През 1936 г. френският физик Жорж Дестре установява, че силен променлив ток може да накара луминофора да свети и без да бъде използвана ултравиолетова светлина. И така се стига до появата на луминисцентни лампи, базирани на този принцип. По-късно се появяват халогенните светлини, които намират широко приложение в автомобилната индустрия, за да се стигне до ксеноновата крушка, която по същество е ниско разрядна капсула пълна със смес от благородни газове, измежду които газ ксенон. При нея светлината се получава от волтова дъга между два електрода и тази, която дава, е три пъти по-голяма отколкото при халогенните лампи. 1. Халогенни крушки за основни и допълнителни фарове.Обикновенно са нужни две крушки за основните фарове- една за къси и една за дълги светлини. Това са типовете H1,H3,H7. Вариант е крушка с цокъл H4, която е една за двата вида светлини.Сравнителен тест на крушки тип H4 - 20042. Безцокълни крушкиИзползват се най-вече за габаритни светлини. Биват обикновенни и такива със силиконова основа.Използват се за интериорно осветление.Т-5 се използват в арматурните табла на колите и за интериорно осветление.3. Крушки използвани за допълнителни светлини.Стандартна крушка с две жички. Използва се за общо светене на заден габарит и стоп светлина.Приложение намират за задни и предни пътепоказателни светлини и светлина на заден ход. Има цветове в оранжево, бяло и червено.4. Ксенонови крушки.Цветната температура е условна температура в градуси Келвин (°К), до която трябва да се нагрее абсолютно черно тяло за да излъчва светлина с определен спектрален състав (цвят).Цветни температури на някой светоизточници:Обикновена свещ - 1900°К;Лампи с нагряваща се жичка - 2700 до 3000°К;Халогенни лампи (лампи с прегряване) - 3500°К;Фотосветкавица - 5500°К;Луминесцентни лампи - 4500 до 6500°К;Средна дневна светлина - 5200°К;Дневна светлина при облачно време - 6500°К;Цвят на небето - 12000 до 18000°К.Какво представлява крушка H4-Bixenon:Състои се от един магнитен плъзгач, който превключва между къси и дълги светлини.Модата на прозрачните стъкла възпрепятства оптималното разпределение на светлината.Факт е, че светлините на немалко достъпни модели задоволяват в най-добрия случай изискванията на закона, но далеч не могат да се похвалят с фарове, осигуряващи надеждно и сигурно нощно пътуване.Главната причина за неуспехите е от стилистично естество и се нарича ,,прозрачно стъкло". Известно е, че фаровете на автомобила са аналог на очите на човека и поради тази причина е напълно обяснимо желанието на стилистите да постигнат бистър и невъзпрепятстван поглед във вътрешността им. При това с щедро отрязяващи светлината декоративни повърхности, блестящи като брилянти...Естествено бе специално профилираните с цел по-добро разпределяне на светлината стъкла, да се превърнат в пречка в осъществяването на тази модна тенденция и в крайна сметка да изчезнат от сцената. В същото време обаче без тях е извънредно трудно светлината да бъде перфектно разпределена и насочена върху пътното платно.В момента тази сложна задача е възложена единствено на рефлектора и е нормално да се очаква, че в повечето случаи той не се справя особено успешноКакво означват цифрите и буквите, изписани върху фаровете и крушките на автомобилитеПърво, какво означава цифрата, изписана на фара след Е? Каква е разликата между (Е1) и (Е6) например?Цифрата показва държавата, в която съответният фар или крушка е била одобрена от съответните власти. По-долу е показана разбивка на държавите, които съответстват на определена цифра:1 Германия 2 Франция3 Италия4 Холандия5 Швеция 6 Белгия 7 Унгария 8 Чешка република 9 Испания 10 Сърбия 11 Великобритания 12 Австрия 13 Люксембург 14 Швейцария Други обозначения, които се срещат върху автомобилните фарове и крушки, саFRONT: Предназначение на крушката: B- Използва се при фарове за мъглаC- крушка за къси светлини с волфрамова жичка R- крушка за дълги светлини с волфрамова жичка CR-крушка за къси и дълги светлини с волфрамова жичка HC- халогенна крушка за къси светлини low (dip) beam headlamp, halogen HR- халогенна крушка за дълги или габаритни светлиниHCR- халогенна крушка за къси и дълги светлини Приложимост на фара в зависимост от вида движение: --> - Ляво движение ( Великобритания, Австралия и др.)<-- или без стрелка - Дясно движение ( САЩ, Европа и др.)<--> - подходящи и за двата вида движение Обозначения върху крушки за мигачи и стоп-светлини: A: крушка за предна габаритна светлинаAR: Крушка за светлини на заден ходF: Крушка за заден фар за мъглаB: Крушка за заден фар за мъглаIA: Retroreflex Reflector R: Крушка за заднин габаритни светлиниS1: Крушка за стоп-светлини1: Крушка за преден мигач ( разположена на повече от 40 мм. от крушката на фара)1a Крушка за преден мигач ( разположена на разстояние 20 - 40 мм. от крушката на фара)1b Крушка за преден мигач ( разположена на по-малко от 20 мм. от крушката на фара)2a: Крушка за заден мигач5: крушка за страничен мигач.Схема за регулиране на фарове:How To Aim Headlamps and Auxiliary Lampsили ако не ви се чете на английски.......Схема за регулиране на фаровете, E-code-фароветеKак трябва да светят едни добре регулирани фарове.Discover our best lighting products for your carНаредба № 110 от 8 януари 2004 г. за одобряване типа на фарове за къса и/или дълга светлина и на източници на светлина, предназначени за одобрен тип светлинни устройства на нови моторни превозни средства и техните ремаркетаИзточници:http://www.mbclub.bghttp://www.danie....com/osram_com
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Крушки и осветление
Collapse
Реклама
Collapse