Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

JTD 105 - Гасне в движение и на място

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    JTD 105 - Гасне в движение и на място

    Здравейте колеги, проблемите започнаха преди няколко месеца, когато колата само прекъсваше за момент около и над 3000 оборота. Съответно светваше и после изгасваше неприятната червена лампа. Отидох на сервиз. Първото нещо, което направиха там, беше да свалят и почистят помпата в резервоара. Колата се оправи, за няколко дни не даваше проблеми, след което започна старата песен на нов глас. Върнах се за рекламация и за решаване на проблема. Грешката която записваше индикираше проблем на високото налягане в релсата. Междувременно започна да гасне още на празен ход. Паля, след 3-4 секунди цъка едно реле (чувам го откъм жабката) и колата гасне, след което не пали, докато не извадя контактния ключ, изчакам същото реле да цъкне. След това пали без проблем, но след 3-4 секунди цикъла се повтаря. Диагнозата беше регулатор на налягане, който се намира върху ГНП-то. Пробвахме с работещ от друго JTD и колата проработи. Купих си чисто нов, сменихме го и радостен си тръгнах от сервиза. Само че радостта ми трая около 1 час. Подобрението беше очевидно, колата вече гаснеше само в движение. Все пак не при ускорение, а веднага след като отпусна педала на газта. В сервиза вече вдигнаха ръце от мен и се отказаха от повече ремонти, но ми дадоха съвет да понапълня резервоара. Така и направих. Догоре. И проблема изчезна. Поне докато нивото на горивото не стигна до долните две деления на уреда. Тогава пак почна да гасне, предимно в движение. Забелязах също, че в малкото случаи, в които си гася колата с контактния ключ, го прави със закъснение около 1 секунда. Пак напълних резервоара догоре и пак проблема изчезна. Така минаха няколко месеца, почти без проблеми, до преди няколко дни (откакто застудя). Сега съм с пълен догоре резервоар. Пак гасне, когато си поиска, предимно в движение. А като я угася с контактния ключ, вече имам време да изляза от колата, да я заключа (със същия ключ) и да запаля цигара.Дотук с минусите. Откакто се появи този проблем, колата ускорява все едно съм с два двигателя и свали разхода от 9 на 7л/100км градско.Открих аналогия в две теми от форума. И двете са свързани с помпа ГНП, но там са описани само част от симпомите.Въпросът ми е дали да се мъча да поправям нещо или да продължа да изпреварвам на "руска ролетка", но пък с нисък разход на гориво. Някой път си е проблем, това че се движиш със 120км/ч в завой и трябва да извадиш контактния ключ за 3-4 секунди. Не би било проблем, ако не се заключваше волана и нямаш спирачки. Ще се радвам да видя, няколко компетентни мнения.Ако не, надявам се поне да се забавлявате с тази тема.П.С. Сипвам само на ОМВ Премиум и един два резервоара на ЕКО!Предварително благодаря на отзовалите се! Ще има бири, а ако успеем да го оправим преди лятото, може и ракийка.
    Fiat BRAVO 1.9JTD 105hp 1999
    182B4.000

    #2
    Провери линковете в подписа ми от 1 до .... все в някой от тях го има решението на проблема
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      Започни от контактния ключ.

      Коментар


        #4
        Колегата JTD имаше сходни проблеми с твоите. При него проблемът беше ГНП-то.

        Коментар


          #5
          ogi28b написа:
          Започни от контактния ключ.
          Защо смяташ, че е от него. Грешката излиза по пътя на горивото. Не е имобилайзера
          Fiat BRAVO 1.9JTD 105hp 1999
          182B4.000

          Коментар


            #6
            Airfan написа:
            Колегата JTD имаше сходни проблеми с твоите. При него проблемът беше ГНП-то.
            Четох темата. Проблемът е, че са сходни. Вече си купих един безполезен регулатор. Не искам да си купя и безполезно ГНП.
            Fiat BRAVO 1.9JTD 105hp 1999
            182B4.000

            Коментар


              #7
              morenito написа:
              Airfan написа:
              Колегата JTD имаше сходни проблеми с твоите. При него проблемът беше ГНП-то.
              Четох темата. Проблемът е, че са сходни. Вече си купих един безполезен регулатор. Не искам да си купя и безполезно ГНП.
              Имаше един параметър, който можеш да следиш чрез Виза-та как се променя и от там да си извадиш изводи за състоянието на помпата. Дано JTD се включи да обясни кой беше той, че аз не помня.

              Коментар


                #8
                morenito написа:
                Четох темата. Проблемът е, че са сходни. Вече си купих един безполезен регулатор. Не искам да си купя и безполезно ГНП.
                Ако беше от Пловдив,с удоволствие да ти помогна!Прочети пак темата!
                ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

                Коментар


                  #9
                  Airfan написа:
                  Имаше един параметър, който можеш да следиш чрез Виза-та как се променя и от там да си извадиш изводи за състоянието на помпата. Дано JTD се включи да обясни кой беше той, че аз не помня.
                  Ами така като гледам от първия пост на автора на темата,той не се е занимавал с диагностика а е карал колата в сервиз така,че и да напиша този параметър,той нищо няма да направи!
                  ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

                  Коментар


                    #10
                    J T D написа:
                    Airfan написа:
                    Имаше един параметър, който можеш да следиш чрез Виза-та как се променя и от там да си извадиш изводи за състоянието на помпата. Дано JTD се включи да обясни кой беше той, че аз не помня.
                    Ами така като гледам от първия пост на автора на темата,той не се е занимавал с диагностика а е карал колата в сервиз така,че и да напиша този параметър,той нищо няма да направи!
                    Ходих и на няколко диагностики, така че кажете какво предполагате. Имам някакви спомени.
                    Fiat BRAVO 1.9JTD 105hp 1999
                    182B4.000

                    Коментар


                      #11
                      Още една фалирала помпа.Ей тва е решението,не е нужно да изваждаш ключа в движение,просто дай няколко пъти на контакт и изчакваш малко след което ще запали,ще ти се заключи волана и ще стане мазало.Не се пребивай заради некви 200-300лв клкото ти е ремонта.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=44558
                      BRAVA 1.9 JTD 105hp+ EX
                      E46 320D

                      Коментар


                        #12
                        И аз съм на мнението на 2she.

                        Коментар


                          #13
                          J T D написа:
                          Airfan написа:
                          Имаше един параметър, който можеш да следиш чрез Виза-та как се променя и от там да си извадиш изводи за състоянието на помпата. Дано JTD се включи да обясни кой беше той, че аз не помня.
                          Ами така като гледам от първия пост на автора на темата,той не се е занимавал с диагностика а е карал колата в сервиз така,че и да напиша този параметър,той нищо няма да направи!
                          Дидо кажи го параметъра, ако трябва ще се видим с момчето и ще го закачим с Унидиага да видим какво ще излезе. Иначе и аз залагам на помпа.
                          FIAT Bravo JTD GT '99

                          Коментар


                            #14
                            vsd написа:
                            Дидо кажи го параметъра, ако трябва ще се видим с момчето и ще го закачим с Унидиага да видим какво ще излезе. Иначе и аз залагам на помпа.
                            Влади и аз залагам на помпата и съм сигурен де! Ами нека тези дни да е закача мойта и да видя точно кой параметър беше!Но все пак като е закачиш виж му налягането в рейла,провери но с Визата-Fuel Pressure Regulator то ти го показва в проценти%,на празех ход трябва де е около 12,50,но при подаване на газ този процент трябва да скочи доста!Ако ти покаже при подаване на газ 00,00% значи нещо не е наред с помпата!Попринцип има доста неща,който трябва да се гледат но като съм в ПЛД с нищо немога да помогна!
                            ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

                            Коментар


                              #15
                              Airfan написа:
                              Имаше един параметър, който можеш да следиш чрез Виза-та как се променя и от там да си извадиш изводи за състоянието на помпата. Дано JTD се включи да обясни кой беше той, че аз не помня.
                              Жорка,имам някви спомени,че като правихме бравото ти прави снимки точно на тия параметри!Ако ги пазиш можеш да ги пратиш на Влади или ги качи тук!
                              ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

                              Коментар

                              Working...
                              X