Ето какво трябва да се знае за тази иначе така елементарна процедура. На първо място - филтъра се намира над една кора захваната с болтове (1,2,6) и гайка (3) към купето, както и видии (4,5) влизащи в дупки под десния праг точно до ъгъла на калника пред задната гума. Показал съм дупките номерирани на снимката на кората, а пунктираната линия е продължението на самите прагове. Можеби разпознавате триъгълната пластмаса, която се подава леко отстрани- като видима част от цялата кора. Пиша тази тема, не само за да не се чуди някой, къде се е дянал този прослувут филтър, ами защото така с илюстрации другаде из форума обяснено не намерих. Другата подробност, която мен ме хвърли в етап на почесване и гледане умно е, че пустите маркучи не искат да излизат с дърпане. После като се вгледа човек - то там имало такива зъбчета, ама те не били за надигане с отверка, ами трябвало да се стискат ... но това сам аз не се досетих да го пробвам, докато не си купих нов филтър, който идва с подобни (излишни) накрайници - та можах да ги разгледам тях за вдъхновение (виждат се върху клещите и поставени на стария снимани след ремонта). Казвам излишни - защото аз заедно с тях не мога и да си представя филтъра как да го навра в стария накрайник. Ама важното е, че поразгледах преди от напъване да съм счупил нещо с отверките. Както и да е - още една изненада представляваше, че противно на мойте очаквания, съвсем не ми се източи каквото гориво е имало в резервоара, ами само колкото събират трибичките, и то предимно откъм двигатела назад, щото другите идват от високо над резервоара и гравитацията не е в нея посока просто ... Зор видях с пластинката, която опасва филтъра, ама в случай, че и вие не успеете да я развиете - това болче с гайка което я стяга може спокойно да се смени. При мен то се разви само докато не стигна корозиралия си връх и както е разхлабило скобата аз завъртях заедно с нея целия филтър надолу от купето за да го измъкна в единстваната възможна посока, в която няма ръб. Мисля, че тук може да се сгреши посоката на потока на гориво на новия филтър (който си има и стрелка ама пропуснах да я снимам и тя си остана под скобата) ... и сигурно има значение на къде е сложен щом са го обозначили хората - та слагайте както е бил стария, и ако не запомните - гледайте кои тръбички заминават напред. Ако не ви се заинати накой винт и си имате ново филтърче за 20тина-30 минути преспокойно можете да се справите, като повечето време отива за махане и слагане на кората. Някъде пишеше, че облекчавал горивната помпа новия филтър, а да ви кажа (ако не си го внушавам) на мен и на гасненето май ми се отрази. Най-важното е, че като го махнах взе да дрънка вътрешноста му, и като я продухах изпусна (в посока към инжекциона) гориво примесено със ситни песъчинки, който се радвам, че не заминаха към инжекторите ... но нека не разчитаме на обратния наклон и споменатата вече гравитация и чистия късмет. Ако намерите други цедки и пропуснати подробности поправете ме и допълвайте темата, но аз се надявам, че и тези малки подробности на някого все ще са от полза. Щях да забравя - филтъра струваше 17 лева ... и на него пишеше нещо си 98% сигурна защита и освен това пише Италия (всякък е по-добре от стар)... пък като запалих само избуботи на две-три препатквания докато се дави с въздуха и след това си бръмчи нормално колата.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Направи си сам: Смяна на горивен филтър за Брава
Collapse
X
Реклама
Collapse
Коментар