Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как е правилно да се напусне кръгово движение?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    blue_coconut написа: Преглед на мнението
    Но дори и да липсваше маркировка, искам човечно да те попитам - защо, при наличие на 4 (четири) ленти (не една, не две, не три, а цели четири ленти) ти би искал да продължиш да се въртиш в кръговото?
    Защото идвам от село/чужбина и не зная на къде искам да отида. Затова се въртя като пумпал в най-дясната лента и когато разбера на къде искам да изляза, подавам мигач и напускам кръговото. И от къде да зная предварително с колко ленти е кръговото, след като не са поставени необходимите табели за това? Ако има снежна покривка по платната, как да разбера колко са лентите и коя лента на къде води след като не се вижда маркировката?

    blue_coconut написа: Преглед на мнението
    Да си представим следната ситуация - ти си в лента 1 и продължаваш да се въртиш, например без подадена индикация, ако колата от лента 2 иска да излезе по лента 6, и се ударите, кой ще е виновен? Може би водачът, карал в лента 2, ако следваме правилото на дясностоящия? А ако се вгледаме в маркировката?
    Понеже този от 2, трябва да премине първо в 1 и чак след това в 6, то той (2) трябва да се убеди, че 1 е свободна и чак тогава да предприеме маневра по престрояване. И разбира се, ако се стигне до ПТП, то 2 ще е виновен.

    blue_coconut написа: Преглед на мнението
    И имам друг въпрос - какво, като "клипчето" е правено от канадци и/или американци? Не видях някъде да пише, че е валидно за конкретна страна, или дори континент.
    Според теб клипчето валидно ли е за страни с автомобили с ляво движение (десен волан)?
    Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

    Коментар


      #32
      Това, че идваш от някъде другаде, аз не го виждам изобщо като причина да влизаш най-вдясно с цел да се въртиш в кръга, докато откриеш откъде да излезеш. В 21-ви век сме, в днешно време почти всеки човек притежава смартфон с навигация (има приложения, които работят и офлайн), има варианти и за GPS навигация, ако автомобилът не притежава такава. Аз също съм попадала в ситуации, в които не съм знаела как да реагирам, и ми се е налагало като млад шофьор да минавам през незнайни за мен места, но това абсолютно не е оправдание да не спазвам знаци и маркировки. Дори все още предпочитам предварително да погледна откъде трябва да мина, за да не изпадам в подобни неприятни ситуации.
      При наличие на поне две ленти за влизане в кръговото, аз все още не виждам логично обяснение защо, след като не знаеш откъде искаш да излезеш, ще влезеш от най-външната лента и ще продължаваш да се въртиш?

      Този от 2 може както да продължи да се върти в кръговото, така и да излезе на следващия изход, според показаната маркировка. Не е задължен да излиза, но в случай, ако иска да излезе, за него също има обособена лента - 6. По този начин ако 1 и 2 искат да излязат от кръговото, трябва да използват съответно ленти 5 и 6. А водачът от лента 1 според мен ще е виновен при евентуално ПТП, защото няма да е спазил маркировката, която го задължава да излезе на първия изход.

      Не е валидно за страни с ляво движение, разбира се. В интерес на истината, докато търсих подходящо видео, което нагледно да покаже как се влиза и излиза от кръгово кръстовище, в Youtube повечето такива са именно с ляво движение, и ми беше малко трудно да намеря клип, който да отговаря на движението в България.

      Коментар


        #33
        blue_coconut написа: Преглед на мнението
        При наличие на поне две ленти за влизане в кръговото, аз все още не виждам логично обяснение защо, след като не знаеш откъде искаш да излезеш, ще влезеш от най-външната лента и ще продължаваш да се въртиш?
        Сега погледнах google maps и ясно се вижда наличието на пътен знак Д3 (Указател за предварително престрояване), когато се идва от Арена Армеец и от Дървеница, който ми позволява от дясна лента да се движа направо към втори/трети изход. От законова гледна точка, всеки има право от 1 да продължи да се върти в кръговото.
        Ако влизайки от дясна лента задължително трябва да продължа по 5, то това би трябвало да бъде означено с пътен знак Г2.
        Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

        Коментар


          #34
          Този знак откъм Арена Армеец (ако изобщо го има в момента), е доста безсмислен. Самата снимка е от юли 2015, което е преди повече от 3 години. Ще погледна следващия път като минавам, но не помня да съм го виждал, наистина. Като цяло - доста безсмислен знак. Какво показва - евнтуално ако си в лявата лента не можеш да тръгнеш надясно към Цариградско, защото ще си в конфликт с тези, минаващи "направо". Или ако искаш да идеш надясно - само от дясната лента.

          Но това е знак, поставен там за да се наредиш по правилен начин ПРЕДИ самото кръговото, не засяга движението вътре в кръговото, защото не съответства на фактическата обстановка. Вътре в кръговото си има ленти, обозначени с маркировка и всеки, който преминава в съседна лента е длъжен да се увери, че е свободна.

          Коментар


            #35
            stilo_new написа: Преглед на мнението
            Ами да. Ето, че има маркировка . И точно тази маркировка ти забранява да въртиш по кръговото от най-външна лента. Ако е изтрита маркировката имаш глава на раменете и мислиш. Има логически неща. Конфликтните ситуации стават заради такива като Стефан, които смятат, че е правилно да обикалят кръговото от най външна лента и да засичат всички останали учасници, които се движат по правилата.
            Те тези клипчета не са направени случайно, а да ви отворят очите на такива дето сте взели книжката с едно теле. Но уви, пак не схващате.
            Ето колегата по-горе много добре ти го е описал и схематично. Зелена, синя, червена линии. Всичко е ясно. Само ти не разбра.
            Ако говориш за някакво ПТП, където лентите са заети, това е друго. Тук се коментира нормална обстановка.
            Колега, ако ние сме взели книжка с теле, ти сигурно си дал цяло стадо!
            С другия спорещ колега, първо огледайте хубаво маркировката, защото той дава схема с различна маркировка.
            И сега като за............, повечето ленти са за да може да премине повече трафик, съобразявайки се с правилата.
            Да не забравяме обаче, градски транспорт, товарни автомобили, същите с ремарке или полуремарке, дали ще успеят да влязат безопасно в 3-4 лента след това да се престроят един-два пъти, дори в това голямо кръгово.
            Затова в най-дясно, точно на това кръгово маркировката го позволява, а след като е влязъл, всички който искат да се влизат, излизат, да се престрояват, ще се съобразяват!
            И да, ще се въртя без ляв мигач, защото в случая, левият мигач ще покаже, че искам да сменя лентата /престроя/, десен за излизане задължително.
            Либра 1,9 жтд 2000г. LX
            Фиат Крома 1,9 2009г.
            Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

            Коментар


              #36
              Stefanaki написа: Преглед на мнението
              Сега погледнах google maps и ясно се вижда наличието на пътен знак Д3 (Указател за предварително престрояване), когато се идва от Арена Армеец и от Дървеница, който ми позволява от дясна лента да се движа направо към втори/трети изход. От законова гледна точка, всеки има право от 1 да продължи да се върти в кръговото.
              Ако влизайки от дясна лента задължително трябва да продължа по 5, то това би трябвало да бъде означено с пътен знак Г2.
              Щом има знак в дясната лента за направо и надясно, това означава първи и втори изход на кръговото. А трети изход вече се пада наляво. Т.е. в дясната лента НЯМАШ право да въртиш по кръговото.

              Коментар


                #37
                Колега, ако ние сме взели книжка с теле, ти сигурно си дал цяло стадо!
                С другия спорещ колега, първо огледайте хубаво маркировката, защото той дава схема с различна маркировка.
                И сега като за............, повечето ленти са за да може да премине повече трафик, съобразявайки се с правилата.
                Да не забравяме обаче, градски транспорт, товарни автомобили, същите с ремарке или полуремарке, дали ще успеят да влязат безопасно в 3-4 лента след това да се престроят един-два пъти, дори в това голямо кръгово.
                Затова в най-дясно, точно на това кръгово маркировката го позволява, а след като е влязъл, всички който искат да се влизат, излизат, да се престрояват, ще се съобразяват!
                И да, ще се въртя без ляв мигач, защото в случая, левият мигач ще покаже, че искам да сменя лентата /престроя/, десен за излизане задължително.
                Вече видях снимка на маркировката, точно в това кръгово. Има я по-нагоре. И точно тази маркировка, не позволява да се въртиш, в НАЙ-ДЯСНАТА (?!) лента, по кръговото. То освен, че няма никаква логика, създава опасност за всички останали, които се движат в другите ленти и искат да излязат от кръговото.

                Коментар


                  #38
                  Stefanaki написа: Преглед на мнението
                  ?

                  Понеже този от 2, трябва да премине първо в 1 и чак след това в 6, то той (2) трябва да се убеди, че 1 е свободна и чак тогава да предприеме маневра по престрояване. И разбира се, ако се стигне до ПТП, то 2 ще е виновен.
                  И тук не си прав! Изходът е с две ленти , 5 и 6, следователно този от две отива към 6, а този от 1 към 5 и затова няма конфликт между двамата. Ето още едно доказателство, че ти като тръгнеш от едно да въртиш, си в нарушение, защото засичаш 2, който отива към 6. Затова и маркировката не ти позволява да въртиш кръговото по 1-ва лента.

                  Коментар


                    #39
                    stilo_new написа: Преглед на мнението
                    Щом има знак в дясната лента за направо и надясно, това означава първи и втори изход на кръговото. А трети изход вече се пада наляво. Т.е. в дясната лента НЯМАШ право да въртиш по кръговото.
                    А този от лявата лента, който има знак само направо, може ли да отиде към трети изход?
                    stilo_new написа: Преглед на мнението
                    И тук не си прав! Изходът е с две ленти , 5 и 6, следователно този от две отива към 6, а този от 1 към 5 и затова няма конфликт между двамата. Ето още едно доказателство, че ти като тръгнеш от едно да въртиш, си в нарушение, защото засичаш 2, който отива към 6. Затова и маркировката не ти позволява да въртиш кръговото по 1-ва лента.
                    Този от две трябва да пресече платната - от 2 към 1 и чак тогава към 6.
                    Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                    Коментар


                      #40
                      Stefanaki написа: Преглед на мнението
                      А този от лявата лента, който има знак само направо, може ли да отиде към трети изход?
                      Този от две трябва да пресече платната - от 2 към 1 и чак тогава към 6.
                      Ако наистина е такъв знакът, значи е объркан. За лява лента би трябвало да показва направо и наляво. Тогава от нея можеш да отидеш към втори, трети, четвърти изход... Ако показва само за наляво - имаш право към трети и четвърти изход..
                      2 минава през 1, защото маркировката го позволява и продължава към 6, без да се засича с автомобил от 1 продължаваш към 5. Спокойно си излизат двамата без конфликтна точка.

                      Коментар


                        #41
                        stilo_new написа: Преглед на мнението
                        Ако наистина е такъв знакът, значи е объркан.
                        Не се ли замисляш, че може би ти бъркаш нещо? Може би не са грешни знаците и маркировката, а твоите разсъждения?
                        Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                        Коментар


                          #42
                          Абсолютно съм убеден, че не греша. Има си закон, правила за прилагане и т. н. Прочети го много внимателно. Когато имаш двулентов път, влизаш в кръговото, няма как в лявата лента да имаш знак само за направо. Т. Е втори изход. Снимай знаците и пак ще си говорим

                          Коментар


                            #43
                            Колега, май не си чел внимателно или говориш за друго. Ето за какво говори колегата Stefanaki:

                            На въпросното кръгово, той е проверил снимките не Гугъл, от 2015-та, според които на 2 от входовете на кръговото има знак за предварително престрояване, който е за платно с 2 ленти, като на лявата е стрелка само за направо, а на дясната е сложена стрелка за направо и надясно. Ето линк да го видиш:

                            ЛИНК

                            Този знак в момента е преместен на следващия стълб, но го има.

                            Другият, обаче, който се вижда на този линк:

                            ЛИНК

                            Там в момента такъв знак няма. Не е преместен, ами изобщо не съществува при влизане в кръстовището от тази посока. Ако идваш от посока юг към това кръстовище (който го познава - от Г. М. Димитров), знак за предварително престрояване също няма.

                            ---
                            stilo_new, представи си, че влизаш в това кръстовище и се въртиш в кръгчето. Имаш 4 ленти, които са очертани с прекъсната маркировка и нито една не те задължава и не те води към изход. Нямаш представа за кой от другите водачи какви знаци е имало и какво е видял. Например за теб - влязъл си от място без знак за предварително престрояване и движение в определена посока. Ако си в лента 1 от първата снимка и се въртиш, в тоя момент някой от 2 се натресе странично в теб - тогава ти ли си виновен, че си се въртял в кръговото, не си излязъл и си пресякъл пътя на излизащия или другият, че е опитал да излезе като е пресякъл твоята лента?

                            Коментар


                              #44
                              Очевидно е, че това кръгово е по-особено, защото всички входове и изходи са двулентови, а самото кръгово - четерилентово. Тогава тези знаци за предварително престрояване, губят смисъл, защото от две ленти отиваш на четири. Въпреки това, трябва да си остава правилото, от дясна лента за първи и втори изход. Именно за да се избягват конфликтни ситуации. Защото този от дясната лента, ако подмине и втори изход и продъжи да върти към трети /четвърти, се получава същото, както, ако при влизане в самото кръгово, този отляво реши да хване първи изход. И двата случая са нелогични и създават предпоставака за ПТП.
                              Колкото до въпросът ти, в самото кръгово, при смяна на лентите, важи същото правило, като при обикновена улица. Заблуденият 1, въпреки че няма право да се върти, виновен ще излезе 2, защото навлиза в лентата на 1.
                              Затова трябва малко логично да се мисли. Като имаш двулентов изход от кръгово, е нормално да могат да излизат автомобили от две ленти. Така излизат два пъти повече, отколкото само от една, както предлагате вие. И как може да стане БЕЗКОНФЛИКТНО? Когато от 1 продължиш към 5 и тогава този от 2 спокойно си продължава към 6.

                              Коментар


                                #45
                                stilo_new написа: Преглед на мнението
                                Заблуденият 1, въпреки че няма право да се върти, ..
                                Кое му забранява да се върти?
                                Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                                Коментар

                                Working...
                                X