Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загадка, тип "Кой е с предимство"???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Загадка, тип "Кой е с предимство"???

    Здравейте, уважаеми колеги!
    Онзи ден попаднах на въпросната картинка, със зададен въпрос "Кой е с предимство".
    Стигна се до ситуация, в която имаше една камара отговори и една камара изказвания тип "Късайте книжките".
    Ще ви помоля да отговорите кой според вас е с предимство и ЗАЩО. И разбира се, дайте да не се караме и да си "късаме книжките", а просто да го обсъдим.
    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	42,1 KB
ID:	2167771
    Лично според мен, първо е камиона, после колата и накрая ХаФтобуса. Камионът е първи, защото е на пътя с предимство, за това се надявам, че не подлежи на коментар.
    От там, повечето отговори които бяха дадени, бяха, че втори е автобусът, защото пред него има обърнат триъгълник, а пред колата има СТОП. Според мен е обратното.
    Според ЗДП, що се отнася до предимството, знаците обърнат триъгълник и СТОП са равнозначни, т.е НЕ си с предимство. Никъде не пише нещо от сорта на знак за предимство, знак за по-малко предимство и знак за никакво предимство. На теория дали и на двете места ще е стоп или триъгълник, няма никакво значение. Т.е, според мен отговорът е B C A, като колата е преди автобуса заради правилото на дясностоящия. Според много хора, правилото на дясностоящия се прилага само при нерегулирани кръстовища, но не съм сигурен. Имам книжка от 5 години и това правило вече не се прилага както преди 30 години и не съм на 100% наясно с него.
    Та, аз ли трябва да си скъсам книжката или?
    Ако съм в грешка, моля не ми се карайте много :D

    #2
    Камион, кола , автобус.
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      Нищо няма да късаш. Много правилно разсъждваш.

      Единствената разлика между стоп-а и обърнатия триъгълник е задължението да спреш пред първия.

      Правилото на дясностоящия се прилага на равнозначни пътища. На нерегулираното всички пътища са равнозначни, докато на регулираните има път с предимство и път без предимство.
      Двете посоки на пътя с предимство са равнозначни помежду си и водачите на тях се ръководят от правилото на дясностоящия. Същото важи и за двете ( или повече ) посоки на пътя без предимство.

      Чл. 48. На кръстовище на равнозначни пътища водачът на пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или приближават от дясната му страна, а водачът на нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне релсовите пътни превозни средства независимо от местоположението и посоката им на движение.

      Чл. 50. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като път с предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство.
      (2) Когато на кръстовище е указано, че пътят с предимство променя направлението си, водачите, които се намират на този път, се ръководят помежду си от правилата на чл. 48. От същите правила се ръководят помежду си и водачите на превозните средства, които не се намират на пътя с предимство.
      like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

      Коментар


        #4
        Колега kartus, ето линк към подобна тема с РЕАЛНО съществуващо такова кръстовище, а не картинки:

        ЛИНК КЪМ ТЕМА

        Всичко, което си написал, е правилно. По отношение на предимството на кръстовища пътищата са два вида:

        1. Път с предимство (наричан от "старите" шофьори "главен")
        2. Път без предимство

        Независимо дали кръстовището е регулирано със знаци, светофари, регулировчик, подвижни знаци - задължително водачите от пътя без предимство са длъжни да пропуснат тези от пътя с предимство. Винаги, когато двама водачи са на един и същи път с предимство, или двамата са на път без предимство, са равнопоставени. Ако не са един срещу друг, те винаги прилагат помежду си правилото, че трябва да пропуснат намиращия се или приближаващия от дясната им страна. Това правило се прилага винаги и при нерегулирано кръстовище. (чл. 48 и чл. 50 от закона).

        Знакът "стоп" задължава водача да спре и да пропусне само движещите се по пътя с предимство. Не го задължава да пропусне тези от пътя без предимство, намиращи от лявата му страна, или намиращи се срещу него, но завиващи наляво, които имат знак Б1 (триъгълника). Знакът с обърнатия триъгълник позволява на водача да премине без да спре, но само ако няма автомобили с предимство, които е длъжен да пропусне. Ако за да ги пропусне, се налага да спре - спира. Такива са:

        - автомобилите от пътя с предимство, независимо от посоката на движение;
        - такива от път без предимство, намиращи или приближаващи от дясната му страна, независимо от посоката им на движение;
        - ако той завива наляво - такива на път без предимство, намиращи се срещу него и движещи се направо/завиващи надясно, но имащи знак "стоп".

        Самият знак "стоп" по наредбата за знаците се поставя на места, където видимостта на водачите от съответния път е ограничена и това им пречи да имат достатъчно видимост към пътя с предимство. Не се слага, за да показва на водача, че има още по-малко предимство от друг водач на път без предимство. Не означава, че водачът е длъжен да премине последен, и че има по-малко право от водач на път без предимство, намиращ се от лявата му страна.

        И докато напиша, колегата Lane Staley ме изпреварил.

        Коментар


          #5
          Мястото на което видях "загадката" беше във фейсбук страницата "Простотията българска". И от всички 100 коментирали, бяхме 3-4 човека, които дадохме правилен отговор. Учудващо колко подходящо излезе името на групата :D. После що има толкова катастрофи...

          Коментар


            #6
            Ами те тия всичките картинки са точно с тази цел, за да се покаже на хората как за нещо толкова елементарно, и НАПИСАНО в закон, могат да се съчинят хиляди интерпретации и никой не си прави труда да отвори тоя закон, а всеки си говори това, което е чул на пазара, което го кефи него...

            Същото е и с тая картинка, в която има зелен светофар за движещ се направо автомобил, но под светофара знак за "без предимство", а срещу него - автобус, който се движи по път с предимство, завиващ наляво. И като се започнат едни съчинения, жална ти майка. А тия хора изобщо сигурно не осъзнават колко опасно е това, че не знаят. И остави друго, ами започват да ти се подиграват, да обиждат...

            Или тези, които бързат най-много от всички и като се набутат в най-лявата лента, светкат, свиркат... сякаш пътят е техен, ама как да му обясниш, че при градско и при извънградско каране лявата лента има различен смисъл и се използва за различни неща?

            Жалко, че няма как под такива картинки да четат и ония от КАТ, и всеки с грешен отговор да го привикват и да отива на проверочен изпит. Като цяло се чудя защо разрешението за управление на кола се преиздава без полагане на изпит. Тоя закон постоянно се променя, а хората, които са изкарали книжки преди 20-30 години все още си карат по стари правила. В един друг форум пък дори се разрази лют спор какво точно означава знак Б2 и точно така - онези с книжки отпреди 20-30 години си твърдят, че знакът е "СПРИ! Осигури предимство" и те задължавал да спреш и да пропуснеш целия град, едва ли не. Даваш им линк, цитираш им закона където пише друго, те - "не, аз си знам, че е така и не може да ме убедите, че е обратното". Спори не с теб, а спори със закона. Ето това е потресаващото.

            Коментар


              #7
              Мястото на което видях "загадката" беше във фейсбук страницата "Простотията българска". И от всички 100 коментирали, бяхме 3-4 човека, които дадохме правилен отговор. Учудващо колко подходящо излезе името на групата :D. После що има толкова катастрофи...
              И аз съм на същото мнение. Не че състоянието на пътищата и автопарка, и малоумното на места пътно регулиране нямат някакво миниатюрно влияние, но основната причина за катастрофите е точно "Простотията българска". Като си прост няма как да научиш и осмислиш правилника, или ако случайно нещо ти влезе в главата, не стига мозък, култура, съвест и т.н., че да ти пука за него.
              Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
              ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

              Коментар


                #8
                "В" и "С" заедно,защото не си пречат,а и "А" трябва да изчака "В" задължително,и след тях "А".Тук не влизам в темата за предимство.Просто преминаването е възможно и безопасно в този случай.
                1.Безплатният секс развращава,платеният-озлобява.

                Коментар


                  #9
                  Но е нарушение. Няма нарушение, което е да е безопасно. Знакът те задължава да спреш и да пропуснеш автомобилите от пътя с предимство, а не да преминеш едновременно с тях. Практиката обаче е друга - никой не го спазва точно това. Преди 2 години решавах едни листовки и на този въпрос отговорих грешно, та оттогава си го имам наум - дори да нямаш пресечна точка - другият е на път с предимство, а ти не. Длъжен си да го изчакаш да премине през кръстовището.

                  Коментар


                    #10
                    Закона определя точна, ясна и недвусмислена последователност на преминаване. В този ред на мисли се съгласявам с Оги. А вече на живо какво и как ще се случи е друг въпрос.
                    ФИАТ- Пътят е само формалност
                    ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                    -----------------------------------------------------
                    FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                    Коментар


                      #11
                      B, C, A.
                      Недвусмислено и безспорно.

                      Ако законът беше написан по-простичко, много от казусите нямаше да съществуват изобщо.
                      Има много изрази в ЗДвП, които могат да се тълкуват двусмислено или са написани неясно, затова много хора не могат да решат кой е прав, кой е крив.

                      Коментар

                      Working...
                      X