! Адмирации !javascript:emoticon(’’)Можеш ли да кажеш турбото на JTD 105 коня дали е с променлива геометрия и колко му е живота? Знам, че на "класическото" турбо живота е около 240 - 260 хил. км.
          Благодаря за комплимента,но не всичко необходимо е написано в учебниците за съжаление.Практическия натрупан опит обогатява познанията,които няма да срешнеш в учебниците.А много често фирмите производители не казват всичко,което е необходимо съвсем умишлено.Та на въпроса ти:По първия ти отговориха.По втория, не съм срещал до сега данни колко хиляди клм издържа турбото.Турбото не е консуматив за да се подменя на определен срок от клм или време.Обикновенно е разчетено да е с ресурса на двигателя.Ако двигателя се експлоатира и обслужва коректно/редовна смяна на масла и филтри с необходимия клас,не се прави ремап,спазват се необходимите правила за експлоатация на ТД-двигатели/,то гарантирано турбото е с ресурса на двигателя.Познавам двигатели на 400000 клм без да е сменявано и е в добра кондиция.

          Коментар


            #50
            Ако се поинтересувате малко от историята на турбо компресорите ще видите че те НЕ изкарват живота на двигателя, поне допреди 10-15 години. В началото са били доста ненадеждни. Ако беше толкова лесно всички коли щяха да са с турбо. Доста усилия са положени за да може да се удължи живота на турбото. Новите може и повече да изкарват, ама стартите не.
            FIAT Bravo JTD GT '99

            Коментар


              #51
              vsd написа:
              Ако се поинтересувате малко от историята на турбо компресорите ще видите че те НЕ изкарват живота на двигателя, поне допреди 10-15 години. В началото са били доста ненадеждни. Ако беше толкова лесно всички коли щяха да са с турбо. Доста усилия са положени за да може да се удължи живота на турбото. Новите може и повече да изкарват, ама стартите не.
              Колега,и двигателите в началото на своето създаване не са били достатъчно надежни-даже много ненадежни.В днешно време нещата са коренно различни.Всички коли не е необходимо да са със туррбо когато не е необходимо.Напротив избягва се поставянето му,по известни причини.Прилага се там където се гони постигане на висока литрова мощност във високи натоварвания/казвам не високи обороти,а натоварвания/.Тези които търсят висок момент във ниски обороти,а не висока мощност във високи обороти използват механичен компресор задвижваш се от двигателя механично,което е и по-доброто решение,защото високия момент в ниски се ползва непрекъснато,докъто високата мощност във високите-рядко.Визирам двигателя 2,0 l на модела на Мерцедес Компресор,който е точно такъв.Огромен момент за бензинов двигател в ниски обороти и скромна мощност във високи-доколкото си спомням около 140 кс.

              Коментар


                #52
                Само дето преди 15 години двигателите са надежни почти колкото сега, ама турбините им не. Не може да очаквате турбото да изкара 400000 примерно. Вярно е че може да има и такива случаи, може и на 50000 да се скапе, може и двигателя на толкова да се скапе - божа работа. Според мен много зависи и от това каква турбина са подбрали производителите. Като гледам в алфа форума има тук там случаи на заминали турбини на 2,4 jtd, докато на 1,9 са по-малко. Разбира се 2,4 може реално да са на повече километри и затова да е така
                FIAT Bravo JTD GT '99

                Коментар


                  #53
                  vsd написа:
                  Само дето преди 15 години двигателите са надежни почти колкото сега, ама турбините им не. Не може да очаквате турбото да изкара 400000 примерно. Вярно е че може да има и такива случаи, може и на 50000 да се скапе, може и двигателя на толкова да се скапе - божа работа. Според мен много зависи и от това каква турбина са подбрали производителите. Като гледам в алфа форума има тук там случаи на заминали турбини на 2,4 jtd, докато на 1,9 са по-малко. Разбира се 2,4 може реално да са на повече километри и затова да е така
                  Нещата не трябва да се разглеждат в частните случаи,а в общия случай.

                  Коментар


                    #54
                    Ми в общия сучай турбото си заминава преди двигателя
                    FIAT Bravo JTD GT '99

                    Коментар


                      #55
                      Благодаря за отговорите Да поясня защо питам за живота на турбото. Наблюдавам ТДИ-та 90 коня и до сега 4 или 5 са сменени в интервала 240 - 290 000 км. Даже и във форума на Фолксваген е споменато за такъв живот.Това, че 1,9JTD не дава проблеми от към турбо може само да ме радва
                      Fiat Punto '95 TD, Fiat Marea '00 JTD, Fiat Stilo '05 JTD, Fiat Brava '96 D, Fiat Doblo '08 MJTD, Fiat Doblo '08 metan, Fiat Multipla '05 metan

                      Коментар


                        #56
                        vsd написа:
                        Ми в общия сучай турбото си заминава преди двигателя
                        Любител на спора,има много случаи когато двигателя си отива преди турбото.Скоро се разглеждаше един такъв случай във форума.Познавам много случаи,когато се прави основен ремонт на двигателя,а турбото остава същото и не се пипа.При тебе вероятно ще замине преди двигателя,и за това се подготвяш психологически че е нормално.Разбира се че е нормално след ремап турбото да изпревари двигателя.

                        Коментар


                          #57
                          Хайде да не спорим кой е любител на спора Нали казахме да не говорим за частни случаи. Освен това ти твърдиш че налягането на турбото не се пипа при мен, така че не виждам защо да си замине по-бързо турбината.
                          FIAT Bravo JTD GT '99

                          Коментар


                            #58
                            vsd написа:
                            Хайде да не спорим кой е любител на спора Нали казахме да не говорим за частни случаи. Освен това ти твърдиш че налягането на турбото не се пипа при мен, така че не виждам защо да си замине по-бързо турбината.
                            Наистина си частен случай защото както винаги,ти пак нещо не си доразбрал и трябва специално на теб да ти се дообясни.Оная тема си я чел,но не си я разбрал.Спора не беше,че не нараства налягането на турбото въобще след ремап,а дали нараства с толкова,че максим.мощност да нарасне с 35-40% при това с турбина без електронен контрол.Сега разбра ли??

                            Коментар


                              #59
                              "Не се вкарвай в некви филми бе, братле."
                              Stefan Hadjov написа:
                              Преди и след тунинга налягането на турбината остава едно и също.
                              Stefan Hadjov написа:
                              Аз твърдя,че преди и след чип-тунинга налягането на турбината остава едно и също.И няма кой да вкара повече въздух в двигателя необходим за по-голяма мощност.И че след промяна на тези два параметъра които се правят за промяна на софтуера както бях описал в друг пост няма кой да въздеиства на турбото за да си увеличи дебита.
                              Не се нервирай, нали по принцип не съм разбрал, не виждам за какво се ядосваш Искаш да подновяваме спора ли. Няма смисъл. Принципно си прав за МАКСИМАЛНОТО налягане на турбината. Не се вдига и не се променя. Повечето мощност идва от друго място, но ти като виден спец би трябвало да го знаеш.В крайна сметка тия неща не са важни. Важно е че за 250 лв си свалих повече от 3 секунди в ускорението 0-100 и че ми се опъват коли доста над 105 коня. Искам да видя това как ще го обясниш и как ще го оспориш. 3 секунди не се свалят с 1-2-3-5 коня отгоре, предполагам знаеш.
                              FIAT Bravo JTD GT '99

                              Коментар


                                #60
                                vsd написа:
                                "Не се вкарвай в некви филми бе, братле."
                                Stefan Hadjov написа:
                                Преди и след тунинга налягането на турбината остава едно и също.
                                Stefan Hadjov написа:
                                Аз твърдя,че преди и след чип-тунинга налягането на турбината остава едно и също.И няма кой да вкара повече въздух в двигателя необходим за по-голяма мощност.И че след промяна на тези два параметъра които се правят за промяна на софтуера както бях описал в друг пост няма кой да въздеиства на турбото за да си увеличи дебита.
                                Не се нервирай, нали по принцип не съм разбрал, не виждам за какво се ядосваш Искаш да подновяваме спора ли. Няма смисъл. Принципно си прав за МАКСИМАЛНОТО налягане на турбината. Не се вдига и не се променя. Повечето мощност идва от друго място, но ти като виден спец би трябвало да го знаеш.В крайна сметка тия неща не са важни. Важно е че за 250 лв си свалих повече от 3 секунди в ускорението 0-100 и че ми се опъват коли доста над 105 коня. Искам да видя това как ще го обясниш и как ще го оспориш. 3 секунди не се свалят с 1-2-3-5 коня отгоре, предполагам знаеш.
                                Първо,не искам да се връщам на този спор,защото е безсмислен.Всеки е на позициите си.Аз ти вярвам на това,което обявяваш,че може и да е верно.И сега заставам зад казаните от мене думи.Мерил съм налягането на турбините многократно преди и след ремап с манометър и за това съм изнесъл реално отчетени данни.Ти надали си мерил и предполагаш по презумция.Имаше колеги в оня спор,които бяха мерили също и изнесоха данни:1,0 бара преди ремап и 1,05 бара след ремап.Ако беше турбината ти електронно регулирана,щеше спора да е друг.Нарастване на върт.момент,който си почувствал след ремапа се дължи на промяна на предварението на шприца което е извършено при ремапа и увеличената порция гориво за цикъл.А това увеличава налягането на турбината незначително.Намери начин да си измериш налягането на турбината в реално време в момента и ще ми е интересно да го споделиш.Колко е било преди ремапа се знае.Още един път ти заявявам,че не искам да се връщам на тази тема.Бих коментирал само налягането на турбината ти в момента без да обсъждаме моменти,мощност,ускорения ,макс.скорост,характеристики и т.н.Нали това в момента е спора.

                                Коментар

                                Working...
                                X