Здравейте колеги, проблемите започнаха преди няколко месеца, когато колата само прекъсваше за момент около и над 3000 оборота. Съответно светваше и после изгасваше неприятната червена лампа. Отидох на сервиз. Първото нещо, което направиха там, беше да свалят и почистят помпата в резервоара. Колата се оправи, за няколко дни не даваше проблеми, след което започна старата песен на нов глас. Върнах се за рекламация и за решаване на проблема. Грешката която записваше индикираше проблем на високото налягане в релсата. Междувременно започна да гасне още на празен ход. Паля, след 3-4 секунди цъка едно реле (чувам го откъм жабката) и колата гасне, след което не пали, докато не извадя контактния ключ, изчакам същото реле да цъкне. След това пали без проблем, но след 3-4 секунди цикъла се повтаря. Диагнозата беше регулатор на налягане, който се намира върху ГНП-то. Пробвахме с работещ от друго JTD и колата проработи. Купих си чисто нов, сменихме го и радостен си тръгнах от сервиза. Само че радостта ми трая около 1 час. Подобрението беше очевидно, колата вече гаснеше само в движение. Все пак не при ускорение, а веднага след като отпусна педала на газта. В сервиза вече вдигнаха ръце от мен и се отказаха от повече ремонти, но ми дадоха съвет да понапълня резервоара. Така и направих. Догоре. И проблема изчезна. Поне докато нивото на горивото не стигна до долните две деления на уреда. Тогава пак почна да гасне, предимно в движение. Забелязах също, че в малкото случаи, в които си гася колата с контактния ключ, го прави със закъснение около 1 секунда. Пак напълних резервоара догоре и пак проблема изчезна. Така минаха няколко месеца, почти без проблеми, до преди няколко дни (откакто застудя). Сега съм с пълен догоре резервоар. Пак гасне, когато си поиска, предимно в движение. А като я угася с контактния ключ, вече имам време да изляза от колата, да я заключа (със същия ключ) и да запаля цигара.Дотук с минусите. Откакто се появи този проблем, колата ускорява все едно съм с два двигателя и свали разхода от 9 на 7л/100км градско.Открих аналогия в две теми от форума. И двете са свързани с помпа ГНП, но там са описани само част от симпомите.Въпросът ми е дали да се мъча да поправям нещо или да продължа да изпреварвам на "руска ролетка", но пък с нисък разход на гориво. Някой път си е проблем, това че се движиш със 120км/ч в завой и трябва да извадиш контактния ключ за 3-4 секунди. Не би било проблем, ако не се заключваше волана и нямаш спирачки.
Ще се радвам да видя, няколко компетентни мнения.Ако не, надявам се поне да се забавлявате с тази тема.П.С. Сипвам само на ОМВ Премиум и един два резервоара на ЕКО!Предварително благодаря на отзовалите се! Ще има бири, а ако успеем да го оправим преди лятото, може и ракийка.


Коментар