Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Айде и аз във Фиатовския отбор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Айде и аз във Фиатовския отбор

    Здравейте колеги :P .Много се радвам за хубавия форум т.е наистина лично аз незнаех за него и пишех,в другия форум на Фиат,но нещо явно там как да го кажа няма заинтересованост по която и да е тема или май по-малко юзери го посещават явно,докато се натъкнах на този форум и останах просто изумен от знанията и еродираността на някои хора от този форум.Наистина маниак съм на тема Двигатели с вътрешно горене и особенно на дизелови мотори с директно впръскване на горивото.Много отговори и теми имам във форума на Ауди и Фолксваген,но сега като си купих Фиат-а,честно да си призная изключително мотивиран от служебния автомобил който карам-Пежо Боксер 2.8 ХДИ,явно си навлякох как да го кажа....вечната война между немски и италиянски автомобил...разбира те ме де и някои елементи даже взеха на подбив да ми викат "Талянокарач" .Както и да е,но искам да си копирам мнението от другия форум и да го постна тук,защото имам някои въпроси и ако може някой да ми отговори.Благодаря предварително...........................И аз от миналата седмица съм горд собственик на Фиат Мареа Уикенд ЖТД 105 к.с beer .Досега съм имал 23 коли и никога италиянска,но тука разума надделя и я взех,защото тъкмо я сваляха от автовоза и собственика на автокъщата тъкмо инструктираше робите си как и на коя кола с колко да върнат километражите Yellow_Flash_Colorz_PDT_19 .Мойта тъкмо онзи влизаше да го бърника,като му казах да даде у лево и да не го пипа.Зна4и колата е регистрирана на 27.10.1999 г и километража и показваше 297820км мисля напълно реални километри.Естествено като всяка кола на Розарио Италиано Yellow_Flash_Colorz_PDT_42 в двигателя живееше гълъб т.е всичко бе усрано макар и да му беше ударена една пароструйка.Имаше някои дребни кусури,като например централното заключваше и веднага отключваше,задната чистачка от ръжда беше блокирало моторчето,маслото едно дето на щеката изобщо не го хващаше като я взех,а и за мен никога не беше сменяно откак е станала кола.За маслото купих си два маслени фитъра и 5 литра хидравлично масло.Пуснах старото и налях хидравличното като оставих мотора да работи около 2 часа на място.После пуснах хидравличното масло,което излезе толкова черно,значи явно отлично е прочистило маслените магистрали и картера,което беше основна цел на занятието ми.Налях един Шел 20в50,който имах и смятам да го карам около 900км и той колко мое да изчисти.Махнах ЕГР клапана като към изпускателните колектори си направих направо една дебела ламарина,а към всукателния колектор си изрязах с ножица ламаринки от латун,щото е мек и позволява лесно да се реже.Махнах всички турбопътища и като си купих едно шише с коресилин ги изчистих основно.Някой който не се е занимавал с автомобили НИКОГА няма да ми повярва каква черна,мазна,гадна и още незнам как да я нарека смес от масло и сажди,които е набивал ЕГР-а с годините.Махнах и оригиналната кутия за въздушния филтър и като уплътних мястото под калника с каквото можах,но най-вече с болкид запълвах празнините,защото сложиш конусен въздушен филтър и трябва да смуче само чист въздух,а преди да почна да уплътнявам с болкита там имаше кал не много,но все пак я имаше и няма как да няма,защото предна лява гума я завихря и така.Изолирах вентилацията на картера,която влиза в една черна кутия която е предназн ачена да събира маслените пари и оттам отива пак в всмукателния колектор където прави едно мазало не ти е работа.Маркучите ги пуснах свободно да си излизат в атмосферата,като едно време на Жигулите Yellow_Flash_Colorz_PDT_19 .След някой друг ден отидох до един мой познат заварчик и му казах да разкара катализатора и предпоследното гърне като ги замени с прави тръби.За мой късмет мина един,който изкупувал катализаторите и моя го купи за 60лв и всъщност работата ми излезе без пари.)) Накарах го да цепнем и задното гърне и като си мислех,че има прегради да ги махнем,но се оказа само права надупчена тръба обвита във вата и за мен пак има съпротивление на газовете,но не ми се занимаваше и него да махаме и да го заменяме с права тръба и като махнах част от ватата му казах да го заваря с един шев и толкова.На другия или по-другия ден говорих с Христо от АХМ-АУТО където повечето от нас гледам си набавят консумативи.Напазарих си ангренажен ремък Гейтц,водна помпа,ролка СКФ неподвижна и СКФ с обтяжния механизъм.Също си купих ролката с обтяжния механизъм за климатика,защото мойта беше разбита и пистовия ремък от шест писти беше останал на две Yellow_Flash_Colorz_PDT_22 .Почнах да разглобявам капаците да сменям ангренажния ремък и опрях на камък,щото по принцип имам много инструмент работил съм в сервиз и преди,но точно камък 16 !!!!!!! и торкс Т55 нямах в компекта та се наложи да ходя по железариите да си ги купувам,защото щеше да ми спре работата.Намерих си торкс Т55 с камък за 10лв на Тона и камък 16 пак на същата фирма за 5лв.Тези инстументи ми трябваха за да разглобя щангата,която служи като тампон на мотора и е хваната в едната си част за ботуша на десния Мак-Ферсон.Като си осигурих нужния достъп до ремъка докарах на белези коляновия със разпределителния вал като преварително свалих демпферната шайба на коляновия вал.На шайбата на ГНП-то също имаше белязки с бяла боя.Почнах да сблогявам всичко по обратния ред докато не почнах да стягам болта на паразитната ролка на ангренажния ремък и ооооооооооо яд Yellow_Flash_Colorz_PDT_32 болта се скъса и никой не може да си представи какви мечки си бих колко голяма част от двигателя трябваше да разглобя за да достигна откъсната част от болта,която беше останала с цилиндровия блок!!! Както и да е с цената на много кръв по ръцете,някой и друг счупен нокът и помощ от жена ми да държи контра тук-таме с ключовете най накрая достигнах до откъсната част от болта,който ме върна в първи клас и ми отне около три дена ядове.Другия нахуй беше свързан с намирането на въпросния болт,защото е много специфичен т.е самия болт е с глава за камък 17,самия болт е 10мм в гладката си част на която ляга лагерчето на паразитната ролка,а самата резба завършва на 8мм----е НЯМА ТАКАВА ЖАБАРСКА НЕДОМИСЛИЦА ПРОСТО!! Убих се да го търся този болт в Бургас,минах през деветте кръга на ада и няма и няма такъв странен болт.Ходих в морга Франц,където ми казаха,че имало един мотор на 1.9 ЖТД-отивам пича ми вика направо да отида до двигателя да си го сваля.Отивам и пак греда---болта скъсан на същото място на което и моя.Вече като огледах добре мястото защото все пак мотора беше свален и си викам с една дрелка ще разпробия моя блок и с един метчик 10мм,ще си нарежа нова резба,но си е голяма игра и сега някой отново сигурно ще си помисли,защо е необходимо Планината да ходи при Мохамед,като може Мохамед да отиде при планината т.е да дам на стругар един болт 10мм със същата твърдост 8.8,който между другото намерих с магазин и си купих три за всеки случай всеки един за по 34стотинки!!!!! Та за около 34 стотинки,аз лично никога няма да простя на инженера жабар измислил и сложил този тъй смотан недомислен болт на един толкова отговорен детайл като паразитна ролка на ангренажа.Ми ако този тъй слаб болт се скъса по време на работа и направя мотора на салата за 34стотинки жабаря дали,шЪ мЪ вземе под внимание.Както и да е но ме разберете,че много се бях ядосал.Естествено одисеята с намирането на този болт продължи и като обърнах в моргата около три големи съндъка в всякакви болтове и толкова се оцапотих,че даже аз не можах да се позная,а бленувания болт така и не ме поглежда от някъде реших повече да не се занимавам и понеже съм работил и известно време във една фирма за авточасти,на която мисля не е уместно да споменавам името се сетих,че като съм продавал КТБ-та комплекти за ангражен ремък в някои от тях и особенно на Дайко ролките вървяха с болтовете.Значи имало и умни глави на които им е дошло на ъкъла,че както болтовете на цилидровата глава се сменят,защото се разтягат и посукват,така и тук този слаб елемент може да сдаде багажа.Всичко добре дотук,но във всички магазини ролките независимо на коя фирма СКФ,РОВИЛ,БРЕДА,РВР и други знайни и незнайни метални или пластмасови ролки бяха без болт.Накрая вече напълно се бях отчаял,защото и десния носач под ръка,който свалих с триста зора и с още толкова и помоща на флекс и много нерви бях разрязал старите тампони и купих пак от магазина на Христо само,че в Бургас два тампона.Единия макар и трудно го набих,но той беше 20,5мм,а диаметъра на носача беше 21мм,но предния малък тампон беше на 20мм и чудо да станеше не можеше да се набие.След поредното ми ходене до магазина и добре,че имам служебна кола,щото иначе бях загубен се установи,че в магазина всичките тампони на Биртх са на 20мм и не стават.Както и да е върнах на момичето тампона и тя ми върна 7-те лева--то с тях и без тях,ама все пак и вече заедно с ролката,която трябваше да търся с болт се оказа,че трябва да търся и един тампон на 21мм,щот без него не мога да си сглобя и носача. И Тука не знам дали,ще направя реклама или не и изобщо не ме интересува,но като тръгнах под ред да ги обикалям магазините едно момче в магазина на АУТО ПЛюС взима нещата много присърце и след много и изчерпателни разговори със София и незнам си още къде обеща,че до към половин час,ще има ролката пак на СКФ и ТО СЪС БОЛТ ЗА 38ЛВ!! Естествено отидох до на Христо магазина и върнах абсолютно същата СКФ-ска ролка,която не можеше да закрепя без прословутия болт и закупена за 48,50лв и си я купих същата с БОЛТА за 38лв от АУТО ПЛюС.Че колеги това е общо взето.))) Днес почнах да я събирам малко по малко и утре ако нещо не се закучи трябва да съм я запалил.))защото имам куп още малки дребни детайлчета да оправям дето много ме дразнят,като централното заключване,където разглобих задната кора и цената на много контактен спрей,висококачествена грес,много псуване на Италианеца майка му дето никога с една масльонка не е минал поне един път бравичките,пантите и прочие детайли.То има и нещо друго,че в таз смотана Италия много напича слънчето и всичко наистина беше много спек по таз кола,но след мойта намеса сега затварянето на вратите на Мерцедеса ряпа да ядат пред моите.)))Сега много са разписах тука и мое по невнимание сме отегчили някои особи,но имам няколко въпроса към разбирачите и много моля за отговор,защото без компетентно мнение не мога да продължа работа!!! Първото ми много важно питане е:като свалих и затапих ЕЖР-а с ламарина,а самия клапан с металната тръба отвеждаща изгорелите газове до всмукателния колектор и обвита в азбест изхвърлих на боклука,маркучето което даваше вакум към тоз клапан запуших с едно болтче 6мм.Електрическия клапан който взима вакум от сервото и се намира до горивния филтър и цената му нов гледах някъде е около 230лв ТА МИСЪЛТА МИ МОГА ЛИ ДА ГО ИЗКЛюЧА ОТ КАБЕЛА И ДА ГО МАХНА ОТ ТАМ ДА НЕ МИ ПРЕЧИ КАТО СИ СМЕНЯМ ГОРИВНИЯ ФИЛТЪР ИЛИ щЕ НАБИЕ ГРЕШКА В КОМПА????? Другия ми не по-малко маловажен въпрос е след заменянето на оригиналния въздушен филтър с кутията и поставянето на конусен такъв с една тръба бяла на цвят ЗА АСПИРАТОРИ непосредствено хваната за дебитомера----МОГА ЛИ ДА СИ ПРЕЦАКАМ ДЕБИТОМЕРА?????Третия ми въпрос е като си слагах ангренажния ремък поставям всичко на белези-слагам ремъка и почвам да въртя шайбата на коляновия вал с звезда 19 и белезите на ГНП-то винаги се разминават.Питах един мой приятел,който има сервиз и той ми каза,че при КомънРейлите зацепването на помпата не се гледа като при роторните помпи и белезите винаги ще бягат,защото шайбата на ГНП-то има по-малък брой зъби.Действително при свален ангренаж като въртях шайбата на ГНП-то се въртеше с изключително малко усилие на ръката,а не като при роторните помпи на по старите дизели,как по-точно да го обясня незнам ее горе-долу както се върти с усилие шайбата на разпределителния вал! Тогава в мен изниква въпроса,ако помпата не са и нужни белези и е необходимо тя само да се върти и да тъпче налягане в РейЛА,защо Розарио Италиано и беше сложил белези с бяла боя?????? Еми това е за сега,ако се сетя нещо друго,ще се посъветвам с вас и чакам вашето компетентно мнение!!!
    EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

    #2
    хах направо ме разби човек хах браво малко са хората които се наемат да си човъркат толкова много по колите...особено веднага след като са си ги купили дано нямаш никакви проблеми след сглобяването и дълго да я караш без проблеми иначе по въпросите ти съм некомпетентен ама просто трябваше така да поздравя
    Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
    BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
    BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

    Коментар


      #3
      Прочетох всичко каквото е написал колегата и първо се въздържах да отговарям.Наистина рядко се срещат такива човеци.Имам обаче няколко въпроса които ще задам по късно към колегата.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        Ето снимка от Аутодатата къде са белезите на този мотор. Показано е че и на помпата трябва да има белег, пък може да трябват и фиксатори като при 1.6 бензин
        Прикачени файлове
        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

        Коментар


          #5
          За АутоПлюс напълно подкрепям колегата, момчетата там са много отзивчиви и за нещо дребно по половин час въртят телефони. Неколкократно се е налагало на мои познати да търсят части, които в други "фирмени" магазини изобщо казват, че не могат да ги доставят и в АутоПлюс след голямото въртене на телефони на другия ден всичко е на линия
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            spark написа:
            За АутоПлюс напълно подкрепям колегата, момчетата там са много отзивчиви и за нещо дребно по половин час въртят телефони. Неколкократно се е налагало на мои познати да търсят части, които в други "фирмени" магазини изобщо казват, че не могат да ги доставят и в АутоПлюс след голямото въртене на телефони на другия ден всичко е на линия
            Дано предадат желанието си за работа скоро и на колегите си във В.Търново защото аз на няколко пъти вече при тях още от влизането удрям на камък.Само с показването на търсената част особенно със споменаване на марката Fiat желанието им за раббота замира.Дори и трите пъти не отвориха каталог или да направят справка в програмите които ползват.
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #7
              Re: Айде и аз във Фиатовския отбор

              itan75 написа:
              ..................Електрическия клапан който взима вакум от сервото и се намира до горивния филтър и цената му нов гледах някъде е около 230лв ТА МИСЪЛТА МИ МОГА ЛИ ДА ГО ИЗКЛюЧА ОТ КАБЕЛА И ДА ГО МАХНА ОТ ТАМ ДА НЕ МИ ПРЕЧИ КАТО СИ СМЕНЯМ ГОРИВНИЯ ФИЛТЪР ИЛИ щЕ НАБИЕ ГРЕШКА В КОМПА?????..
              за да си сигурен че няма да набие грешка - замерваш му съпротивлението на клапана с един уред и като го изключиш , на буксата към него слагаш едно съпротивление със същата стойност . сложи го да е по-мощно за застраховка
              itan75 написа:
              ............... Другия ми не по-малко маловажен въпрос е след заменянето на оригиналния въздушен филтър с кутията и поставянето на конусен такъв с една тръба бяла на цвят ЗА АСПИРАТОРИ непосредствено хваната за дебитомера----МОГА ЛИ ДА СИ ПРЕЦАКАМ ДЕБИТОМЕРА????......
              не разбирам откъде ти идва притеснението - ако филтъра си върши работата и пропуска САМО чист въздух, без разни боклуци - няма как да повредиш дебитомера.по-късно и аз ще ти задам некой и друг въпрос.

              Коментар


                #8
                Tornado написа:
                spark написа:
                За АутоПлюс напълно подкрепям колегата, момчетата там са много отзивчиви и за нещо дребно по половин час въртят телефони. Неколкократно се е налагало на мои познати да търсят части, които в други "фирмени" магазини изобщо казват, че не могат да ги доставят и в АутоПлюс след голямото въртене на телефони на другия ден всичко е на линия
                Дано предадат желанието си за работа скоро и на колегите си във В.Търново защото аз на няколко пъти вече при тях още от влизането удрям на камък.Само с показването на търсената част особенно със споменаване на марката Fiat желанието им за раббота замира.Дори и трите пъти не отвориха каталог или да направят справка в програмите които ползват.
                Мисля че в Габрово са по-отзивчиви,а и всеки път минаваш покрай магазина,пробвай там,ако трябва ми се обади,мой братовчед работи там.@itan75 Честито за автомобила и евала за ентусиазма с който си се захванал да си го правиш.Между другото,правилно си забелязал към кой форум да се насочиш

                Коментар


                  #9
                  Re: Айде и аз във Фиатовския отбор

                  itan75 написа:
                  ............... Другия ми не по-малко маловажен въпрос е след заменянето на оригиналния въздушен филтър с кутията и поставянето на конусен такъв с една тръба бяла на цвят ЗА АСПИРАТОРИ непосредствено хваната за дебитомера----МОГА ЛИ ДА СИ ПРЕЦАКАМ ДЕБИТОМЕРА????......
                  Понеже тази кола е подхваната да се оптимизира, ще дам и един съвет за този въздуховод.Тази тръба за аспиратори предполагам е гофрирана, та преди няколко дена един приятел си подмени гофрирания алуминиев въздуховод от филтъра към турбото със гладки тръби и силиконови колена, както е и на моята кола и разликата във развъртането на турбото беше много забележима.Просто работата на турбото се влияе много от завихрянията във входящия въздуховод и загубите от всяка кривка.Та рецептата е гладък въздуховод с възможно най-големия диаметър, най-малка дължина и възможно най-прав.
                  sigpic
                  Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                  475HP 11,5/1,9/191
                  YouTube

                  Коментар


                    #10
                    Тази схема е за ТД100 моторите.На gtd схемата принципно е същата с тази разлика че на помпата не и трябва белег за центровка,зъбното колело е по-малко на диаметър а ремъка е с 190 зъба и на по-добрите такива има само два белега за колянов и разпределителен вал(имам предвид ремъка)

                    Коментар


                      #11
                      ilko-gd написа:
                      Ето снимка от Аутодатата къде са белезите на този мотор. Показано е че и на помпата трябва да има белег, пък може да трябват и фиксатори като при 1.6 бензин
                      Тази схема е за ТД100 моторите.На gtd схемата принципно е същата с тази разлика че на помпата не и трябва белегза центровка,зъбното колело е по-малко на диаметър а ремъка е с 190 зъба и на по-добрите такива има само два белега за колянов и разпределителен вал(имам предвид ремъка).

                      Коментар


                        #12
                        Искрено благодаря за отговорите колеги .Скоро ще направя малко снимки на мотора,да видите нагледно как направо съм го махнал ЕГР-а и на негово място има само дебела ламарина.Много ме заитригува отговора на колегата "ici" i утре няма да бъде,ще напоследък много работа се събра и на ден имам около 300-350км със служебното Пежо и се прибирам като претрепан,но трябва да сменя гофрирания маркуч от аспиратор с гладък някакъв подобен,защото нещо ме залепя за седалката след около 2600-2700об/м ,а преди това е мега зле или поне на мене така ми се струва.Много се надъхах и за чип,като прочетох темата за чиптунинга специално и конкретно за нашите двигатели.А и ако на някой случайно му трябва оригинален касетофон от Фиат да свирка,защото ми дадоха едно СД с флашка и този,ще го изхвърля на боклука,защото не ми трябва вече.
                        EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                        Коментар


                          #13
                          Честито колега-градски! Пожелавам ти след тези интервенции, да не ти се случи подобна случка, като с онова Bravo ТD75 Soft през зимата на ’07, a да си я караш Мареята и да се срещаме само за хубави неща
                          itan75 написа:
                          Пробвахме с бутане не запали С теглене обаче запали и след около 40 км да я разтъпчем по магистрлата с не повече от 100-110км/ч нещо така издумка вдигна се дим до небето и като спряхме задницата на Бравото беше цялата опръскана с отработено масло.Под колата също имаше локва масло и .........
                          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                          Коментар


                            #14
                            Доколкото уточнихме в другите теми - ЕГР може да се изключи софтуерно, като се зададат съответните стойности в картата. Не мисля че електромагнитния клапан пречи по какъвто и да е начин на смяната на филтъра. Та като идеш да се чипнеш (или с други думи - да освободиш двигателя да работи на воля), поискай да ти зададат стойносто на ЕГР които го спират. Ти вече си го спрял де, но така ще спреш и "звукЪТ". Честито колега!

                            Коментар


                              #15
                              Re: Айде и аз във Фиатовския отбор

                              itan75 написа:
                              За маслото купих си два маслени фитъра и 5 литра хидравлично масло.Пуснах старото и налях хидравличното като оставих мотора да работи около 2 часа на място.После пуснах хидравличното масло,което излезе толкова черно,значи явно отлично е прочистило маслените магистрали и картера,което беше основна цел на занятието ми.
                              Ето и първия ми въпрос.ПО време на тази процедура промивка със хидравличното масло не ти ли светна индикацията за недостатъчно налягане?Не препоръчвам на колегите да правят тази процедура камо ли пък било за 2 часа работа с него.Хидравличното масло не е предначначено изобщо за работа в такива условия.Относно ефекта по изчистването съм съгласен ,че върши работа ,но трябва да се внимава много.
                              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                              Коментар

                              Working...
                              X