Много често срещан проблем при Дедра е отказът на вентилатора на радиатора. При моделите с климатик, предпазителя и релетата, управляващи вентилатора се намират на един релеен блок, монтиран върху резервоарчето за охладителна течност, над десния калник. Същият дивайс е и при Пунто Мк1, Купе, Делта 2, предполагам, че и на други модели ФИАТ и Ланча е там. Много често проблемът за несработване на вентилатора е в корозирали писти по платката или сухи спойки.Решението е припояване на спойките и/или заместване на повредените писти с кабели.Ето как става тая работа:1. Сваляне на защитния капак над кутията с релетата:2. Сваляне и на капачето над самите релета (това с обозначенията кое реле за какво е):3. Разкачване на всички клеми от корпуса. Голямата се сваля с натискане с ръка на пружината.Малките (червената и бялата) - с плоска отвертка се издърпват двата края на пружинката, която обхожда клемата тогава се изважда клемата:4. Сваля се червената шестограмна тапичка, и се развива гайката под нея (М10), която държи кабелната обука за масата:5. Развиват се 4-те винта, които държат цялата кутия:6. Изважда се капсулованата кутия. Изглежда ето така:7. Развиват се 2-та видими винта, както и 2-та невидими, маскирани под 2 сиви точки (всъщност тапички от силикон):8. И тук става интересно. Въоръжете се с много нерви, солидна доза ругатни и псувни (може и на италиански).Аз отстраних цялата периферия на корпуса, за да мога да отворя някак си черната кутийка Тая сивата гад е силно залепващ силикон 9. Моментът на истината:10. Гадорията е съставена от две меки платки с писти, които няма как да се отделят една от друга, тъй като спойките минават и през двете.11. Припоих всички спойки. Някои бяха отлепени от платката. Въпреки това нямах достъп до задната платка, където може би също има повредени писти... може би затова после пак не ми тръгна вентилатора. Може пък вие да имате повече късмет.:12. Следва затваряне, залепяне със силикон и всичко по обратния ред.При мен нямаше необходимя резултат, но се надявам при вас да има.Пропуснах да спомена, че в тази капсулована черна кутия по платките няма нищо, само писти за свързване на релетата. Видях на Браво (HGT), че при него релетата са си наблъскани в една кутия, навързани на куплунзи, и са си свързани с нормални кабели. Както споменах, кутията при мен е капсулована и за нова по магазините искат 270 лв , под предлог, че това е "електрониката, която управлява климатика". Да, ама не. Вътре няма никаква електроника, само писти по мека платка... и един диод.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ръководство - релеен блок за охладителната система
Collapse
X
Реклама
Collapse
Коментар