Онзи ден се захванах да си сменя агренажния ремък и ролките и реших да документирам
1.6 16в е масов мотор и мисля че доста хора имат нужда от едно подобно ръководство на български.Махаме предната дясна гума и с ключе 8 развиваме болченцата държащи пластмасовата кора намираща се зад и в дясно от амортисьора за да имаме видимост. Махаме и този решетачния калобран намиращ се в дясно, закрепен за бронята. След като ги махнем виждаме шайбата на коляновия вал.
Махнали сме малкото капаче, което се намира на капака на агренажния ремък и виждаме че на самия капак има белязки с които можем да си помогнем при белязването и след това зацепването на ремъка.
Може да махнете шайбата на коляновия вал и да видите белязката там и след това да бележите горе на разпределителните валове спряно тези чертички на капака или да направите като мен, избрах си произволен зъб от шайбата и го белязах, белязах и самото място спрямо което го съобразявам белега, като на снимката:
После си бележа зъбните колела на разпределителните валове:
С това приключваме Стъпка 1 Стъпка 2 : освобождаване на ролките и махане на ремъците. Проверяваме кои са читави и кои не Лично моя на климатика беше доста зле и направо в кофата.Взех си Gates Започнах с ремъка на климатика.Като за начало освобождаваме контра болта(1)(ключ 13), който държи оптяжната ролка след това разхлабваме и махаме болт(2)(ключ 17) (намират се от долната страна, хубаво е да имаме канал и да слезем долу иначе лягаме на земята за да ги развием). После освобождаваме и болт(3)(ключ 17)(вижда се от горната страна, непосредствено до капака на агренажния ремък). По този начин се разхлабва и маха оптяжната ролка на ремъка на климатика и махаме ремъка.
Иначе погледнато отстрани ремъка и ролката са посочените на снимката:
После е ред и на широкия ремък който е за водната помпа и динамото:
Ролката се освобождава с камък 16 и се отпуска ремъка, доста леснично, но оптягането после е доста...кофти за сам човек. Прилагам снимка на ролката.
На снимката ремъка е махнат. Беше като нов и не го сменях.Ремъка на хидравликата и той беше хубав за това и него не сменях, но и не освобождавах, защото не затрудняваше достъпа до агренажния ремък.
Стъпка 3: Сваляме капака на агренажния ремък и с камък 13 освобождаваме оптяжната ролка(1) и с камък 17 паразитната ролка(2). Купуваме си нови и поставяме тях. Аз лично си взех Ina и двете ролки. Агренажен ремък си взех Gates. Стария беше Continental и беше почти като нов а беше карам 40 000км , но паразитната ми беше взела да се пре*бава и беше поизтрила надписите на ремъка.
Паразитната ролка е монтирана и стегната и ...Следва слагането на агренажния ремък...Внимателно го намистаме долу и прокарваме между оптяжната и паразитната ролка. Аз започнах от дясно на ляво и първо го сложих на десния разпределителен вал и доста ама доста трудно го намушках на левия разпределителен вал. Тук вече ми бяха нужни още един чифт ръце.С една щанга внимателно се бута оптяжната ролка за да опъне ремъка и се затяга.Слагаме капана на агренажния ремък и с няколко болта го притягме за да можем да погледнем пред прозорчето дали разпределителните ни валове са си на мястото както сме ги белязали. Поглеждаме и долу коляновия вал да не се е изместил от белязката.Ако всичко е наред завиваме болчетата на капака и по обратния път сглобяваме Първо широкия ремък на водната помпа и динамото. Доста пъти се дупих и изправях докато го наместя, но го наместих. Следва оптягането което е малко мизерно за сам човек За да се оптегне този ремък е необходимо с шестстенен торкс и десятка звездовиден да се мръдне на горе това(1) и тогава да се затегне болта(2) с камък 16.Или с голям ключ да се хване тази имитация на болтова глава и да се завърти по посочената посока и да се задържи в тази позиция за да се затегне болта(2) и да се оптегне ремъка
След тази операция поставяме ремъка на климатика и по обратния път първо слагаме ролката после горния болт и слизаме в канала да сложим другия болт и да стегнем контра болта. Стягаме си и горния болт.След привършването на многократното дупене и слизане в канала можем да изпием едно кафе от машината и да си съберем пластмасите в подкалника и да направим едно кръгче из града да видим какво се случва Хубаво е още след като видим, че сме зацепили ремъка както сме искали да запалим колата и да видим всичко наред ли е тогава да слагаме останалите ремъци и да се успокояваме че всичко е наред Естествено при мен е закон случващото се













Коментар