Oригиналната тема - http://www.fiatforum.com/stilo-guide...арности на:- pr_00f, че ме просветли- BO - схемата е негово делоВ същото време ще им опъвам ушите, че чак сега казват
И така, необходими....- лаптоп с ККЛ адаптер и ФиатЕкуСкан (ФЕС)- лустър клеми, докато пробвате, че всичко работи. След това - поялник.- 2 бутона, нормално отворени, т.е. при натискане затварят веригата. Един за On/V+ и един за RESUME- 3 метра кабел за тонколони, аз взех силиконовПри Стило има 3 варианта:1. Напълно окабелено2. Частично3. Без окабеляване.Ето как да разберете:
Забележете кафевия D4 конектор (намира се под блока с предпазители и релета на акумулатора):1. При пълно окабеляване - в него влизат 6 проводника и излизат 62. При частично - влизат 6 и излизат 2 (както е на снимката)3. Без окабеляване - влизат 2 и излизат 2И така, моята кола беше частично окабелена и този guide покрива частичното окабеляване, но ще обясна и за тези без никакво окабеляване.Започваме със свалянето на левия праг:
Сваля се от горната част, като се дърпа към пасажерското място, щипките се освобождават изключително лесно.Няма опасност да се счупи някоя.От там се вижда гумен маншон, който вадите, пробивате и прекарвате кабела:
Ето такъв кабел използвах:
2 парчета по 1.5 метраВ купето прекарвате кабела до място където ще монтирате 2 бутона - бутони с, които ще оперирате, така че да са на удобно за вас място.В случая аз такова място не си харесах, както не си намерих и достатъчно красиви бутони и прекарах кабела до OBD конектора за диагностика:
Колегата pr_00f ги е поставил на кората под волана, може би най-удачното място, но аз имам други идеи:
И така, след като кабела е прекаран, слагате прагчето обратно, малко пипкава работа е, понеже има една пъпка, в която влиза, но след 3-4 опита ще се справите.Насочваме се към двигателния отсек по-точно към кафевия D4 конектор.D4B (Кафяв конектор)Pin A2 ------> (зелен) RESUMEPin A4 ------> (оранжево/черен) SPEED +VE - тук имам инфо за разминаване на цветовете, няма значени това, пин А4 е SPEED - VEPin A5 ------> (виолетов) ON/OFFСамо тези 3 проводника ни трябват, режете ги на няколко сантиметра от конектора, ето така:
Пиновете на конектора са надписани !А това е схемата на свързване:
12в вземате от някой от десетките проводници около OBD конектора, с мултимер вижте, кой подава 12в, само на контакт.Чак след това се насочваме към черния D4 конектор.Гледате pin A2, ако липсва окабеляване т.е. влиза проводник в единия конектор, а в другия липса - имаме още малко работа.... няма пълно щастие
Ако липсва проводника на pin A2 - пускате ФЕС, ако сте свързали всичко правилно, ще имате записана грешка P0703 Brake signal invalid, която се появява веднага след като я изчистите.Не се появява ако държите спирачката натисната. Ако я няма - нещо в схемата Ви куца.Режем проводника на pin A2 го свързваме към 12в. , т.е. ето така:
Пускате ФЕС-а, триете грешката и трябва да не се появи повече. Така вече имаме пълно окабеляване от СТОП машинката.Готови сме за тест.Бутон 1 - ОN/V+ , при еднократно натискане задейства темпомата, а при всяко следващо увеливава скоростта.При постоянно задържане, колата се наема доста добре
Като за дизел
При натискане на съединител и спирачка , бутон 2 - Resume, възстановява последната зададена скорост.Изпробвах го от Ст.Загора до с. Ягода, по баирите поддтржа зададената скорост.Абе кеф .... голям ....Като изпробвате, че всичко е наред - хващате поялника и махате лустър клемите.Стойност на цъкалките и кабелите - няма и 4лв.Време загубено - при мен доста, докато открия това за СТОП машинката.Смятам, че за 1 час ще се оправите.Място за бутоните не съм си харесал, както и бутони и засега е така:
----------------За напълно окабелените:Сваляте долната кора на волана и там има ето такъв конектор (висящия):
Ето това пък е схемата:D4B (кафяв конектор) ------> H7 (конектор за темпомата/"ръчката")Pin A2 ------> Pin 1 (зелен) RESUMEPin A4 ------> Pin 5 (оранжево/черен) SPEED +VE - тук имам инфо за разминаване на цветовете, няма значени това, пин А4 е SPEED - VEPin A5 ------> Pin 4 (виолетов) ON/OFF
Като пак Pin 2 от конектора за темпомата/"ръчката" се свързва към 12в !!!http://pr_00f.clubalfaromeo.com/Lybra/CruiseControl/IMG_3188.JPGhttp://pr_00f.clubalfaromeo.com/Lybra/CruiseControl/IMG_3189.JPGПреди да го изпробвате - вижте за наличен/здрав предазител F35 около OBD конектора:
Това е ! 10 мин. отнето време.-------------За колите без никакво окабеляване:Oбщо взето се прекарва кабел от конектора на ЕКУто до волана, по същия начин.Трудното е самия конектор, не обърнах внимание как се разглобява, но ще трябва да се запоят 4 проводника.3 за темпомата и 1 за СТОП машинката.Това е по-големия конектора М10А:
Ето пиновете на различните двигатели:1.2 16VPin 58 ------> OnPin 41 ------> ResumePin 08 ------> V+1.6 16VPin 33 ------> OnPin 17 ------> ResumePin 41 ------> V+1.8 16VPin 57 ------> OnPin 23 ------> ResumePin 53 ------> V+2.4 20VPin 10 ------> OnPin 42 ------> ResumePin 58 ------> V+1.9 JTDPin 53 ------> OnPin 55 ------> ResumePin 56 ------> V+При JTD Pin54 на M10A е сигнала от СТОП машинката, не ми се търси за другите, ако на някой му потрябва да ми драсне едно л.с.Коментари по темата http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=63065.
![Smile](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_smile.gif)
![](http://img529.imageshack.us/img529/3170/06092010262.th.jpg)
![](http://img340.imageshack.us/img340/3237/dsc5445v.th.jpg)
![](http://img521.imageshack.us/img521/927/06092010265.th.jpg)
![](http://img155.imageshack.us/img155/8950/06092010266.th.jpg)
![](http://img835.imageshack.us/img835/6889/06092010267.th.jpg)
![](http://img251.imageshack.us/img251/3042/06092010268.th.jpg)
![](http://img243.imageshack.us/img243/4943/06092010269.th.jpg)
![](http://img691.imageshack.us/img691/9985/28082010185.th.jpg)
![](http://img84.imageshack.us/img84/5578/06092010270.th.jpg)
![](http://img689.imageshack.us/img689/7689/23072010259.th.jpg)
![](http://img641.imageshack.us/img641/6963/img3190fj.th.jpg)
![](http://img225.imageshack.us/img225/827/attachmentqx.jpg)
![](http://img185.imageshack.us/img185/8493/tempomat.png)
![Smile](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_smile.gif)
![](http://img843.imageshack.us/img843/817/tempoma33333t.png)
![Smile](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_smile.gif)
![Mr. Green](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![](http://img208.imageshack.us/img208/2873/06092010272.th.jpg)
![](http://img29.imageshack.us/img29/1539/06092010273.th.jpg)
![](http://img825.imageshack.us/img825/7454/attachmentav.jpg)
![](http://img163.imageshack.us/img163/5021/aasasasas.png)
![](http://img545.imageshack.us/img545/1559/20082010144.th.jpg)
![](http://img831.imageshack.us/img831/7721/attachmentvh.jpg)