Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пътна ситуация - кой е с предимство?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пътна ситуация - кой е с предимство?

    Колеги, кой е с предимство в тази ситуация? (Виж прикачената картинка)

    Моля ви само за ясни и аргументирани отговори, иначе може да се получи 20 страници "Аз мисля така", "Ама аз мисля иначе"....

    За момента имам 3 различни отговора - един от някакъв сайт за теоретична подготовка на шофьори, един от Пътна полиция на МВР, и един от СБА. Всички дават различен отговор, затова ви моля за помощ и вас. Аргументирано, моля!

    Моля ви не коментирайте други ситуации в темата, за да не се размива. Предварително ви благодаря за отговорите и участието.

    Ред.: Не знам дали и къде има подобно кръстовище. Не знам дали е възможно да има изобщо. Ситуацията е на схема. Ако такава ситуация е невъзможна поради някакви ограничения на наредби за знаци и строеж на пътища, моля да споделите.
    Прикачени файлове

    #2
    По моята логика след като двата пътя са равнозначни (като предимство), то водачът със синият автомобил е с предимство като дясностоящ.
    == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

    На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

    Коментар


      #3
      Кой минава пръв, по ЗДП или населеното място?

      Същита логика като на Слави. Равнозначни пътища, който е от дясно е с предимство.

      М да, малко пълна нелепица, но ето моето мнение подкрепено и с картинки от наше село!

      Click image for larger version

Name:	Предимство на равнозначни пътища.jpg
Views:	1
Size:	296,1 KB
ID:	2094872Click image for larger version

Name:	Предимство на равнозначни пътища 2.jpg
Views:	1
Size:	347,1 KB
ID:	2094873
      Click image for larger version

Name:	поглед.jpg
Views:	1
Size:	242,3 KB
ID:	2094874
      Последна редакция от pl4 8rp; 07.08.2017, 22:23. Причина: Допълнение
      Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
      Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

      Коментар


        #4
        Благодаря ви за участието.

        Ако ви се занимава - можете ли да подкрепите това, което казвате, по някакъв начин?

        Благодаря за картинката, но по-скоро онова на схемата е с разделителна ивица (два пътя с по две платна), а не два пътя с по едно платно и две ленти общо. Това не променя ли ситуацията на такава, че червеният си следва пътя с предимство, който е по десния завой, а за синия - пътят с предимство е по левия завой, а не по обратния завой? Не смятате ли, че заради пътя с предимство, всъщност двата автомобила се движат един срещу друг и реално синия прави обратен завой и трябва да пропусне насрещните, докато червения просто си следва пътя с предимството?

        (Моля не правете извод за моето мнение за ситуацията, според въпросите, които задавам! То е ясно и категорично основано на нормативен акт и ще го споделя с вас по-късно в темата.)

        Коментар


          #5
          Тук на мола Люлин стават подобни ситуации
          и там тези където правят обратен завой синята кола идващи от тунела -центъра в повечето случай
          чакат тези където идват от Люлин 7 червената кола
          Макар че по знаци трябва да е обратно
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            Така представена ситуацията, то предимството е за червения.
            Аз разбрах картинката по друг начин първоначално

            За подкрепа...сега съм доволно изморен. Утре ще се ровя в закона
            == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

            На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

            Коментар


              #7
              По пътя на здравия разум.

              По пътя на здравия разум, ако си в голям град с разделителна мантинела, парапет или нещо препречващо прекия поглед при направата на ляв/обратен завой, всеки опитен шофоьр би изчакал всички преди да премине.

              По същата логика, всеки който прави десен завой на път с предимство не очаква някой да го блъсне отпред най-малкото.

              По последна логика, която всъщност не знам каква ли логика е де/ правдоподобна/, но и двамата преминават без да си пречат, понеже платното има две ленти в посока, ако не и три в посока, голям град-булевард.
              Да кажем както на ляв завой, лявозавиващия отива в най-лява лента, дясно завиващия срещуположен си хваща най-в дясно и си минават без стрес и никой не е нужно да чака другия

              Ако е по една лента в послока, и платното е разделено с парапет, оставам на горното си предположение.
              Така предтсавена ситуацията всеки ще я тълкува както му е угодно и ако такова уреждане на кръстовище съществува в голям град с натоварено движение, пада голямо псуване там. И всеки гледа какво прави другия.

              ПП:
              Последно допълнение по темата породено от долния пост на колегата ОГИ

              Връщаме се в първоначална позиция и гледаме само знаците, като се абстрахираме кой на къде иска да отива.

              Идваме отново на "на равнозначни пътища, този отдясно е с предимство", пък явно ако ще и лупинг да прави.
              Логиката, ако и двата автомобила продължат треакторията си направо, този отдясно трябва да е пръв. Независимо, че обръща движението, все още е отдясно и няма кое да му отмени предимството дадено му от знака. Така или иначе единия се пада отляво на другия и трябва да го изчака да си извърши маневрата каквато и да е тя.
              Последна редакция от pl4 8rp; 07.08.2017, 23:16. Причина: Последно допълнение.
              Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
              Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

              Коментар


                #8
                Съвсем случайно редовно преминавам през такова кръстовище, за което се сетих сега като минах отново. Ето го: ТУК

                В случая има 3 ленти в изходящото платно, а на схематичната ситуация е едно платно в изходната посока, еднопосочно, с една лента.

                Колкото до едновременното преминаване при две и повече ленти - практиката показва че се получава без стрес, но нормативните документи казват, че единият е с предимство (без значение кой) и другият трябва да го изчака. Има такъв въпрос в листовките, на който отговорих, че могат да преминат едновременно, щом не им се пресичат траекториите, и този отговор беше грешен. Обяснението е, че щом има автомобил с предимство, то предимство по смисъла на закона му дава право да премине първи, а другия - втори. Не и едновременно. Но практиката наистина е друга и обикновено не води до конфликти. Извинете за отклонението.

                Коментар


                  #9
                  Минава първо червеният автомобил, после синият.

                  Аргумент:
                  Чл. 38....
                  (2) При завиване в обратна посока водачът пропуска насрещно движещите се пътни превозни средства.
                  (3) При недостатъчна широчина завиването в обратна посока може да започне и от друга част на платното за движение, но водачът на завиващото пътно превозно средство е длъжен да пропусне и попътно движещите се от лявата му страна пътни превозни средства.

                  Кажи кой ти е казал различно от това - КАТ или СБА?
                  Последна редакция от Immortal; 07.08.2017, 23:31.

                  Коментар


                    #10
                    Аз съм прост шофИор с 36 г стаж предимно градско и само в Пловдив и викам;първо червено след него синьо. Не мога да коментирам защото е толкова просто че нямам думи.
                    Последна редакция от lubo_Y10; 07.08.2017, 23:47.
                    LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                    ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                    Коментар


                      #11
                      /\ /\ Към Immortal: И двете институции, така да ги нарека, са ми дали различен от този отговор. Даже и третите, които не са институция, също дават различен отговор. Между другото, ти като експерт, ако прочетеш отговора на СБА, направо ще се втрещиш. Предлагам в неделя да ти го покажа?

                      Ето и въпросите ми: според теб двата автомобила са насрещни един на друг и затова синият трябва да изчака? Не са ли насрещни автомобилите, които при продължаване на движението си без маневри, ще се разминат с левите си страни? Ако тези автомобили продължат движението си без да правят маневри (десен и съответно обратен завой) - няма да се разминат с левите си страни. Затова мисля, че условието на чл. 38 не е изпълнено - автомобилите не са насрещни.

                      Иначе съм съгласен, че ако се движа по път и искам да направя обратен завой - трябва да пропусна насрещните от този път, съгласно чл. 38. Но тук като че ли има кръстовище, с всички налични атрибути за това - пресичащи се пътища, знаци за регулиране, табела за изменение, а не път с едно платно с двупосочно движение или с по едно платно в посока.

                      Пак да кажа, моля не правете изводи за позицията ми само защото задавам въпроси към участващите в темата.

                      Коментар


                        #12
                        Immortal е напълно прав, червеният е с предимство.
                        1. На самата схема, знаците перфектно показват траекторията, при която движещите се автомобили имат предимство, тази траектория не включва пресичане на пътя им.
                        2. Дясно стоящ на тази схема и при това движение няма място, защото си е много добре регулирано точно при това направление на автомобилите.
                        3. Обратния завой е маневра, с изключение при друг тип кръстовища, които са специално обозначени за това.
                        4. Червеният няма как да знае, че другият въобще има право на обратен завой.
                        5. Ако синия при тази схема имаше и най малкия шанс за предимство, то знака с предимство на червения, въобще няма място там.
                        Либра 1,9 жтд 2000г. LX
                        Фиат Крома 1,9 2009г.
                        Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

                        Коментар


                          #13
                          Насрещно движещи се са всички автомобили, които идват срещу завиващия в обратна посока и неговата траектория пресича тяхната.
                          Не напразно съм оставил и алинея (3) от същия член, от която става ясно, че завиващият е длъжен да пропусне дори движещите се по същата лента, със същото предимство, автомобили, ако ще се наложи да пресече и тяхната траектория, независимо че преди тях е стигнал до кръстовището.

                          На практика, завиващият в обратна посока няма как да означи намерението си - дава ляв мигач, но така се прави и при завиване наляво - затова водачът на червения автомобил няма как да предположи, че синият иска да завие в обратна посока и няма да го чака.

                          Изобщо - завиващите в обратна посока чакат всички, които имат предимство като тяхното и минават последни. Само МПС-тата, които нямат право да навлизат в кръстовището преди да минат тия с предимството, минават след завиващите в обратна посока.

                          Коментар


                            #14
                            ...
                            Писали сме едновременно, едни и същи неща

                            Коментар


                              #15
                              Immortal написа: Преглед на мнението
                              Насрещно движещи се са всички автомобили, които идват срещу завиващия в обратна посока и неговата траектория пресича тяхната.
                              Не напразно съм оставил и алинея (3) от същия член, от която става ясно, че завиващият е длъжен да пропусне дори движещите се по същата лента, със същото предимство, автомобили, ако ще се наложи да пресече и тяхната траектория, независимо че преди тях е стигнал до кръстовището.
                              ...
                              С едно малко изключение, че в алинеята става категорично ясно, че трябва да пропусне "попътно движещите се от лявата му страна пътни превозни средства."
                              В случая тази алинея не може да се върже с твоята логика, защото червения автомобил не се пада по неговия път.
                              Тази алинея се отнася недвусмислено, че ако пътя да кажем е с две ленти, то е допустимо да правиш обратен завой от дясна лента, но преди това трябва да пуснеш колите, които се движат в лява лента направо, които му минават от лявата страна (лява лента).
                              По смисъла на закона двата автомобила (синия и червения) се движат по два пътя и те не могат да попаднат под уточнението "попътно движещи".
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар

                              Working...
                              X