Така, имам идеа да направим всички с общи усилия форума полезен и за желаещите да си закупят Фиат, като така станат част от групата! Аз ще дам своят дял като понапиша моите критерии при покупка на нова(друга) кола. Не претендирам за точност и обективност, пиша неща, които са част от моя недълъг опит като шофЕр. Ако модераторите смятат, че темата не е подходяща за раздела, моля да я преместят.Какво да гледам при покупка на Фиат. Следните напътствия са валидни за голяма част от предлаганите Фиати, като при конкретни модели може да има разлики и особености. Някои неща са общи за всички марки коли.Първото нещо, което вижда човек в една италианска кола е прекрасният дизайн. Това е и водещо за много хора при избор на кола. Италианските автомобили презентират същността на нацията- прекрасни форми разтуптяващи сърцето дори на атвомобилния лаик, изчистени линии придаващи индивидуалност, дизайнерски решения поставящи конкурентите на колене
! Всичко е много хубаво, обаче да гледаме какво купуваме. Погледнете колата, обект на желание
Боята, независимо металик, перла или акрилна трябва на всички детайли да бъде с еднакъв нюанс, да няма по-ярки от останалите части по купето. Ръждата е също неприсъща за добре поддържан Фиат. Огледайте брони, калници, врати, капачки и т.н. за луфтове. Такива не трябва да има,а където нормално има(примерно врати, преден капак) да бъдат еднакво широки. Вратите трябва да се затварят без усилие, плътно и всички по еднакъв начин. Дръжките за отваряне да работят без напъване. Огледайте уплътненията на стъклата за следи от боя. Фарове, стопове, мигачи да не бъдат с пукнатини, също да бъдат в еднакво състояние(не един фар по-нов от другия). При всякакви съмнения попитайте продавача. Тези неща често са белег за удар(лек или не)или пребоядисване по други причини. Не са непоправими, но все пак купувате си нов автомобил. При наличие на такива белези, това може да послужи за база за промяна на твърда цена. Все пак, повечето коли нов внос с удар са закупени доста по-евтино и отремонтирани тук за минимални пари.Багажника обикновенно е чист, без протрито и скъсано,освен ако не е била фирмена кола или някой не е ходил на лозето за домати през уикенда с нея. Търсете резервната гума, оригинален крик, скоби(ако има) за дърпане(теглене) с въже.Втори етап, влизате в купето и оглеждате седалките, волан, скоростен лост, педали и таблото. Състоянието на тапицерията, протрит волан и скоростен лост, луфтове и стърчащи гумени или други уплътнения по таблото често говорят за манипулации по брояча на изминати километри. Огледайте под таблото и около средната конзола за стърчащи кабели,често здраво облепяни с изолирбанд. Пак някой е "действал". За броя на километри не се впечатлявайте когато са малко- 99,99999% не са реални! Не съм виждал често кола около 8-9 години на 250-300 хиляди километра нов внос. А поне половината са на повече. Ама това не е и категоричен фактор за състоянието на колата, ама по-подробно по-долу! Друго, пробвате всички копчалъци, дръжки за прозорци, огледалата. Ако са ел.прозорци дали слизат до долу и се вдигат свободно и по един и същ начин. Парното дали работи, всички клапи, ако е с климатик, пробвайте и него на празен ход на на двигателя. Изобщо всичко трябва да работи безупречно и без затруднения. Пробвайте седалките дали се движат свободно по реслите, дали се вдигат/пускат ако е Фиата е с две врати, чупещия волан ако има такъв. Проверете и касетофона/ЦД плеъра/чейнджъра дали си работи. Проверка на индикаторите по таблото по-надолу.Трети етап, отваряте предния капак. Бърз оглед за течове около гарнитури, контактни повърхности. Значение естествено има и дали е мит двигателя, по добре да не е. Стартирате двигателя задължително сами. Никакво затруднение не е позволено при завъртане! Сега слушате за особени чукания и шумове. Тук няма да се спирам, защото зависи от опита на купувача. Това, което всеки може да провери: отваряте разширителния съд и гледате първо за мазни петна. Следите за бълбукания. Проверете цвета на маслото, ако е сменено трябва да си бистро, ако не да не е чак катран. Общо взето на пръв поглед неопитен купувач не може да открие нещо съществено. Влезте в колата и гледайте оборотомера, като слушате. Оборотите трябва да са стабилни без изобщо да "играят". Подайте газ, двигателя не трябва да прекъсва и да се мъчи или пък при по-рязко подаване на газ да се "замисля"(извесно забавяне на покачването на обороти) При стартиран вече двигател единствената лампа на табло при изключени консуматори, която може да свети е тази за предпазните колани. Изпробвайте и светлините, всички. Раздвижете рязко волана наляво-надясно но с къси движения. Трябва да няма никакво чукане. Попитайте продавача за сменените консумативи. Имайте едно наум,че докато маслото, филтри(маслен, въздушен горивен и евентуално поленов)не са по-скъпи от тези за другите масови автомобили, смяната на комплект ремъци в зависимост от модела може да е доста ангажиращ портмонето, като за 5-цилиндровите двигатели може да доведе и до инфаркт
. За конкретна информация попитайте във форума.Следва-тест драйв! Покарайте колата като се опитайте да се съсредоточите върху глухи шумове и чукания, виене, трудно превключване на скоростите, късно "зацепване" на съединителя. Натискането на спирачката трябва да не се усеща във волана, т.е. колата да не поднася на една страна или волана да вибрира. Вдигнете малко по-висока скорост, натиснете спирачките рязко, двигателя не трябва да изгася или оборотите да се изменят скокообразно. Сега към магистралата(ко има винетка...)първо вижте как ускорява, но е пак относително според опита.Вдигнете по-бавно скорост, следете за вибрации при по-високи скорости. Като цяло усетете как се движи колата и как я усещате.Ако колата се държи отлично, двигателя работи перфектно, окачването също, то изминатите километри са не основния фактор,който да гледате. Ако всичко дотук е точно, карате към сервиза, от който сте доволни. Има обаче някои сервизи специано препоръчвани от членовете на форума. Те са с по-голям опит с италианските коли. Попитайте пак, това е важно. Колата да се прегледа от специалист по всички точки-окачване, двигател(работа и диагностика), диагностика на еърбеци и т.н. Ако в сервиза установят нещо повредено, веднага питайте за цена на детайла и труда. Така ще си направите сметка. Скритите неуточнени дефекти не са за пренебрегване! Не се подвеждайте по "може да е, може да не е". Има достатъчно внос на повечето модели,ще намерите друга кола. Някъде между етапите на оглед трябва и да попитате за комплекта ключове. Голяма част от колите с марка Фиат след 95(някои модели и по-рано)са оборудвани със система за сигурност "Фиат Код". Имобилайзер, който се деактивира от радио сигнал от комуникацията с транспондер в ключа на колата. Ако колата е оборудвана с такава система, без транспондера не може да се запали(в общия случай)!!! Такива коли излизат от завода с комплект от 3 ключа
и код карта
. Търсете ги от продавача!!! Ако колата е топ и ви харесва всичко, т.е. проблема опре до ключовете, пазарете се за цената!!! Бъдете сигурни, че и той го е направил като е взимал колата! За повече информация-раздел "Евъргрийн".Наличието на сервизната книжка на автомобила също е положително. При закупуване на Фиат с двигател с принудително пълнене търсете съдействие от специалисти по турбо-мотори за консултация.Всичко това са общи напътствия. Посещението в оторизиран сервиз е задължително!! Но преди това бъдете уверени в колата. Все пак не върви да ходите и оставяте всеки път по25-30-40 лв. за диагностика на всеки харесан автомобил.
![lol](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/lol.gif)
![lol](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/lol.gif)
![Smile](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_smile.gif)
![](http://free.bol.bg/me_to_u//komplekt1.2.jpg)
![](http://free.bol.bg/me_to_u//kod1.2karta.jpg)
Коментар