Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за кръгово движение

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за кръгово движение

    Така имам 2-3 случки по новите кръгови движения на пътния възел Качица във Велико Търново . Той въпроса ми е и за всички други такива кръгови. Става дума за следното както се знае може би от доста хора на тези кръгови движения се влиза като се оказва предимство, на МПС които се движат вътре в кръговото което е и указано със знаци. Само че както знаем вътре има две ленти за движение и при натоварен трафик а и не толкова, честа практика е когато има вътре в кръговото във вътрешната лента МПС да се влиза отвън във външната без да се дава предимство тъй като не си пречат двете МПС-та. Така само че един път един бакшиш беше във вътрешната лента влизам си и аз във външната и оня иска да излиза веднмага от кръговото и ми свири. Друг път една баничарка. И днес пак ми се случи на това кръговото до билата, аз идвам откъм запад а мацката идва от ляво (не знам от кой вход е влязла) и от вътрешната лента тръгва направо за зоната като аз си влизам необезпокояван като даже не ми идва наум, че там имаше изход за зоната т.е. на юг като този изход на юг е на около 3-4 метра от вход запад при което тя почна да ми свири и почти спря а аз бях влязал вече в кръговото и на нея дори и се наложи леко да ме заобиколи за да отиде към изхода. В първия момент се сетих че трябва да дам предимство не сега като се замислих не съм сигурен дали е така. Както и да е размина се без ПТП. Но сега като се замисля не съм сигурен дали си беше подала мигача. Второ нейната траектория беше такава че тя се опита с една маневра хем да се престрои във външната лента хем да излезе от кръговото. Което е единия ми въпрос това правилно ли е. Втория ми е трябва ли да се оказва предимство при влизане в кръговото на МПС които се движат във вътрешната лента. И третия ми въпрос е ако отговор на втория е НЕ то за какво аджеба са направени двете ленти.
    FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
    FIAT Punto sx 75 '94

    #2
    Колега, тези кръгови кръстовища в Търново са сред най-странните, които съм виждал в цялата страна.Лентите така са начертани, че да те насочват да излезеш от кръговото, а, за да продължиш в кръга, едва ли не трябва да смениш лентата.Аз давам десен мигач винаги при излизане, според правилото за кръговите, но повечето хора не се занимават, а, като погледнеш маркировката, вътрешната лента също те насочва да излезеш, така че май са си в правото да не дават, макар че Рашев друго казваше по едно време??Ако не гледаме какво правят хората, а само маркировката и знаците, има места, където смяната на лента е разрешена и други - където е забранена. Точно преди изходите, ако не ме лъже паметта, беше забранено престрояването, а след входовете - разрешено. Това по първия ти впрос. Предполагам, че накрая се е престроила и подозирам, че не минава по правилата, ако ти върши някаква работа такъв извод изобщо.По втория - мисля, че трябва да се дава предимство, защото може на мястото, където искаш да влезеш, колата от кръга да мине в твоята лента, което пък от своя страна трябва да стане с мигач, а ако си там, ще си взел мястото. Обратното твърдение - да можеш да влезеш, не мога да намеря обяснение за него просто. Тогава трябва двете ленти да са отделни платна, отделни пътища или не знам какво точно.Аз пък се чудя, имайки впредвид, че отговорът на втория ти въпрос е ДА, за какво аджаба са направени двете ленти, след като цялата работа можеше да стане и с една и още една аварийна, както тротоара около малкия кръг?Ако пък се направят вътрешните ленти само за завой навътре, а външните - за навътре и навън - положението с конфликти от този сорт ще се реши на теория, но кръговете са толкова малки, че винаги ще има някой закъснял с престрояването вдясно на излизане по зависещи и независещи от него причини.За това като се огледаш добре, преди да влезеш, и подготвиш излизането отрано, не мисля, че ще имаш проблеми.

    Коментар


      #3
      Много ми бе трудно да схвана всичко написано в поста,но горе долу успях Първо вече отбелязахме,че тези кръгови са абсолютен шит и всички трябва да внимавате на тая. Джигити правят каквото си искат на тях. Ленти ли? Почти никой не си спазва лентата там. Като питам колегата защо сече направо и той,ми като няма никой кво толкова....ами има какво-примерно в сляпата ми зона,която не хващат огледалата се движи кола,аз не си спазва лентата и ето ситуация! А той,пак отговаря-бе кво е станало,няма страшно. Виждал съм примерно какви ли не ситуации,аз излизам от кръга,един зад мен ме взима отдясно и си мисля,че ще излиза и той...е да ама не,сече пред мен,едва спирам да не се ударим. Конкретно,ако на мен така ми влизаш в кръговото,аз съм вътре и ме удариш,не само колата ти ще е бита после-вервай ми Но се пазете на тия кръгове,че са огромна простотия.
      ex.Мареа ТД100

      Коментар


        #4
        Малко е сложно това кръгово, защото от него се излиза в път със 2 платна и затова стават недоразумения. Иначе трябва този който ще излиза да кара в най-външния кръг. Едно предупреждение за идващите от запад посока болницата, сутрин е много хлъзгаво, заради калта и мизерията, а завоя наляво преди излизането надясно към "Габровски" е много остър, вчера влязох с вратите там, а днес един джип се завъртя пред мен, изглежда само мокро но е много коварно, когато не очакваш.
        --Старата ръжда любов не хваща!--
        156 sportwagon 1,9 jtd 115
        ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

        Коментар

        Working...
        X