Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Поредният автобусен ужас. 16 загинали :(

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    jenshen73 написа:
    Да се изсекна и аз тука: Шофьора е на 60 години. Пробата алкохол е кръвна и под минимума - може и да е от снощната му ракийка - на дрегер не се отчита, за това и повечето пияници отказват и дрегера и кръвната (в нея е N-пъти по-висока). По всички закони - природата вакум не търпи - тази година абитуриентите не се избиха - някой друг трябваше да е.Тоя Чавдар пълен с бабички все пак е имал моторна спирачка, но не е ползвана, а и в Ямбол дето е с разположение като в пустиня (равнина) просто един крайно неграмотен и неопитен шофьор се е превърнал в камикадзе... съжалявам само за загиналите - както в повечето подобни случаи - невинни...
    Извинявай, ама такова тъпо изказване няма. Катастрофата не става в Ямбол, а на 15 км от града - в Бакаджика. До върха на Бакаджика са само завои и е изключително стръмно. Минавал съм от там поне 30 пъти. Ако си ти дали ще овладееш автобуса, а? Отказват ти спирачките, всяка секунда скоростта се увеличава стремглаво (да, така става с лека кола, с тежкия автобус, ти си направи сметката), обзема те паника, всичко се случва за секунди. Всичко е много лесно отстрани, нали? Шофьора е имал професионална категория от 89-а. Баща ми е на 61 години кара лека кола, микробус и Хайлукс. Еми да ти кажа доста адекватно се държи на пътя. Мислите ли, че на злополучния шофьор му се кара тая барака за 2-300 лева на месец??? А и ненужното уточнение "...пълен с бабички..." за какво беше? Като са бабички да умират, а? Нали се сещаш, че те са нечий майки?
    The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

    Коментар


      #32
      Gosho_777 написа:
      За автобуса- чудя се нашите "умници" отгоре как прреди време въведоха забрана за таксиметровите автомобили да не били по стари от 10год, понеже возели хора и след 10год били опасни вече, защо тогава пропуснаха тази забрана и за Автобусите???те не са ли опасни??возят 10пъти повече хора возят.....Само интереси в тази държава и еиго резултата- траур...
      Защото тогава София ще остане без градски транспорт. Нали по-важното е някои да се возят в S класи, а ние обикновените хора да се тъпчем в консервите. Още пазя една снимка на трамвай в Гърция. Няма да я поствам, само ще кажа, че отпред има логото на Pininfarina. Тук обаче пари няма.Бог да прости загиналите.
      The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

      Коментар


        #33
        ...

        Виновен ще се намери. Може и двама-трима. Системата ще си остане същата. Както дискутирахме в темата за коланите - системата е на принципа на най-малкото съпротивление. Най-лесно е да увиснеш край пътя и да глобяваш за непоставен колан. А това, че в някой автомобил може най-здравата му и изправна част да е само колана - нали има стикер, кой ще се занимава да го проверява. Писах, че най-лесно се минава технически преглед - дори не в някой оторизиран сервиз, а в КАТ. Кой е виновен? Автобусът е минал технически преглед. Върви докажи, че по време на прегледа не е бил изправен. Мога да прогнозирам - ще осъдят шофьора, може би и механика, който се е разписал че колата е изправна при излизането на автобуса от гаража; собственикът на фирмата ще бъде наказан с глоба от Инспекция по труда... И когато близките правят помен за 40 дни от смъртта на загиналите, всички вече ще са забравили, че това се е случило.
        Fiat Marea Weekend 1.9TD 100 SX '98
        Peugeot 308 1.6HDI 90кс 2008

        Коментар


          #34
          steyle34: Ежегодно шофьорите на автобуси минават задължителен психотест. Преди години един подобен незнаещ как да реагира шофьор на камион премаза майка с дете на пазар Чаталджа. Направил го, защото му отказали спирачките и не можал да спре. Покрай спирачките обаче не му бяха отказали нито сервото нито моторната спирачка. Това е стара история и много хора я знаят, но както се оказва - пак съм прав:1. Фирмата собственик на автобуса не е имала дейност, а автобуса е преминал технически преглед на документи - т.е. не е проверявана техническата му изправност.2. Шофьорът не е управлявал автобус от няколко години, а конкретния - никога - нормално е да се схване в конкретната ситуация и да осере пеизажа, както в популярния виц за мечките 3. Мразя да съм прав Така, че style34 дето си много по-млад - язък за парата ...
          Steliyan's Life!
          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

          Коментар


            #35
            jenshen73 написа:
            Покрай спирачките обаче не му бяха отказали нито сервото нито моторната спирачка.
            Стига с тази моторна спирачка ,че някой ще си помислят ,че тя прави чудеса .На тези стари бракми въпросната спирачка освен да прави поразии/избива гарнитура на главата нищо друго не прави/.Имал съм удоволствието да управлявам седлови влекач Шкода с полуремарке пълно с 22 тона товар и ако не прецениш на коя предавка да започнеш слизането и как да използваш спирачките ставаш 40 тонен таран който няма удържане.Другото което прави впечатление и се дъвче по новините е ,че автобуса нямал спирачен път - някой да е виждал на автобус да у се тътрят гумите при спиране?
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #36
              i4kin написа:
              Vladim написа:
              А... има вариант всъщност - на самолета и някъде по-далеч!
              И в самолета и в друга държава,пак не е сигурно дали няма да ти се случи нещо лошо..Трагедията е факт и никога според мен не трябва да се забравя,а да послужи за пример,че утре като се тръгне на път(кой за работа,кой на гости) единственото елементарно нещо което може да се направи от всички нас е -ДА НАМАЛИМ СКОРОСТТА!
              Ще ме извиняваш, но в нормалните държави подобни трагедии се случват по рядко поради една проста причина! Спазват се правилата и законите, и на никой кухар не му минава през главата да мушне някой лев, че да мине метър! Елементарен пример с неспазване на елементарни точки в закона. Сега в София е мрачно и вали. Познай, колко от колите се движат със запалени фарове!? Да не говорим за използване на мигачи и други подобни "екстри". Обществото ми е болно и не виждам, как скоро ще оздравее...
              Frontera Sport, X20SE март 1998

              Коментар


                #37
                Последно, което научих:- Фирмата, разполага с 3 автобуса, но и 3-те не се ползват изобщо - няма работа, няма шофьори...- Специално за празника, домът за стари хора наема тази фирма (вероятно заради най-ниската предложена цена, незнам) за да превози хората до Бакаджика и обратно.- От своя страна, собственикът на фирмата спешно минава преглед на автобуса, заради събитието - вероятно само по документи;- Наема въпросният шофьор само за този курс- Шофьорът от своя страна не е практикувал от няколко години (верояно съкратен от несъществуващия вече ямболски ДАП), като и не е минавал психо-преглед от тогава.Реултатът е ясен, за съжаление на всички.Кой е виновен в тази ситуация - освен всички вече изброени по-горе, аз бих допълнил - и ръководството на Дома за стари хора. Щото ако бяха наели нормална фирма (в Ямбол има доста автобусни фирми, някои от тях с нови автобуси), това нямаше да се случи. Обаче в стремежа си да спестят някой лев....А подобни автобуси, със сигурност по-стари дори, се движат и по градските линии в Ямбол. Няколко от линиите са взети от Пловдивска фирма - движат се стари автобуси Мерцедес и др., като най-новия сигурно е на 20 години минимум. По останалите линии се движат старите ДАПаджийски Чавдари, които след разпадането на ДАП, няколко частници взема и "реставрираха". Автобусите със сигурност са от моите ученически години - т.е. поне 25 годишни. Предполагам такова е положението в повечето малки градове. Спомних си случая, когато на община Сливен, един швейцарски град подари 20 броя десетина годишни тролейбуса. Сливенската община ги отказа, защото нямаха пари да платят транспорта на тролейбусите до България. В Сливен продължават да се движат тролейбусите, които са там от пускането на тролейбусните линии през 1985 год. Стари вече, чешки Шкоди. От 3 тролейбуса правят един, който да се движи (знам от вътрешен човек)...Трябват ли ви още доказателства, че живеем в Абсурдистан?!? А гледахте ли сутринта по БТВ, как се вземат книжки за автобусни шофьори? И утре ще се качите на автобус? Не, мерси...Приказката "Като се знам какъв съм инженер, ме е страх да отида на доктор", може да се разшири до безкрай....Бе квото и да пишем, хората няма да се върнат.

                Коментар


                  #38
                  jenshen73, дето не си на 73 че автобуса е барака, да, че е минал преглед по документи - да, ама защо си мислиш, че шофьора и той не може да мине психо тест по документи? А защо си мислиш, че дори и да го издържи този тест, няма да се провали на следващия - в реалността, както е и станало? А и моторната спирачка на тази морга ще е толкова ефективна, колкото и другите му спирачки. Просто жертвите са 17. Шофьорът е най-голямата от тях и съм сигурен, че страда повече от близките на жертвите. Всеки с грам съвест би страдал, макар и да е невинен. За него животът е свършил без да е умрял, а от това по-лошо няма.
                  The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                  Коментар


                    #39
                    Immortal написа:
                    Бе квото и да пишем, хората няма да се върнат.
                    Това е истината за съжаление. Но има и по-лошо. А то e, че такива инциденти ще продължават да се случват в тази шибана държава. Просто така работи системата, а работи така, защото някой има изгода. Просто вижте колко е жалко. Какъв порочен кръг. Старческия дом спестява пари, защото едва ли е с неограничен бюджет --> наема фирма, която има три изоставени автобуси--> собственика, решил да припечели някакви жълти стотинки спешно плаща за фиктивен преглед на фирма, която има клиенти може би единствено заради начина, по който се минава преглед там-->наема се шофьор, който не е карал от години--> смърт на 16 (засега) невинни души. Т.е. вина има във всяко звено на веригата. Пример колко сбъркано е всичко у нас. Много жалко.
                    The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                    Коментар


                      #40
                      Immortal написа:
                      ...Кой е виновен в тази ситуация - освен всички вече изброени по-горе, аз бих допълнил - и ръководството на Дома за стари хора. Щото ако бяха наели нормална фирма (в Ямбол има доста автобусни фирми, някои от тях с нови автобуси), това нямаше да се случи. Обаче в стремежа си да спестят някой лев....
                      Позволи ме да не се съглася! "Не е луд този, който яде баницата, а този, който му я дава" След, като такава мизерна фирма съществува и предлага ниски цени, защо някой да не се възползва? Домовете за стари хора са цъфнали и вързали, че да наемат автобус за двойна-тройна цена. Ако си купиш най-евтиният салам от магазина и той се окаже отровен, ти ли ще си виновен, че си избрал най-евтиният продукт, или този, който ти го е продал?Прав си, че и да раздуваме локуми животът на хората няма да върнем, нито ще впрегнем някой отговорен орган да се задейства...
                      Frontera Sport, X20SE март 1998

                      Коментар


                        #41
                        Бе така е, но Домът за стари хора е общински, а общината разполага с няколко ученически чисто нови автобуса, с които се извозват учениците...Едва ли щеше да е проблем да се ползват за старите хора само за един ден... Майната му! Освен спуснатите наполовина знамена над двете общини в Ямбол - градската и селската, друго в града не се е променило. Няма и да се промени.И преди малко един човек спря да ни пусне на пешеходна пътека, а друг му свирна (вероятно го и напсува) и заобиколи спрелия в лявата лента и замалко да ни сгази...

                        Коментар


                          #42
                          за автобусите си прав ,че няма забрана да се експоатират след 10-тата година .в пазарджик градския транспорт е изцяло обновен от морга за рейсове в германия. егаси икономиите ,егаси чудото!за работа понякога пътувам с един раздрънкан рейс "вантол" на волво мисля че е ,и мерише на нафта вътре и неможе да върви ,всичко му е побългарено и шофиора естествено е 60 годишен .този рейс всеки ден минава минимум 400 км като ,200 минава само за курс отиване и връщане до предприятието в което работя,а преглед незнам дали ще може да мине ,ако му се направи както трябва ,а не само с парите и документите и да ти кажат :"остави и талони и ела утре всичко ще е готово"

                          Коментар


                            #43
                            Tornado написа:
                            jenshen73 написа:
                            Покрай спирачките обаче не му бяха отказали нито сервото нито моторната спирачка.
                            Стига с тази моторна спирачка ,че някой ще си помислят ,че тя прави чудеса ....
                            Конкретният камион за който АЗ говоря не беше никак стар. Просто беше натоварен с 25 тона пшеница и шофьора до последно се е надявал на чудо. В ситуацията от преди няколко години е можел да лашне камиона и да го обърне някъде, където хем няма толкова много народ, хем да не избие хората навлизайки в най-оживеното кръстовище в него край на Варна. Но не - до последно е стискал волана и накрая опитвайки да спре на червен светофат се блъсна във фундамента на един блиборд, разби камиона, разби няколко човешки живота, разпиля всичката пшеница в цялото кръстовище, но самият шофьор оцеля... И според специалисите тогава - е можел да намали ползвайки конкретната моторна спирачка. Крайният резултат е да спреш, а не да избиеш половината кръстовище спирайки.@style34: дето не си на 34 Аз не омаловажавам проблема. Дори напротив. Дори ако някога си ми чел блога ще видиш, че живо се възмущавам от безсмъртните на пътя. Днес един безсмъртен от Ямбол (или поне със Ямболска регистрация) първо искаше от лява лента да ми се качи отгоре без да се огледа (платното има 2 ленти за движение в 1 посока + автобусна), а в последствие същият безсмъртен с Ямболски номер направи ЛЯВ завой от крайна дясна лента на регулирано със светофар кръстовище. Ти си прави САМ изводите.
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              #44
                              В мобилето може да разгледате колко автобуси има да се продават първа младост.Убиици по родните ни пътища.Малко примери.http://www.mobilen.bg/pcgi/main.cgi?...646&f1=details
                              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                              Коментар


                                #45
                                Извинете за поста но неразбирам защо така плюете старите автобуси, коли и прочие. За мен лично гледаното превозно средство няма да те предаде никога, ако си го направил и поддаржал да не те предава. Виждате какво става.... Няма лошо да се предлагат евтини превозни услуги.. живеем в такава даржава че скъпи неможем да си позволим. А като гледам и в бъдеще няма да е.... Компанията е наела човек... той да не е луд да не се сагласи.. нали и той семейство храни... хварлят го на някакав рейс... дават му документ че машината която ще кара е технически изправна и проверена.. а всъщност го качват на 20 тонна машина за убиване.. вие да не мислиуте че този човек ще трагне да обикаля с неизправен и не проверен автобус като даржи живота на толкова хора! За мен вина имат фирмата собственик на автобуса и фирмата направила прегледа. Тази криза така се отразява .. сели иска да сварши някаква работа макар и по-евтино да закарпи положението и ето какво се получава... 16 загинали и всеки си барше гъза в другия.... (с извинение) Затвор за за отговорника който е закарал автобуса на преглед и не се е убедил че е направен качествен такъв... и за работниците които са изваршили същия... ! Друг отговорен няма за мен.. само пряко свързаните лица!!!
                                Fiat Bravo - НАЙ-БЪРЗИЯ с вариатор Powered By . . .
                                Fiat Marea 1.6 16V - Not Powered By ... YET !
                                Alfa Romeo 155 2.0 8v Twin Spark - в гаража ...
                                Lancia Delta 1 HF 2.0 8v TURBO

                                Коментар

                                Working...
                                X