Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как е правилно да се напусне кръгово движение?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    stilo_new написа: Преглед на мнението
    Този от едно съвсем безпроблемно си излиза към 5, без да се засича с никой и без да чака никой. За чий му е да ходи към 6???
    Защото така изисква законът/правилникът за прилагане на закона - маневра да се извършва ВИНАГИ по най-кратката възможна траектория. При излизане от това кръгово - това е от лента 1 към лента 6.
    stilo_new написа: Преглед на мнението
    Точно на мястото на преминаване от 2 към 6, ако има кола в 1, то тя е извършила нарушение: Ако идва по кръговото, не се е съобразила с маркировката за излизане към изхода и е продължила в нарушение по кръговото. ИЛИ ако идва от зала Арена е навлязла в кръговото като отнема предимството на кола в лента 2 и напускаща го с десен мигач към 6.
    И тук вече тотално ме отказваш, щом сериозно мислиш, че колата в 1 е извършила нарушение. А тя просто си се върти в кръгчето, защото си следва маркираната с маркировка пътна лента, движи се по път с предимство, обозначен с пътни знаци БЕЗ ДА ГО НАПУСКА, и се движи направо по най-външната пътна лента, както показва въображаемата стрелка, която казахме, че вече се е изтрила.

    Няма на света такова място, на което да имаш пътна лента, в нея да има стрелка "направо" и тази стрелка да означава, че трябва да напуснеш тази пътна лента надясно, а не да продължиш по лентата. Който е сложил там стрелки направо, с идеята че трябва да напуснеш кръговото по тях - е пълен некадърник и некомпетентен. Най-вероятно и той не прави разлика между това кое е физическото направление "ляво", направо" и "дясно", и логическото за съответниа път "ляво", "направо", "дясно"

    Ето ти за пример долната картинка. Коя е вярната маркировка, по отношение на стрелката при цифрата "1" - буква А (лявата половина) или буква Б (дясната)? Като ти кажат "Караш направо по пътя", ти накъде ще поемеш от 1 - към 2 или към 3? Ако си на мястото на зеленото петно - при тази стрелка "направо и наляво", ако решиш да следваш пътя с предимство - по пътя ли ще караш, или ще следваш праволинейното сочене на стрелката към поляната?

    Click image for larger version

Name:	Untitled.png
Views:	1
Size:	16,0 KB
ID:	2098342

    Надявам се след тази картинка вече да е по-ясно кое движение е "направо", следвайки маркировката? Ако да, може би разбираш вече, че стрелките "направо" в кръгово, с очертани ленти, които са кръгове също, не могат да означават нищо друго освен да продължиш по лентата и да се въртиш в кръгчето. Което от своя страна значи, че за да излезеш от кръгвото, това трябва да е от лента със стрелка надясно. Това е написал и колегата dabadaba. Лента със стрелка наляво в такова кръгово е безсмислена и грешна.

    Коментар


      #77
      Продължавам да не разбирам защо 1 да излиза към 6? Да, разбрах за най-кратката възможна траектория, но това е все едно на кръговото на Руски паметник (поредното ново кръгово в тази тема ) да вляза, да речем от дясната лента от бул. Цар Борис, и искам да изляза от третия изход, а това се пада бул. Скобелев, и излизайки, да го направя от вътрешната лента?
      Последна редакция от blue_coconut; 04.03.2019, 09:26.

      Коментар


        #78
        Защото това е най-кратката траектория за тази маневра. Както на картинката долу, на която образно е показано как линия b е по-близо до окръжността 1, отколкото линия a. По едно и също направление от центъра на окръжността навън, винаги първо се минава през линия b, а после през линия a.

        Click image for larger version

Name:	Untitled.png
Views:	1
Size:	2,3 KB
ID:	2098345

        За въпросното кръгово, което е обект на темата:

        Click image for larger version

Name:	Capture.jpg
Views:	1
Size:	137,3 KB
ID:	2098344

        Ред.: Нещо не съм си дописал мнението... Та на горната картинка може да се види това, за което говоря - как от 1 е редно да се напусне по 6, а от 2 - първо се минава в 1 и чак тогава в 6. Съответно от 3 първо се минава в 2, после от 2 - в 1 и чак тогава в 6. Като това включва задължително изчакване и пропускане на движещите се в 2 и в 1, независимо от техните направления.

        1 може да излезе и по 5, но само ако иска, никой не може да го задължи с нищо. Нито маркировка, нито знаци има, които да го задължават с нещо.

        Коментар


          #79
          Оги, ти не разбра ли, че тези маркировки ги има във всички кръгови кръстовища?!? И не само България. Има стрелки направо и наляво. На всички, бе човек, на всички!!! Това , че на теб ти се струва нелогично няма значение в случая. Значи по твоята логика всички стрелки наляво са излишни. Щом стрелката направо означава, че продължаваш да се движиш в лентата си в кръговото. Така са го измислили и трябва да се примириш, колкото и да не ти харесва. И мен не ми харесват много неща, но щом са по закон са така , край! И после защо ставали катастрофи. Ми заради това, че всеки си тъкува нещата, както му се удобни. Най-голямата глупост е да пишеш, че от 1 към 6 било правилното и логично, както и че от най-външна лента можеш да си правиш кръгчета в кръговото?! Що за простотия . То значи за какво ги правят лентите,дай само една да има и в кръговото и на изходите и всеки да си кара където му е удобно.
          Важно е едно нещо. При кръговите пък и не само кръстовища, се гледа да има най малко конфликтни точки. Затова има стрелка само за направо в лента 1. Само за изход. В лента 2 е направо и наляво и другите само наляво. Е това , ако не ти отвори очите си безнадежден случай. НЕСЛУЧАЙНО е нарусувана тази маркировка, както и на всички други кръгови, на които видяхме снимки тук.

          Коментар


            #80
            А и за картинката... Аз много добре знам, къде са посоките направо и така нататък. Но щом са решили в кръговите да използват по този начин маркировката, трябва да се съобразяваме с това.

            Коментар


              #81
              stilo_new написа: Преглед на мнението
              Най-голямата глупост е да пишеш, че от 1 към 6 било правилното и логично, както и че от най-външна лента можеш да си правиш кръгчета в кръговото?!
              Т.е. ти смяташ, че от 1 не е правилно да напуснеш по 6? Щом подлагаш на съмнение това, че маневра се извършва по най-краткия възможен път, си мисля, че няма защо да продължаваме. Колкото до второто - в това кръгово имаш ясно обозначени и маркирани 4 ленти, напускането на всяка от които задължително става с изчакване на движещите се по другата да я освободят. А този от най-външната при така начертаната маркировка може по свой избор или да продължи в нея или да я напусне надясно.


              Пак ще те върна на ситуацията с две успоредно движещи се коли в ленти 1 и 2. Този от 1 решава или да напусне по 6 или да продължи да се върти (без да се престроява в 2!), без значение. Този от 2 решава да напусне кръговото. Става ПТП. Кой е виновен - този, който е в 1 и се движи в лентата си или този в 2, който се престроява в 1, за да излезе после към .... Към 5 или към 6? Всъщност и това е въпрос - щом от 1 не е правилно да се престроиш в 6, тогава 6 за кого изобщо остава? Освен ако сега не кажеш, че излизащите от 2, 3 и 4 не преминават през 1, а направо се телепортират в 6?

              За картинката защо не ми отговаряш? Това "Знам как трябва да е" не е отговор кое е правилното. Нали се сещаш, че тази картинка е показателна за това, което опитвам да ти кажа. Не може една и съща маркировка да има 2 различни значения. Стрелката "направо" или значи движение по същата лента/платно/път, или не. Ти искаш на всяка ситуация да значи различно, както ти е удобно. Е да, ама не.

              Ето ти едно правилно и добре маркирано кръгово движение, което не създава двусмислици, с ясно очертани ленти, които извеждат от кръговото. И стрелките си сочат напред по лентите, а не по въображението на някой в АПИ.



              ----
              Ето ти тук тема за размисъл, по твоите виждания за правилна маркировка - от коя посока, в коя лента, кога и накъде може да се поеме:

              https://www.google.com/maps/@42.6966.../data=!3m1!1e3

              И с това предлагам да затворим темата, с извод: всеки си кара както той си знае, очевидно. Поне от моя страна, защото няма начин да ме убедиш в нелогичното и неправилното.

              Иначе аз се движа така - ако ще излизам от първия изход на кръгово - движа се най-вдясно. Ако излизам от втория - влизам от най-дясно, като се престроявам във втората лента. При излизане - излизам по 6, като през цялото време гледам дали в 1 няма друго ППС, на което давам предимство. 3 и 4 не ме интересуват, те си се въртят там по техните си ленти. Ако излиза по третия изход - или си въртя през 2 или влизам веднага в 3, а като подмина втория изход - веднага се престроявам към 2. Никога не излизам в последния момент.

              Ако погледнеш по диагонал това кръгово, на изток се излиза в 2 отделни платна по 2 ленти + 1 бензиностанция. За там няма да те питам, че ще стане "олеле".

              Коментар


                #82
                Ами ти караш, както е правилно, не разбирам защо спориш с мен, като сме на едно мнение. Вече ако смяташ, че нещо маркировката не е както трябва, за това не съм виновен аз.
                Единствено мисля, че най-краткият път не е от 1 към 6, а към 5 . И на живо така изглежда, не само картинката. То тогава иначе лента 5 остава САМО за завиващите надясно от Арена към център..., което няма логика. Маркировката и стрелките в това кръгово, Хамилтон, по-нищо не се различават от едното от кръговите в Бургас и това на ТВ кула. Разликата е само ,че има един вход изход по-малко/
                Click image for larger version

Name:	7063447C.jpg
Views:	2
Size:	203,1 KB
ID:	2098346Click image for larger version

Name:	46831436_2415368201813255_8055776149415919616_n.jpg
Views:	2
Size:	49,3 KB
ID:	2098347
                Иначе вътре стрелките, какво имаме: дясна лента - направо, лява лента направо и наляво. И за трите кръгови, за всички изходи. Никаква разлика.
                Сега поне убеди ли си, че стрелката наляво в кръгово означава, да продължиш по кръговото, а стрелката направо означава изход от кръгово.
                И забележи нещо много важно, което на 4-ти километър го няма, просто защото там е изтрита маркировката. Виж и на трите кръгови прекъснатата разделителна линия между двете ленти как е направена, към изходите на кръговото. Така, че този от дясна лента ако случайно реши да продължи по кръговото, той пресича тази прекъсната линия, т.е. навлиза в другата лента и ако там има автомобил, виновен ще е този отдясно, защото е навлязъл в лентата му. Това е направено с цел, понеже и от двете ленти може да се напуска кръговото, този в лявата да си излиза спокойно , а не да се озърта дали някой отдясно ще го засече

                Коментар


                  #83
                  Сега, понеже в почти всяко изречение си написал нещо невярно, ще ги карам по ред.

                  1. Не сме на едно мнение. Ти си на мнение, че при очертани ленти, които се въртят в кръговото, а не го напускат, както е на 4-ти км - стрелката направо значи да излезеш от кръговото. Аз няма как да съм на това мнение никога. Нали това се опитвам да ти кажа от няколко дни: че стрелка "направо" не означава да напуснеш кръговото надясно, а да си продължиш напред по същата лента. Ако вече лентата сама по себе си те извежда от кръговото - това е друг въпрос, неприложим в това кръгово, но не променя значението на стрелката - тя пак си е за да продължиш в същата лента. Ако някой е искал там, от тези ленти, които са кръгове, да се излиза по определен начин, както ти казваш - много е сбъркал с планирането и полагането на маркировката. Тази стрелка означава да продължиш движение по пътната лента в която се намираш, а тя, тази лента, е в кръговото и не излиза от него. За да се излиза по начина, по който искаш, трябва да има ясно видима маркировка, която от 1 води към 5 и от 2 към 6. Такава няма. 2 си е самостоятелен кръг в кръговото и пак си е 2. А 1 може да избере дали да напусне по 6 или да продължи по кръговото, да остане в 1.

                  2. За най-краткия път - мисля че е добре да погледнеш отново картинката в мнение № 78 в темата, то съвсем ясно показва показва . Как отиваш от 1 на 5, без да минеш през 6, което е видимо естественото продължение на 1? Т.е. от 1 на практика си в 6. От това по-кратък път - здраве му кажи.

                  3. За кръговите и маркировката им - нарочно съм дал пример с чуждестранно, защото е очевидно, че на нашите маркировката я мислят дечица в час по "Човекът и природата" или по "Рисуване". Иначе да, и на това, което си показал в Бургас - маркировката е добра, има си ленти за извеждане и стрелките сочат към тях - съвсем нормално. Като изключим това, че на входа имаш стрелка, която ти показва, че може да идеш наляво, но това противоречи на знака за кръгово, а вече уточнихме, че при противоречие се следва знак, не маркировка. Кой и с какъв мозък е сложил грешна маркировка на входа на кръгово - друг въпрос.

                  4. Стрелка "наляво" в кръгово е допустима в този случай, защото самата лента, в която се движиш, отива в друга посока и те извежда от кръговото. Не такъв е случаят на 4-ти км. Там ленатата (всички ленти) са кръгове (особено 2!) и в този случай стрелката "наляво" е безсмислена и грешна. Няма лента, която те извежда от кръговото, за да се отклониш от нея наляво.

                  5. На 4-ти км никога не е имало прекъсната разделителна линия между двете ленти, ако говориш за лентите между входа и изхода на кръговото. Не може да е изтрито нещо, което го няма. Съответно и не можеш да пресечеш маркировка, която никога не е имало.

                  6. Пак твърдиш, че този от дясната лента, който се движи по път с предимство и очертана пътна лента, и не напуска този път - ще е виновен, ако продължи по кръговото, а не другият, който пресича ясно видима маркировка и се престроява надясно, за да напусне път с предимство, сигнализиран с пътен знак, така ли?

                  7. Този, който напуска кръговото не от най-външната му лента в този случай, няма как да го напуска спокойно, защото пресича друга лента и се престроява надясно. Този от най-външната не пресича друга лента (или може да се каже, че пресича лента надясно, но той е с предимство заради знаците). Виж пак картинката в мнение 78. Там съвсем ясно се вижда кой какво пресича и кой накъде може да се движи спокойно.

                  Коментар


                    #84
                    Виж си точка 4 и после точки 6 и 7. Нали това коментирах . маркировката на лява и дясна лента те извежда към изхода. Разделителната осева линия между двете ленти продължава към изхода. Затова този от дясната лента ако реши да продължи по кръговото, той навлиза в друга лента, а не този в лявата, защото лявата продължава към изхода. Говорим за двулентовите кръгови от последните снимки, вкл. и това от чужбина. Както се вижда и от маркировката, преди и в самото кръгово. Тези в дясната лента могат да продължат надясно към първи изход или направо към втори, но не и да продължават към трети/четвърти. Това важи за всички входове/изходи на тези кръгови.
                    По точка 3 , стрелката преди кръговото наляво, означава че имаш право да продължиш към трети изход. Т.е. в посока накяво от кръговото. Не е грешна. Може би самото изпълнение. Най-точно би било да са такива стрелките в лява лента преди кръговото:
                    Click image for larger version

Name:	Inkedo_2827248_LI.jpg
Views:	1
Size:	118,2 KB
ID:	2098349
                    Така. И престани да твърдиш, че стрелката направо ти позволява да си продължаваш по лентата на кръговото, защото не си прав.
                    Колко възможни посоки имаш в кръгово. Само две. Към изхода и по самото кръгово. Е ,питам те, когато имаш стрелки направо и наляво, както са в почти всички кръгови. Къде отиваш по стрелката наляво, щом според теб направо означава да се въртиш по лентата в кръговото?? Може да мислиш, че се сбъркани, ама така са го решили и така го правят. Не е само в едно кръгово. Ето как са възможните посоки за движение, като се спазва маркировката.
                    Click image for larger version

Name:	Inkedmitaj_1463722693_LI.jpg
Views:	1
Size:	231,1 KB
ID:	2098350

                    Коментар


                      #85
                      Тука виждаме и един джендър нарушител, който от лента за наляво се опитва да се движи направо.
                      Click image for larger version

Name:	111.jpg
Views:	1
Size:	230,5 KB
ID:	2098351

                      Коментар


                        #86
                        stilo_new написа: Преглед на мнението
                        Говорим за двулентовите кръгови от последните снимки, вкл. и това от чужбина.
                        ...

                        Така. И престани да твърдиш, че стрелката направо ти позволява да си продължаваш по лентата на кръговото, защото не си прав.
                        Колко възможни посоки имаш в кръгово. Само две. Към изхода и по самото кръгово. Е ,питам те, когато имаш стрелки направо и наляво, както са в почти всички кръгови. Къде отиваш по стрелката наляво, щом според теб направо означава да се въртиш по лентата в кръговото?? Може да мислиш, че се сбъркани, ама така са го решили и така го правят. Не е само в едно кръгово. Ето как са възможните посоки за движение, като се спазва маркировката.
                        [ATTACH=CONFIG]106932[/ATTACH]
                        Аз говоря ОСНОВНО за кръговото от водещото мнение, в което има 4 очертани с маркировка ленти, за което ти още отначало каза, че от 1 се излиза към 5, а от 2 към 6. На тези с лента, излизаща от кръговото, е ясно положението. Но не е такова това на 4-ти км. Там лентите не те извеждат от кръговото, а те оставят вътре да се въртиш. По път с предимство.

                        Стрелката "направо" означава да продължиш движението си напред в лентата а не да се отклоняваш/завиваш наляво или надясно, т.е. не да пресичаш маркировка. Лентата може да не е физически праволинейна, може да е поредица от завои, но стрелката "направо" значи да я следваш. Затова ти дадох пример с тази картинка, прилагам я пак:



                        За посоките съм съгласен - две са, като едната винаги е "направо". Това "направо" е по кръговото, когато лентите са кръгчета и към изход, когато лентата води към изход. Стрелката наляво или надясно определя от коя страна пресичаш маркировка, така да ти го кажа. На 4-ти км за да излезеш от кръговото - пресичаш маркировка надясно, съобразяваш се с всеки от всяка лента, която е вдясно, до последната. И след като изходите са отдясно, направо остава да е кое? Кръговото. Ето, виж как хубаво се разбрахме. Обаче и аз се чудя - що за глупост е това да имаш стрелка "наляво" в лента, от която няма как да отидеш по-наляво, защото има поляна? Следваш си лентата, която физически си право завой, но ти продължаваш да се движиш направо в същата лента. Не я напускаш, не завиваш от нея.

                        Във всички кръгови (не "в почти"), в които лентата е от кръга, а не те извежда - стрелки "наляво" са грешни. Стрелките посочват накъде може да продължиш, а не определят лентите. Лентите са определени с прекъсната надлъжна бяла линия. Стрелката "направо" ти показва да продължиш по тази лента, по същата, в която си. Стрелка "направо и надясно" / "направо и наляво" ти показва, че можеш да избереш или да продължиш в същата, или да се отклониш/завиеш съответно надясно или наляво. Стрелка "надясно" / "наляво" ти показва че лентата е за отклонение / завой в тази посока и не може да продължиш по нея направо.

                        Ето ти път, по който няма отклонения и завивания от главния. По този път през цялото време се движиш "направо": ЛИНК

                        Според мен ти е пределно ясно какво говоря и нарочно пишеш обратното, за да върви приказка.

                        На едно дете, ако 58 пъти му дадеш да реши задачата 3+4 = ? и то е решило, че отговорът е 29, ще напише 58 пъти този отговор. Няма причина да напише нещо друго. Същото е и с кръговите - като ги планира/маркира една и съща група от дебили - нормално е във всяко кръгово да е допусната една и съща грешка. След като има очевадни разлики в маркировката, кажи кое от всички показани кръгови до момента е вярно маркирано?

                        Да давам ли картинки от френски кръгови, където маркировката е още по-разлина?

                        Защо ми отговаряш избирателно? Защо не каза нищо за кръговото и маркировката на паметника на Васил Левски в София? Стрелките, сочещи напред, какво означават - да караш праволинейно с прав волан, или да напуснеш кръговото? Маркировката и лентите какво означават? Защо стрелките си противоречат с маркировката на лентите?

                        Какво трябва да направи автомобил, който се намира в най-лявата лента на входа на това кръгово: ЛИНК Защо маркировката в това кръгово не отговаря на другите? Кое е вярно, това или другите?

                        ---

                        Ето ти пример от живия живот, 1:1 с анимацията по-горе. Пътят с предимство прави десен завой, но по него ти се движиш "направо" и стрелката ти сочи "направо", а отклонението, което е право напред, е посочено със стрелка "наляво".

                        Click image for larger version

Name:	Annotation 2019-03-06 153914.png
Views:	1
Size:	142,7 KB
ID:	2098352

                        Коментар


                          #87
                          Естествено, че ми е ясно. И за картинката, естествено, че е правилно маркироваката на А.
                          Но ти искам да ме разбереш. Съгласен съм, че правилно маркировката в лентите вътре в кръговото да са направо по лентата и надясно към изхода. НО някои хора са решили ( защото не е на едно или две кръгови, а на всичките), затова е повече от един човек. Та, щом те са измислили по този начин да е маркировката, ние сме длъжни да се съобразяваме с нея, за да не стават ПТП-та. Защото, аз съм убеден, че те точно това имат предвид с тази маркировка, направо и наляво в кръгово. Двете възможни посоки се запазват. Само , че направо означава изход , а наляво - по кръговото. Това е логиката при маркирането на тези кръгови. Повярвай ми!

                          Коментар


                            #88
                            Невъзможно е аз да се съобразявам с грешна маркировка. Никъде няма табела "НЕ СЕ СЪОБРАЗЯВАЙТЕ, МАРКИРОВКАТА Е ГРЕШНА". Затова я спазвам както е правилно. При стрелка направо приемам безусловно, че имам право да продължа по същата лента. При стрелка наляво без възможност да се отиде наляво, а стрелката да ми сочи поляната - тук няма как да я спазя защото съм длъжен да предотвратя ПТП повече отколкото да спазвам маркировка. Кой какво е имал предвид си е негова работа, аз спазвам маркировката както повелява простата логика, законът и инструкторът ми: стрелка направо = движение напред по тази лента.

                            Посоките за движение при такава маркировка на това кръгово и с този пътен знак, ограден в оранжево, са такива:

                            - зелените линии - следват лентите и стрелките "направо"
                            - жълтата - показва възможност за престрояване на наляво
                            - червената - грешка. Очевидно е, че няма как да се завие наляво или да се престроиш наляво от тази пътна лента.

                            Click image for larger version

Name:	Annotation 2019-03-06 154340.png
Views:	1
Size:	53,1 KB
ID:	2098353

                            Ако най-дясната стрелка, която сочи направо, е комбинирана със стрелка сочеща надясно, това означава, че лентата е предвидена за напускан на кръговото на следващото възможно място (на 1-вия изход)

                            Повярвай ми - на честната ти дума или на маркировката?

                            Защо пак ми отговаряш избирателно? Дадох ти примери с кръгови с най-различни видове маркировка. Кога ще ми кажеш кое е маркирано правилно и кое - грешно? Маркировките са взаимно-противоречащи си. За паметника Левски ми кажи, там ми е най-интересно?

                            -----
                            Остави сега всички други въпроси. Кажи ми сега, ако отляво на автобуса, успоредно има ППС и това ППС тръгне да напуска кръговото по твоето "направо", а автобусът реши да си върти кръгчето, защото такъв му е маршрутът (има такава ситуация на 4-ти км), и вземат та се ударят, кой е виновен, ама кажи съвсем откровено какво мислиш?

                            Коментар


                              #89
                              Не е избирателно. За кръговото на паметника Левски, просто има три входящи ленти и три в кръговото. Явно с тези странни стрелки, показват, че като влезеш в кръговото трябва да запазиш лентата в която си се движил преди това. Какво трябва да направи автомбилът в лява лента? Ами влиза в кръговото, след първият изход се престроява в средна и излиза към университета. е може и пълен обратен да направи.
                              Ако караш по начина, както си дал на снимката от горният пост, със зелените и жълта линия, ПТП то и гарантирано 100% Първо тези маркировки със стрелките се слагат на кръстовища, независимо, кръгови или не и оказват ПОСОКА на движение, а не, че можеш да престрояваш в съседната лента. Следователно жълтата траектория ти е грешна . В дясната лента няма стрелка наляво или надясно, а само направо. Значи какво излиза, нямаме посока за изход на кръговото. Пак ти казвам, това са действащи кръгови. И са маркирани по този начин и автомобилите карат по този начин. Като имаш стрелки направо излизат от кръговото, като имат наляво, продължават по него. Точно аз както ти го бях нарисувал с черните линии.
                              Това примерно, че за теб тази маркировка е грешна, не значи, че за хората измислили я е такава. За тях е вярна, затова трябва да се съобразяваме с нея. Когато стане ПТП, разследващите полицаи, сащо се съобазяват с нея.

                              Коментар


                                #90
                                Е как да не е избирателно, като ето - пак изпусна да ми отговориш на най-важния въпрос в края. Направо се чудя как може така да си противоречиш и да искаш да ме убедиш в грешните си твърдения, като сам казваш какви са фактите и на базата на фактите правиш грешни заключения. За капак твърдиш, че "така е, защото е така". Виж сега:

                                - жълтата траектория ти показва възможност за престрояване наляво, което е позволено от маркировката и стрелката "наляво". Няма как да е грешна, защото не е задължителна, а доброволна и няма забрана за правенето на такава маневра;
                                - сам казваш, че стрелките Указват посока на движение. След като указват посока на движение "направо" и имаш очертани пътни ленти, по които да се движиш направо - не виждам какъв е проблемът и на какво основание ще пресечеш маркировката надясно, за да напускаш кръговото, а няма да се движиш направо по очертаните пътни ленти;
                                - в дясната лента няма стрелка надясно, а само направо. Както сам си направил извод - няма маркировка, която да ти показва изход надясно, следователно маркировката е грешно положена. Или просто шофьорите карат в нарушение, като не я спазват и поемат по изхода, а не се движат направо по очертаната пътна лента;
                                - автомобилите "карат по този начин" - съвсем естествено е, че масово не спазват маркировката, защото тя е очевадно грешна. Друг въпрос е колко от шофьорите го осъзнават.
                                - пак ти давам примера с детето, което смята 3+4=29. Колкото и пъти да го питаш, все ще ти каже грешен отговор. И тези, които правят маркировката - колкото пъти я направят - все ще е грешна, ако я правят с тези си знания. Няма как да ме накараш да се съобразявам с грешна маркировка. На това кръгово грешното в това, че липсва обозначение за изход надясно, а е нарисувана стрелка само направо и второто е че в най-лявата лента е сложена стрелка наляво, като самата лента е последна и по-наляво няма как да отидеш.

                                Това за кръговото на паметника Левски е много забавно, прилича на "от 9 кладенеца вода". Нали казваш, че стрелката ти сочела накъде да се движиш? Сега изведнъж стана "Явно с тези странни стрелки, показват, че като влезеш в кръговото трябва да запазиш лентата в която си се движил преди това" Кое е вярно сега, надясно ли трябва да кара колата, наляво ли, направо ли? Откъде знаеш какво значи стрелката - да си запазиш същата лента или не? И ако я запазиш - докога ще се въртиш? Като решиш да излизаш и няма стрелки - какво ще направиш? Ако решиш да излезеш от първия изход трябва ли да даваш предимство на най-десния, който има съвсем същата маркировка като този от най-ляво, но е нов в града и е решил да излезе към университета?

                                Няма как една и съща маркировка днес да значи едно, утре - друго. В София едно, в Бургас - друго, ама в София на паметника Левски - трето. А в чужбина - четвърто. Изглежда те обърква това, че логическото движение "направо по лентата" и физическото праволинейно движение не са едно и също нещо и затова смяташ, че тези стрелки сочат точно накъде да се движиш. А принципът е еидн и е прост, и общо-валиден:

                                - стрелка "направо" - може да запазиш движението напред по същата лента
                                - стрелка "направо + посока" - може да запазиш движението напред по същата лента, но може също да пресечеш маркировката в указаната посока
                                - стрелка само с посока - лентата е предназначена за движение в тази посока (престрояване, завой)

                                Ето ти го нарисувано, по-ясно и изразително от това не мога.

                                Click image for larger version

Name:	Untitled.png
Views:	1
Size:	45,7 KB
ID:	2098355

                                Вариант 1: караме по твоите разбирания. На мястото на X и Y има 2 коли. Според теб - кола Х може напълно разрешено да продължи праволинейно към лента 8, защото така сочи стрелката. Кола У също трябва да направи така, заради нейната стрелка. Ама той е решил да си кара по лентата. ПТП е неминуемо. В този случай Х ли пресича пътя на У или У на Х?
                                (Маркировката съм нарисувал така, защото това е правилната маркировка на такъв път)

                                Вариант 2: караме по моите. Кола Х следва лентата и се движи направо по нея, както показва стрелката ѝ за направо. Кола У се движи по същия начин. Няма нито предпоставка за ПТП, нито се случва.

                                Под-вариант на 2: Кола Х решава да напусне пътя по отбивката надясно. Престроява ли се той надясно, като в същото време пътят очевидно прави ляв завой? Трябва ли кола Х да пропусне кола У?

                                Фактическа обстановка за КАТ при ПТП:

                                - път с 2 ленти, очертани с маркировка
                                - пътят е с предимство, сигнализирано със знак (на картинката съм го намацал в жълто, по-лесно ми беше)
                                - отбивка от дясната страна по посока на движението
                                - Кола Х и кола У, всяка движеща се в своята лента.
                                - кола Х, която е решила да напусне пътя с предимство
                                - кола У, която е решила да не го напуска и запазва движението си по същия път и същата лента, спазвайки маркировката

                                Сега кажи дали описах фактическа обстановка от горната картинка или от кръговото на 4-ти км? Или и двете, защото са съвсем еднакви, само с разликата, че на 4-ти км има още 2 ленти навътре, които не ни интересуват.

                                Както виждаш, дори при видимо физическо изменение на пътя НАЛЯВО, и отбивката е с подобно изменение НАЛЯВО, но това не променя логическата обстановка, че колите се движат НАПРАВО по лентите си и никоя не прави маневра "завиване наляво" или "престрояване наляво", въпреки завъртения ляв волан. Ако колата У реши да напусне пътя НАДЯСНО, то това ще стане докато тя продължи физически да е със завъртян ляв волан. Но прави маневра "престрояване/завой надясно".

                                Разбираш ли разликата между физическото направление направо и логическото следване на пътната лента направо? Затова в кръгови, в които всички ленти са кръгове, а не те извеждат, то или се движиш направо в лентата в кръговото, или излизаш надясно. Без значение, че физически движението ти направо в кръговото се прави с "ляв волан", а излизането надясно се прави с "прав волан".

                                Дано вече си ме разбрал. Когато 1 човек прави нещо правилно, а 99 го правят грешно, то това не значи, че грешното става вярно, само защото го правят всички. Т.е. може 1 кръгово да е маркирано правилно и 99 - грешни, но това не значи, че тези 99 са правилни, защото са много, а само 1 е грешно.

                                Коментар

                                Working...
                                X