Здравейте, колеги!На мен ми прави силно впечатление, че когато температурата в купето е малко по висока, CD-тата прескачат и реших да правя вход. След това реших да прекарам кабели и за задна линия и така и така ще се занимавам да откарам и един кабел за усилвател. Чудих се мислих, кой е най - безболезнения начин и направих следното нещо.1 Сваляне на пластмасовата жабка за бушоните в купето и декорацията под волана.2 Сваляне на централната конзола (минибарчето).3 Сваляне на таблото.4 Сваляне на праговете при шофьорската седалка.Цвета на кабелите е само и единствено, червен, защото не успях да намеря други цветове в Неделя с желаното сечение.Кабелите се качват към таблото и минават зад него, а кабелите който отиват към централната конзола съм ги пуснал зад Ел. усилвателя.Снимка 1Тук влизат кабелите от акумулатора в купето и реших, че е най - удачния вариант да прокарам кабела за захранване на усилвателя. Гуменото уплътнение лесно се пробива с права отверка (малко е рисковано с нож или друг остър предмет, понеже има кабели), след това взимате клещи с тънки човки и ги мушкате в пробития отвор и стискате захранващия кабел и го издърпвате. Най удачния вариант е кабелите да се прокарат под прага. Под прага минава и фабричната инсталация, но има място. (Трябва много да се внимава със свалянето на прага, че щипките са много чувствителни, най - вече при закопчаване. Прага се държи на 2 болта.) Снимка 2Тук съм снимал начина по който кабелите минават зад таблото. Захранващите кабели и оригиналните колонни кабели също минават от там.Снимка 3Тъй, като прескачането на CD-то е досадно, реших да направя и вход. Сами букси реших да поставя на централната конзола. На нея има една част от пластмасата под пепелника която е права и е удобна за монтаж на превключващ ключ и входни конектори, защото са напълно незабележими от купето, освен ако не си наврете главата в скоростния лост.Ако входния кабел се изкарва от касетофона/плеара, то е хубаво да е добре екранира. За целта най подходящият кабел е такъв за слушалки. Ако кабела е обикновен, двигателя и останалата електроника в автомобила, ще внасят много шумове.МД централната конзола се държи на 4-ри болта, като 2 от тях са при въздуховодите при краката и 2 под пепелника. Щипките там също са много чувствителни.Снимка 4П.п. За колонен кабел от плеара до багажника са ви нужни не по малко от 6,50м, а за захранващ кабел минимум 7,50м.Понеже слагах дебели кабели и количеството кабели многократно се увеличи, за снимката не бях закопчал добре плеара, но после подредих кабеляка от зад и всичко заспаСнимка 5Снимка на чинчовете и преключвателяСнимка 6CD плеара е Blaupunkt hugh cd.Ето как съм му направил вход1-во трябва да се открие ИС TDA 7348D / pdf2 -ро трябва да се открият и двата кондензатора 2.2мф 50в който са свързани с 6-ти и 16-ти крак на ИС. 3 -то трябва да се закупят едно двойно превключващо 12 волтово реле и 2 кондензатора 2.2мф 50в. (в случай, че се съмнявате че ще отпоите фабричните кондензатори без да ги повредите купете 4бр).4 -то трябва ви и възможно най - тънкия проводник, че с 0,25 си е жива мъка...На снимката съм отбелязал ИС и 2-та кондензатора. Кондензаторите се отпояват, като преди това с мултиметър трябва да премерите кое от крачетата му е активно с ИС ( крак 6 и 16). По спомен беше плюса на кондензатора. Запоявате неактивното краче на платката, а на мястото на активното запоявате проводник. Проводника запоен за активното краче трябва да го запоите за средната точка на релето. Свободното краче на кондензатора го запоявате за нормално затвореният крак на релето. На нормално отвореното краче на релето запоявате +вото краче на новият кондензатор, а минусовото запоявате за входния конектор.Захранване на релето може да се вземе от големия кондензатор при задния панел на плеара. Плюсът преминава през прекъсвач, а минусът/масата се запоява директно на релето. Масата може да се вземе и от удобно място от самото шаси на плеара.Снимка 7Важно!Трябва много да се внимава с отпояването на кондензаторите, защото пистите са много фини, за това препоръчвам и използването на възможно най - тънки кабели.Масата на входните конектори трябва да я свържете с общата маса на плеара.Ако сигналните кабели напускат кутията на плеара, трябва да са добре екранирани за да не се внасят смущения.Лични впечатления от качеството:Звука многократно надминава качеството на фм трансмитерите, но няма база за сравнение с Аудио ЦД-то.Доволен съм от постигнатият резултат.Кабелите за левият канал са пуснати по жилото за багажника. Там има един улей м/у калника и багажника, същият улей има и от дясно.Кабелите за десният канал минават под седалките по фабричната инсталация скрита под мокета. Снимка 8Кабелите съм ги изкарал през дупката за достъп до болта на стопаСнимка 9Снимка 10
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Окабеляване за музика в Пунто МК2
Collapse
Реклама
Collapse