Здравейте колеги,Доста зор видях, но накрая се получи. Ето и с какво се сблъсках.1. След като се свали кората от шофьорската страна под кормилото (не съм я снимал защото я свалих спешно и не ми беше до снимки), зад централната конзола се намира гадта мръсна, захлупена от дясно с нещо като капак на две видии. След като се махне и този капак се открива следната красива гледка:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на радиаторчето за парното на Фиат Типо.
Collapse
X
-
3. Ето как е без клапата. До тук добре! Но сега идва зора!Радиато ра се крепи на двете видии, които са отбелязани с (1) и (2), но не си мислете, че е достатъчно! Лостчето (3) трябва да се свали, иначе радиатора няма да излезе. Може да се опитате да го напънете на страни, но рискувате да се счупи. За това по-добре го свалете. То в горния си край се крепи на двете рамена, които влизат в дупки на механизма на жилото. Сглобката най-много прилича на бутало на кола и колянов вал, само дето оста се намира на буталото. Дано да ме разбрахте Коло псувах инжинера, докато разбера как се сваля! Много глупава сглобка, но с чалъм за сваляне и слагане. Чалъма ме зстреля. С едната ръка леко разтваряте "ушите" на механизма на жилото а с другата бутате лостчето нагоре. Пиниза е, че рамената на лостчето са скосени и излизат лесно само в една посока - в случая нагоре! Ех тези италиански инжинери!След като се справите с това остава да свалите радиаторчето. Пак с чалъм!Трябва да свалите и жилото, иначе пак няма да излезе гадта мръсна! Трябва и да си свалите ръчката за предния капак, защото пречи, и с малко придърпване и побутване, със сукане и две - три майни се сваля успешно!Аз си свалих и централната конзола и таблото с бушоните! Може и да не се свалят, но няколко видии ще ви спестят много нерви и пот, а и се отваря доста място за неща, които не сте си и представяли, че някога ще ви пречат. Като глава и лакти например! ))Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.
Коментар
-
4. След като свалих радиатора използвах мека връзка от бойлер и два щуцера - неща, които се продават във всеки магазин за ВиК и струват общо 4 лв., за да шунтирам малкия кръг за да мога да използвам колата си и без радиатор. Това е полезно, когато имате намерение да лепите радиатора или още не сте си купили нов.на долната снимка е завършения вид на шунта. Работещ безпроблемно. Помага в изчакването на по-добри времена за закупуване на ново радиаторче!Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.
Коментар
-
На мен цялата работа ми отне около седмица - разглобяване, търсене на радиатор и монтаж! Всичко правех след работа в по-топлите дни. Препоръчвам промивка на системата няколко пъти с чиста вода (аз го направих 3 пъти, докато потече бистра) и пълнене с нов антифриз! Сглобяването става в обратния ред и за това не го описвам.Ако при първото пускане след ремонта от таблото започне да излиза пара не се притеснявайте - това е остатъчна влага след монтажа. На мен ми се случи, но за един ден на парно с вентилатор всичко се оправи! Иначе изглежда повече от стряскащо! Сигурно съм пропуснал доста неща, но ако имате въпроси с удоволствие ще Ви отговоря!Сега като се замисля цялата работа отнема не повече от 2 часа, но дано не ви се случва!Поздрави!P.S. Ако модератора прецени може да сложи гриф "Важна тема"Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.
Коментар
-
Forsaken написа:4. Това е полезно, когато имате намерение да лепите радиатора или още не сте си купили нов.на долната снимка е завършения вид на шунта. Работещ безпроблемно. Помага в изчакването на по-добри времена за закупуване на ново радиаторче!SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар