Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пунто 1.1 моно - работи като дизел

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пунто 1.1 моно - работи като дизел

    Купих въпросната кола наскоро от познат. Пунтото е след основен ремонт - идва от Австрия със запечен двигател.По думи на майстора, който е правил ремонта - двигателя е "нов", всичко по него е сменено - бутала, сегменти, лагери, водна помпа, ремък, ролка, масла, филтри, маслообирачи, клапаните са препаснати ...... всичко (показа ми старите)и твърди, че неравномерната работа на двигателя се дължи на стъпковото моторче. На празен ход двигателя работикато на 3 цилиндъра - неравномерно, мени оборотите,тресе и от време на време гасне. Разхода на гориво е голям по мои първоначални наблюдения - карал съм я около 300 км, отзад от ауспуха мирише на не добре изгоряла горивовъздушнасмес. Възможно ли е от стъпковото моторче колата да работи като на 3 или както един друг майстор се изрази 3,5 цилиндъраили ще се окаже нещо по тоците или свещите за които също твърди, че е сменил?

    #2
    колко ти е голям разхода??? трябва да е максимум 7-8 градско, 6 извънградско, ама и това е много...тоя майстор като знае толкоз много, що не е сменил и стъпковото моторче??? що си купил такава кошница??? трябвало е да ти я подарят... за да се е спекъл двигателя, за мен трябва да я е карал някой палачо и до месец трябва да откриеш още много проблеми по колата... спирачки имаш ли? накладките поглеждал ли си ги??? п.п. бензинов филтър сменян ли е???
    Fiat Punto 1.1-Синята птица
    Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
    Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

    Коментар


      #3
      Ако наистина мотора е ремонтиран, първоначално е нормално разхода да е повишен. Ходи на диагностика, като подадеш газ колата пак ли работи на 3 цилиндъра?

      Коментар


        #4
        Разхода е някъде 10 и нагоре - градско, извънградско. Стъпковото моторче не е сменено защото ремонта го прави джамбаза,който вкарва колата в България и гледа да мине по тънко, че да не я продава на загуба. Иначе всичко по двигателя е смененобутала комплект 4х140 лв = 560 лв, водна помпа ........ ремонта му стъпва над 1300 лв. Двигателя най вероятно е спекъл заради водната помпа - по думи на майстора, а джамбаза твърди, че като купил колата там всичко било наред, обаче нямало как да я качи на платформа веднага и я оставя там. После негови колеги, които щели да я карат насам решили да я покарат там в Австрияно немогли да я запалят (акумулатора нямал ток) палят я на бутане и я оставят да възбуди акумулатора и се спича работата.@Shefy - Като подам газ си се форсира нормално според мен. При ускорение в ниските обороти като,че ли се чува нещо като чукане на аванс, отиде ли във високите обороти (над 3000) спира, но пак оставам с чувството, че работи на 3 цилиндъра

        Коментар


          #5
          ооооооооххххххххххх... имаше една тема за джамбазките номера...айде ся 1300 лв. ремонта на двигателя... за тез пари 2 двигателя ще си купя... буталата ти /нови/ са комплекта 100 - 150 лв. най-много, водната помпа 40-50 лв., щом е майстор и отстъпка ще му направят...п.п. стъпковото моторче или по друг начин казано - моторчето за работа на ПРАЗЕН ХОД служи - като запалиш колата поддържа оборотите на ПРАЗЕН ХОД около 1300-1400 и като загрее ги сваля на 800-900 - действа като смукача на ладите, само че авгоматично... не вярвам разхода да е от там... въпросната кола има малка душица, може и повечко да я настъпваш...
          Fiat Punto 1.1-Синята птица
          Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
          Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

          Коментар


            #6
            Да се включа и Аз.... Според миризмата зад ауспуха , няма правилно изгаряне. Ако шума е неравномерен, имаме и лоша работа в един от цилиндрите. ПРи подаване на газ, колебанията се загубват от високата честота на въртене... Всичко това ме навежда на мисъл, че нямаме правилно горене в ЕДИН цилиндър, което няма - АМА НИЩО ОБЩО със стъпков мотор. По-вероятно е , да има остарели кабели за свещи (провеждащи лошо ток) или пък самите свещи вече да са за смяна. Оттам нататък - само сервиз може да определи ...
            FIAT Punto '94, 1.1 Petrol

            Коментар


              #7
              Един съвет и от мен,ако не работи един от цилиндрите може да е свещ,кабел или бобина.Ако не си ги проверявал не е лошо,ако не разбираш намери някой който разбира от тия колици щото половинатапроблеми по тия коли идват от "майстори" дето са гола вода.Успех ти желая.
              Fiat Multipla 1.6 16v BiPower 03:Lancia Delta3 1.6 16v 120 multijet

              Коментар


                #8
                Тези неща могат да се получат и при неправилно зацепен ангренажен ремък. 1 зъб изместване, (зависи от посоката) може да причини всичките симптоми и повишения разход, без до удари клапани.
                FIAT PUNTO 1.7 TD
                CITROEN XSARA 1.8 16V VTS EXCLUSIVE

                Коментар


                  #9
                  1. За бобината: ако не реботи едната секция то няма да работят 2 цилидъра а не само един.2. Двигателя 1,1 не може да удари клапани, той е единствения с освободени бутала.
                  FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                  Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                  Коментар


                    #10
                    Прав си че трябва да работи на два,но при мен не работеше само втори цилиндър.Така че проверих първо свеща после кабела но се оказа бобина на първи ток да те обие,но на втори нищо купих смених всичко заспа. Поздрави ПП:лесно се проверява и спестява пари ако се окаже това!
                    Fiat Multipla 1.6 16v BiPower 03:Lancia Delta3 1.6 16v 120 multijet

                    Коментар


                      #11
                      NikMar написа:
                      1. За бобината: ако не реботи едната секция то няма да работят 2 цилидъра а не само един.2. Двигателя 1,1 не може да удари клапани, той е единствения с освободени бутала.
                      До колкото знам всички FIRE двигатели няма да ударят клапани. Конкретно за моя 1242(см3) също е със освободени бутала. Предлагам да се развият всички свещи и да се провери състоянието им. До колкото разбирам има и нещо като детонационен процес при ниски обороти. Ако съм прав, проблема трябва да се отстрани по-скоро, за да няма още един ремонт.
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #12
                        NikMar написа:
                        1. За бобината: ако не реботи едната секция то няма да работят 2 цилидъра а не само един.
                        Fiat Punto 1,1-1996г.Проблема ми е следният.Двигателя работи на три цилиндъра. Свещите съм свалял и зачистил. Проверката направих като извадих лулата на втората свещ броено от ляво на дясно, от към ангренажа.Не прескача искра. Като извадя другият край на кабела от бобината ( предната по посока на движението ) резултата е същия. Пробвах и с друг кабел за свещи. До колкото схващам от една бобина се захранват две свещи.В един корпус на бобината предполагам, че са две секции и възможно ли е да е прекъснала само едната ?За какво е щепсълчето върху бобината, възможно ли е проблема да идва от него или от кабелите които включва то ?чичо Нено
                        Fiat Punto 1,1- 1996г.
                        газ-бензин , "Lovato"

                        Коментар


                          #13
                          Neno Er написа:
                          NikMar написа:
                          1. За бобината: ако не реботи едната секция то няма да работят 2 цилидъра а не само един.
                          Fiat Punto 1,1-1996г.Проблема ми е следният.Двигателя работи на три цилиндъра. Свещите съм свалял и зачистил. Проверката направих като извадих лулата на втората свещ броено от ляво на дясно, от към ангренажа.Не прескача искра. Като извадя другият край на кабела от бобината ( предната по посока на движението ) резултата е същия. Пробвах и с друг кабел за свещи. До колкото схващам от една бобина се захранват две свещи.В един корпус на бобината предполагам, че са две секции и възможно ли е да е прекъснала само едната ?За какво е щепсълчето върху бобината, възможно ли е проблема да идва от него или от кабелите които включва то ?чичо Нено
                          Напълно възможно,имах същия проблем не работи само един цилиндър,оказа се бобина,а не свещ или кабел.Сменя се за 10 мин. в домашни условия,цената беше на нова над 50лв.Поздрави и успех.
                          Fiat Multipla 1.6 16v BiPower 03:Lancia Delta3 1.6 16v 120 multijet

                          Коментар


                            #14
                            Точно така! Бобината има само една вторична намотка и тя е за два цилиндъра, респективно две свещи. Винаги има искри в два цилиндъра. Във вашия случай ако едната бобина не дава искри, няма как да работи на 3 цилиндъра - работи на два.
                            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                            Коментар


                              #15
                              Danchojn написа:
                              Точно така! Бобината има само една вторична намотка и тя е за два цилиндъра, респективно две свещи. Винаги има искри в два цилиндъра. Във вашия случай ако едната бобина не дава искри, няма как да работи на 3 цилиндъра - работи на два.
                              Не искам да споря, а само показвам фактите.Когато извадя от бобината кабела на 2-ри цилиндър, няма искри и не се променя работата на двигателя-продължава да тресе.Когато извадя кабела на 3-та свещ , между него и изхода на бобината прескачат искри. Не съм го отдалечавал така, че да прекъсна работата на цилиндъра.Казвате, че има една вторична намотка. Това означава ли, че има една първична. А не може ли да са две?Свалих бобината. Между всички изводи дава късо съединение. :D Ех. Няма я руската техника. "Проста и лесна за обслужване". Yellow_Flash_Colorz_PDT_06чичо Нено
                              Fiat Punto 1,1- 1996г.
                              газ-бензин , "Lovato"

                              Коментар

                              Working...
                              X