Здравейте колеги :P .Много се радвам за хубавия форум т.е наистина лично аз незнаех за него и пишех,в другия форум на Фиат,но нещо явно там как да го кажа няма заинтересованост по която и да е тема или май по-малко юзери го посещават явно,докато се натъкнах на този форум и останах просто изумен от знанията и еродираността на някои хора от този форум.Наистина маниак съм на тема Двигатели с вътрешно горене и особенно на дизелови мотори с директно впръскване на горивото.Много отговори и теми имам във форума на Ауди и Фолксваген,но сега като си купих Фиат-а,честно да си призная изключително мотивиран от служебния автомобил който карам-Пежо Боксер 2.8 ХДИ,явно си навлякох как да го кажа....вечната война между немски и италиянски автомобил...разбира те ме де
и някои елементи даже взеха на подбив да ми викат "Талянокарач"
.Както и да е,но искам да си копирам мнението от другия форум и да го постна тук,защото имам някои въпроси и ако може някой да ми отговори.Благодаря предварително...........................И аз от миналата седмица съм горд собственик на Фиат Мареа Уикенд ЖТД 105 к.с beer .Досега съм имал 23 коли и никога италиянска,но тука разума надделя и я взех,защото тъкмо я сваляха от автовоза и собственика на автокъщата тъкмо инструктираше робите си как и на коя кола с колко да върнат километражите Yellow_Flash_Colorz_PDT_19 .Мойта тъкмо онзи влизаше да го бърника,като му казах да даде у лево и да не го пипа.Зна4и колата е регистрирана на 27.10.1999 г и километража и показваше 297820км мисля напълно реални километри.Естествено като всяка кола на Розарио Италиано Yellow_Flash_Colorz_PDT_42 в двигателя живееше гълъб т.е всичко бе усрано макар и да му беше ударена една пароструйка.Имаше някои дребни кусури,като например централното заключваше и веднага отключваше,задната чистачка от ръжда беше блокирало моторчето,маслото едно дето на щеката изобщо не го хващаше като я взех,а и за мен никога не беше сменяно откак е станала кола.За маслото купих си два маслени фитъра и 5 литра хидравлично масло.Пуснах старото и налях хидравличното като оставих мотора да работи около 2 часа на място.После пуснах хидравличното масло,което излезе толкова черно,значи явно отлично е прочистило маслените магистрали и картера,което беше основна цел на занятието ми.Налях един Шел 20в50,който имах и смятам да го карам около 900км и той колко мое да изчисти.Махнах ЕГР клапана като към изпускателните колектори си направих направо една дебела ламарина,а към всукателния колектор си изрязах с ножица ламаринки от латун,щото е мек и позволява лесно да се реже.Махнах всички турбопътища и като си купих едно шише с коресилин ги изчистих основно.Някой който не се е занимавал с автомобили НИКОГА няма да ми повярва каква черна,мазна,гадна и още незнам как да я нарека смес от масло и сажди,които е набивал ЕГР-а с годините.Махнах и оригиналната кутия за въздушния филтър и като уплътних мястото под калника с каквото можах,но най-вече с болкид запълвах празнините,защото сложиш конусен въздушен филтър и трябва да смуче само чист въздух,а преди да почна да уплътнявам с болкита там имаше кал не много,но все пак я имаше и няма как да няма,защото предна лява гума я завихря и така.Изолирах вентилацията на картера,която влиза в една черна кутия която е предназн ачена да събира маслените пари и оттам отива пак в всмукателния колектор където прави едно мазало не ти е работа.Маркучите ги пуснах свободно да си излизат в атмосферата,като едно време на Жигулите Yellow_Flash_Colorz_PDT_19 .След някой друг ден отидох до един мой познат заварчик и му казах да разкара катализатора и предпоследното гърне като ги замени с прави тръби.За мой късмет мина един,който изкупувал катализаторите и моя го купи за 60лв и всъщност работата ми излезе без пари.)) Накарах го да цепнем и задното гърне и като си мислех,че има прегради да ги махнем,но се оказа само права надупчена тръба обвита във вата и за мен пак има съпротивление на газовете,но не ми се занимаваше и него да махаме и да го заменяме с права тръба и като махнах част от ватата му казах да го заваря с един шев и толкова.На другия или по-другия ден говорих с Христо от АХМ-АУТО където повечето от нас гледам си набавят консумативи.Напазарих си ангренажен ремък Гейтц,водна помпа,ролка СКФ неподвижна и СКФ с обтяжния механизъм.Също си купих ролката с обтяжния механизъм за климатика,защото мойта беше разбита и пистовия ремък от шест писти беше останал на две Yellow_Flash_Colorz_PDT_22 .Почнах да разглобявам капаците да сменям ангренажния ремък и опрях на камък,щото по принцип имам много инструмент работил съм в сервиз и преди,но точно камък 16 !!!!!!! и торкс Т55 нямах в компекта та се наложи да ходя по железариите да си ги купувам,защото щеше да ми спре работата.Намерих си торкс Т55 с камък за 10лв на Тона и камък 16 пак на същата фирма за 5лв.Тези инстументи ми трябваха за да разглобя щангата,която служи като тампон на мотора и е хваната в едната си част за ботуша на десния Мак-Ферсон.Като си осигурих нужния достъп до ремъка докарах на белези коляновия със разпределителния вал като преварително свалих демпферната шайба на коляновия вал.На шайбата на ГНП-то също имаше белязки с бяла боя.Почнах да сблогявам всичко по обратния ред докато не почнах да стягам болта на паразитната ролка на ангренажния ремък и ооооооооооо яд Yellow_Flash_Colorz_PDT_32 болта се скъса и никой не може да си представи какви мечки си бих колко голяма част от двигателя трябваше да разглобя за да достигна откъсната част от болта,която беше останала с цилиндровия блок!!! Както и да е с цената на много кръв по ръцете,някой и друг счупен нокът и помощ от жена ми да държи контра тук-таме с ключовете най накрая достигнах до откъсната част от болта,който ме върна в първи клас и ми отне около три дена ядове.Другия нахуй беше свързан с намирането на въпросния болт,защото е много специфичен т.е самия болт е с глава за камък 17,самия болт е 10мм в гладката си част на която ляга лагерчето на паразитната ролка,а самата резба завършва на 8мм----е НЯМА ТАКАВА ЖАБАРСКА НЕДОМИСЛИЦА ПРОСТО!! Убих се да го търся този болт в Бургас,минах през деветте кръга на ада и няма и няма такъв странен болт.Ходих в морга Франц,където ми казаха,че имало един мотор на 1.9 ЖТД-отивам пича ми вика направо да отида до двигателя да си го сваля.Отивам и пак греда---болта скъсан на същото място на което и моя.Вече като огледах добре мястото защото все пак мотора беше свален и си викам с една дрелка ще разпробия моя блок и с един метчик 10мм,ще си нарежа нова резба,но си е голяма игра и сега някой отново сигурно ще си помисли,защо е необходимо Планината да ходи при Мохамед,като може Мохамед да отиде при планината т.е да дам на стругар един болт 10мм със същата твърдост 8.8,който между другото намерих с магазин и си купих три за всеки случай всеки един за по 34стотинки!!!!! Та за около 34 стотинки,аз лично никога няма да простя на инженера жабар измислил и сложил този тъй смотан недомислен болт на един толкова отговорен детайл като паразитна ролка на ангренажа.Ми ако този тъй слаб болт се скъса по време на работа и направя мотора на салата за 34стотинки жабаря дали,шЪ мЪ вземе под внимание.Както и да е но ме разберете,че много се бях ядосал.Естествено одисеята с намирането на този болт продължи и като обърнах в моргата около три големи съндъка в всякакви болтове и толкова се оцапотих,че даже аз не можах да се позная,а бленувания болт така и не ме поглежда от някъде реших повече да не се занимавам и понеже съм работил и известно време във една фирма за авточасти,на която мисля не е уместно да споменавам името се сетих,че като съм продавал КТБ-та комплекти за ангражен ремък в някои от тях и особенно на Дайко ролките вървяха с болтовете.Значи имало и умни глави на които им е дошло на ъкъла,че както болтовете на цилидровата глава се сменят,защото се разтягат и посукват,така и тук този слаб елемент може да сдаде багажа.Всичко добре дотук,но във всички магазини ролките независимо на коя фирма СКФ,РОВИЛ,БРЕДА,РВР и други знайни и незнайни метални или пластмасови ролки бяха без болт.Накрая вече напълно се бях отчаял,защото и десния носач под ръка,който свалих с триста зора и с още толкова и помоща на флекс и много нерви бях разрязал старите тампони и купих пак от магазина на Христо само,че в Бургас два тампона.Единия макар и трудно го набих,но той беше 20,5мм,а диаметъра на носача беше 21мм,но предния малък тампон беше на 20мм и чудо да станеше не можеше да се набие.След поредното ми ходене до магазина и добре,че имам служебна кола,щото иначе бях загубен се установи,че в магазина всичките тампони на Биртх са на 20мм и не стават.Както и да е върнах на момичето тампона и тя ми върна 7-те лева--то с тях и без тях,ама все пак и вече заедно с ролката,която трябваше да търся с болт се оказа,че трябва да търся и един тампон на 21мм,щот без него не мога да си сглобя и носача. И Тука не знам дали,ще направя реклама или не и изобщо не ме интересува,но като тръгнах под ред да ги обикалям магазините едно момче в магазина на АУТО ПЛюС взима нещата много присърце и след много и изчерпателни разговори със София и незнам си още къде обеща,че до към половин час,ще има ролката пак на СКФ и ТО СЪС БОЛТ ЗА 38ЛВ!! Естествено отидох до на Христо магазина и върнах абсолютно същата СКФ-ска ролка,която не можеше да закрепя без прословутия болт и закупена за 48,50лв и си я купих същата с БОЛТА за 38лв от АУТО ПЛюС.Че колеги това е общо взето.))) Днес почнах да я събирам малко по малко и утре ако нещо не се закучи трябва да съм я запалил.))защото имам куп още малки дребни детайлчета да оправям дето много ме дразнят,като централното заключване,където разглобих задната кора и цената на много контактен спрей,висококачествена грес,много псуване на Италианеца майка му дето никога с една масльонка не е минал поне един път бравичките,пантите и прочие детайли.То има и нещо друго,че в таз смотана Италия много напича слънчето и всичко наистина беше много спек по таз кола,но след мойта намеса сега затварянето на вратите на Мерцедеса ряпа да ядат пред моите.)))Сега много са разписах тука и мое по невнимание сме отегчили някои особи,но имам няколко въпроса към разбирачите и много моля за отговор,защото без компетентно мнение не мога да продължа работа!!! Първото ми много важно питане е:като свалих и затапих ЕЖР-а с ламарина,а самия клапан с металната тръба отвеждаща изгорелите газове до всмукателния колектор и обвита в азбест изхвърлих на боклука,маркучето което даваше вакум към тоз клапан запуших с едно болтче 6мм.Електрическия клапан който взима вакум от сервото и се намира до горивния филтър и цената му нов гледах някъде е около 230лв ТА МИСЪЛТА МИ МОГА ЛИ ДА ГО ИЗКЛюЧА ОТ КАБЕЛА И ДА ГО МАХНА ОТ ТАМ ДА НЕ МИ ПРЕЧИ КАТО СИ СМЕНЯМ ГОРИВНИЯ ФИЛТЪР ИЛИ щЕ НАБИЕ ГРЕШКА В КОМПА????? Другия ми не по-малко маловажен въпрос е след заменянето на оригиналния въздушен филтър с кутията и поставянето на конусен такъв с една тръба бяла на цвят ЗА АСПИРАТОРИ непосредствено хваната за дебитомера----МОГА ЛИ ДА СИ ПРЕЦАКАМ ДЕБИТОМЕРА?????Третия ми въпрос е като си слагах ангренажния ремък поставям всичко на белези-слагам ремъка и почвам да въртя шайбата на коляновия вал с звезда 19 и белезите на ГНП-то винаги се разминават.Питах един мой приятел,който има сервиз и той ми каза,че при КомънРейлите зацепването на помпата не се гледа като при роторните помпи и белезите винаги ще бягат,защото шайбата на ГНП-то има по-малък брой зъби.Действително при свален ангренаж като въртях шайбата на ГНП-то се въртеше с изключително малко усилие на ръката,а не като при роторните помпи на по старите дизели,как по-точно да го обясня незнам ее горе-долу както се върти с усилие шайбата на разпределителния вал! Тогава в мен изниква въпроса,ако помпата не са и нужни белези и е необходимо тя само да се върти и да тъпче налягане в РейЛА,защо Розарио Италиано и беше сложил белези с бяла боя?????? Еми това е за сега,ако се сетя нещо друго,ще се посъветвам с вас и чакам вашето компетентно мнение!!!


Коментар