Много мислих къде и как да пусна тази тема и реших да я обособя като самостоятелна вместо да публикувам в една друга дъъъълга...дълга тема за Фиат Стило И така...Както вече бях споменал някъде имах намерение да сменям въпросният лагер и след няколко огледа стигнахме(с майсторчето ми) до извода че лгера ще падне без да сваляме компресора.Съответно това спестява парички от източване и повторно зареждане на системата с фреон.Разбира се ако системата ви се нуждае от дозареждане няма ка да спестите това.Искам да уточня че на посоченият двигател се монтират два компресора-SENDEN и DENSO.Описаните по нататък манипулации касаят DENSO.Не съм виждал другият модел и не познавам конструкцията на шайбата и съединителя му.Преди да се впусна в описанието на смяната искам да уточня че размера на лагера е 35/52/12.Трудно се намира,но все пак се намира и моят съвет е търсете и монтирайте лагер от японски производител.На пазара има както японски така и турски,китайски и американски марки.Аз лично сложих AJB.Започвате с вдигането на колата и стопирането и над канал,така че да имате добър достъп до долната дясна част на двигателният отсек.Сваляте срената кора и дясната крайна кора под подкалника.Така се освобовдава идеално място за работа.Освобождавате пистовият ремък и го сваляте.Така вече шайбата на компресора е свободна.Започнах да правя снимки в малко по късен етап затова ще се опитам с думи и подръчни снимки да обясня всичко.На първата снимка се вижда как изглежда оста на компресора.На нея е нарязана външна резба и краят на оста е профилиран(сплескан в две срещуположни точки).На тази снимка съединителя вече е демонтиран така че това да не ви заблуждава.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на климатичен лагер на Стило JTD 115
Collapse
X
-
На следващата снимка ви показвам как изглеждат съединителя и безконечната шайба в която е набит и лагера в състояние в което са подредени на компресора и след демонтаж.С 1 съм отбелязъл шайбата,а с 2 съединителя.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
-
Както вече казах на оста на компресора има нарязана външна резба.На нея е навит съединителя,така както се навива гайка на болт. :D Резбата е нормална и с нормална посока.Естествено за да е навит съединителя и той трябва да има резба.На снимката долу показвам резбата на съединителя.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Последователноста в разглобяването е следната:1.Развива се съединителя от оста на компресора(това е най тънката част,но не е трудна и невъзможна)2.Под съединителя има две шайби,които е шелателно да извадите за да не изпаднат впоследствие и внимавайте,спазете последователноста им на изваждане за да ги монтирате обратно в същият ред.3.Сваляне и изваждане на шайбата(ще опиша как става това).4.Избиване на старият лагер на хидравлична преса и набиване на новият.5.Задължително подкревяване на върховете на леглото на лагера след набиването за да стане по стабилна сглобката му(сами ще видите че оригинално са подкривени със зачукване или на преса)AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Започвате с развиването на съединителя от оста на компресора.Тя не е законтрена,залепена или блокирана от друга гайка.Директно е навита и се развива без усилие.За целта ще са ви необходими още един комплект ръце ,ключе номер 6,пробой или по дълга шпилка около 6-8 мм в диаметър и чук.Ключето хваща оста в преплесканите му страни и така служи за законтряне(това го прави единият чифт ръце).Другият опира пробоя в един от нитовете на съединителя и посредством чука се стреми да разхлаби и развие съединителят от оста.Искам само да знаете че не е стегнато.След второто-третото почукване се развива,без това да изисква силно въздействие с чука.Разхлабвате и развивате спокойно съединителя като гайка.Така вече сте демонтирали съединителя и идва ред на шайбите за които вече писах.Нанизани са на оста и се вадят без проблем.При така сваленият съединител ще видите и една зегерка,която държи лагера на шайбата.Сваляте зегерката(големичка е) и вече сте готови за демонтажа на шайбата.Подлагате успоредно две по тънки отвертки една срещу друга под шайбата и леко напрягате за да извадите шайбата с лагера.Много внимавайте за да не нараните или деформирате шайбата.Много е мека,както и да не счупите буксата на електомагнитният включвател,който остава неподвижен на корпуса на компресора.Монтиран е точно под шайбата.Като цяло излиза с лекота,но можете да използвате и малка скоба предвид ограниченото място.След като излезе шайбата работите целенасочено по избиването на лагера с подходящи подложки и хидравлична преса.Преди да набиете новият лагер почистете гнездото и използвайте лепило за лагери.Набихме новият лагер като използвахме за подложка старият.Идеално пасва.След това зачуквате в няколко точки върховете на леглото на лагера за да ограничите излизането му до максимум.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Вече всичко е готово за монтаж по обратният ред на демонтажа му.Не забравяйте да сложите зегерката над лагера когато наместите шайбата с лагера и малките шайби под съединителя.Завивате отново съединителя на оста,като силата на затягане е достатъчна и тази от ръката ви.Монтирате си ремъка и...чудо...няма виене и странни звуци.Успех на всички и ако все пак съм пропуснал нещо съм готов да давам допълнителни пояснения.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар