Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

"Златна Прага" - София (LPG)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    "Златна Прага" - София (LPG)

    Тази година решихме да разгледаме Прага по път към България и реших да опиша някои факти от престоя ни в Прага и пътуването към България.Маршрута ни беше: Германия - Чехия (престой в Прага) - Словакия - Унгария - Сърбия - България.Информация за LPG в Германия и друга полезна може да откриете в темата Пътуване до Германия (LPG).В Чехия пътищата са подобни на нашите (с наличие на неравности и дупки), но с много отсечки от т.нар. скоростен път. Голяма част от чехите са културни шофьори като спазват закона, но има и такива които си позволяваха да превишат ограниченията на скоростта.След като пристигнахме в Прага се настанихме в хотел Глобус. Избрахме този хотел поради близостта му до метростанция Roztyly (Line C (Red)) от където бързо и евтино стигахме до центъра - метростанция Muzeum (информация за градски транспорт в Чехия). Хотелът е приличен, но и ние нямаме високи изисквания, защото общо взето там само спахме. По време на нашия престой на паркинга на хотела беше засечен още един Фиат (Мареа с пернишка регистрация), но не успяхме да видим неговите собственици. За Прага и нейните прелести има изписано много (в други форуми), затова няма да отделя тук повече внимание на този иначе великолепен град. Намирането на автогаз в понеделник сутрин се оказа невъзможно в Прага, защото по някаква причина колонките не работеха, на и без това малкото бензиностанции, които предлагаха газ в тази част на града. Много разчитах на čerpacích stanic Benzina, но не открих такава с работеща газ-колонка. В бутилката ми имаше още около 10л, с които потеглихме към Бърно с надеждата, че по магистралата ще открия газ. На първата срещната с обявена цена за "синьото гориво" (Shell D1 44.km směr Brno) отново ме посрещнаха с отказ.Щастието ни се усмихна на OMV Pávov, където напълних до горе и продължих със максимално разрешената скорост по неравната магистрала. Има участъци на дясната лента по магистрала D1 в Чехия в не добро състояние и препоръчвам движение в бързата лента, ако не искате да ускорите процеса по разбиване на вашето окачване.Малко преди да влем в Словакия спрях и купих винетка на един голям паркинг с информационна табела на магистралата. Следващото ми зареджане беше в Братислава на OMV - Lamač. Бяха изминали три часа от тръгването ми от Прага и 320 изминати километра. Взехме си кафета и продължихме към Унгария.Малко след импровизираната граница си купих унгарска винетка, а по-късно заредих на Agip M1 Zsámbék (лично вече съм зареждал и от двете страни на магистралата). Това са 180км от Братислава или общо около 500км от Прага. След това последва задръстване по М0 (околовръстното на Будапеща) в участъка между М6 и М5, поради изграждане на нова отсечка и/или ремонт на старата. След като се качихме на М5 към Сърбия се насладих на една перфектна магистрала - най-добрата от цялото пътуване. На Унгарско-Сръбската граница се наложи да изчакаме малко, поради малко работещи будки и много желаещи за преминаване, което бързо се реши с отварянето на още два канала за преминаване.След влизането в Сърбия на първата бензиностанция (MOL) все още няма газ, но малко по-напред има Euro Petrol, където допълних до горе. Това се случи 220км след предишното зареждане в Унгария. Пътуването до Белград е един малък кошмар поради ремонтните дейности и преместването на путарините. Трябва да се внимава и за полицатие, които по "балкански" са се скрили в сянаката на детелините. Те са с радар и може би камера, защото реално не спират никой (то нямаше и как, защото бяха отвъд мантинелата), но провинилите се бяха причаквани от техни колеги непосредствено след путарините (явно след сигнал от техните магистрални колеги).За голяма изненада околовръстния път на Белград вече е пуснат, но не напълно пригоден за трафика от Унгария (а може би и от Хърватска) и вече не минава през града, а по този нов за мен и навигацията ми път (в кaрти NQ_2012.Q1 околовръстното липсва). Карайки по табелите стигнах до познатия ми път и спрях за дозареждане на EKO Sopot. Направи ми впечатление, че се увеличава броя на бензиностанциите по магистралата Белград-Ниш, като всички нови предлагат газ. Също така, макар и на фарове видях как сърбите строят усилено магистрала към българската граница. Българската граница, ах тази граница, толкова жадувана.Най-много време чаках, за да вляза в България. След като напуснах Сърбия само с един пренебрежителен преглед на ЛК и без никакви други проверки. Въпреки насъбралите се автомобили нашите митничари бяха пуснали само две будки за преминаване, като само едната беше за граждани на ЕС. В приятната компания на едно английско семейство и две унгарски преминахме паспортна проверка. След това те се наредиха за закупуване на винетки (аз вече бях получил своята и прилежно залепил в долния десен ъгъл на стъклото) и аз ги изпреварих, но след 10м се наложи рязко да спра, защото асфалта беше нарязан без да са поставени каквито и да е пътни знаци за извършване на ремонтни дейности, което за малко да доведе до верижно ПТП. След това ни очакваше километрична опашка от ТИР-ове в срещуположното платно, което водеше до нови рискови ситуации, понеже леките автомобили и автобусите заобикаляха колоната от ТИР-овете. В оставащите 60км до Метро-София, моите чуджестранни спътници бяха спрени и глобени от нашите органи на места с незаконно (съгласно Чл. 79 от Наредба N 18/23.07.2001 за сигнализация на пътищата с пътни знаци) поставени ограничения на скоростта, които аз спазвах най-чинно. Зареждането на LPG в гореописаните страни е без преходник (по същия начин като в България), като операцията се извършва от служител на бензиностанцията. На някои бензиностанции в Чехия до газколонката има бутон. Това е звънец, с който викате служител да отключи вратата зад която е колонката и да ви зареди. Във всички страни без Сърбия колконката с LPG е отделно от останалите с бензин и нафта и се налага да се огледате (за да я намерите) или да попитате в бензиностанцията къде се намира.Вече мога смело да твърдя, че при пътуване в двете посоки (България - Германия и Германия - България) през Унгария може да се кара само на газ, дори и с 25л бутилка (която реално побира не повече от 21л).Някой ден в бъдещето ще проверя възмжността за пътуване на газ през Хърватска и Словения.П.П.1: Понеже винетните такси в Словакия и Унгария се заплащат само за магистрали е възможно да се пътува само по първокласни пътища (без да се купува винетка).Вариант 1: Спестяване само на словашка винетка - за целта още в Чехия слизате от магистралата на отбивката за Břeclav и в Словакия карате по първокласен път 2. После при Rajka в Унгария се качвате на унгарските магистрали.Вариант 2: Спестяване само на унгарска винетка - за целта след като влезете в Унгария се отбивате за Rajka и карате само по първокласни пътища по маршрута Rajka - Mosonmagyaróvár - Gyor - Kisbér - Mór - Székesfehérvár - Sárbogárd - Dunaföldvár - Solt - Soltvadkert - Kiskunhalas - Tompa.Вариант 3: Спестяване на словашка и унгарска винетки - комбинирайте указаните маршрути от Вариант 1 и Вариант 2. П.П.2:Специално за колегите на метан се огледжах и за този вид гориво,но аз лично не видях метан-станции/колонки по описания от мен маршрут.П.П.3: Информация за бензиностанции Lukoil в Полша, Чехия, Словакия и Унгария - http://www.lukoil.cz/cmspages/map.aspx. От опциите може да избирате вид гориво и др.Успех и лек път!
    Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

    #2
    Благодаря за изчерпателната информация, колега.Ще може ли да споделиш и малко подробности за винетките в Словакия и Унгария?Интересува ме за какви периоди важат и каква им е цената.
    преди - TIPO
    сега - VOLVO XC60

    Коментар


      #3
      "Златна Прага" - София (LPG)

      Похвално описание !
      FIAT BRAVA 1.4 12V А/С, с чийто собственик можете да се свържете на 089 9225580
      FIAT CROMA 2.4 Mjet - proprio miracolo

      Коментар


        #4
        dannybo написа:
        Благодаря за изчерпателната информация, колега.Ще може ли да споделиш и малко подробности за винетките в Словакия и Унгария?Интересува ме за какви периоди важат и каква им е цената.
        Винетки в УнгарияВинетки в СловакияАктуална информация за цени на винетки и тол-такси за цяла Европа - http://www.dalnicni-znamky.com/en/
        Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

        Коментар

        Working...
        X