Много мислих къде и как да пусна тази тема и реших да я обособя като самостоятелна вместо да публикувам в една друга дъъъълга...дълга тема за Фиат Стило
И така...Както вече бях споменал някъде имах намерение да сменям въпросният лагер и след няколко огледа стигнахме(с майсторчето ми) до извода че лгера ще падне без да сваляме компресора.Съответно това спестява парички от източване и повторно зареждане на системата с фреон.Разбира се ако системата ви се нуждае от дозареждане няма ка да спестите това.Искам да уточня че на посоченият двигател се монтират два компресора-SENDEN и DENSO.Описаните по нататък манипулации касаят DENSO.Не съм виждал другият модел и не познавам конструкцията на шайбата и съединителя му.Преди да се впусна в описанието на смяната искам да уточня че размера на лагера е 35/52/12.Трудно се намира,но все пак се намира и моят съвет е търсете и монтирайте лагер от японски производител.На пазара има както японски така и турски,китайски и американски марки.Аз лично сложих AJB.Започвате с вдигането на колата и стопирането и над канал,така че да имате добър достъп до долната дясна част на двигателният отсек.Сваляте срената кора и дясната крайна кора под подкалника.Така се освобовдава идеално място за работа.Освобождавате пистовият ремък и го сваляте.Така вече шайбата на компресора е свободна.Започнах да правя снимки в малко по късен етап затова ще се опитам с думи и подръчни снимки да обясня всичко.На първата снимка се вижда как изглежда оста на компресора.На нея е нарязана външна резба и краят на оста е профилиран(сплескан в две срещуположни точки).На тази снимка съединителя вече е демонтиран така че това да не ви заблуждава.
![Wink](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_wink.gif)
Коментар