Бях постнал в една тема, че ремонтирането на тоя скъп и често повреждащ се елемент е непрепоръчителен поради активната му и отговорна работа в горивната система на автомобила. Тогава съблюдавах единствено приноса на тоя клапан за икономичноста на двигателя. Сега, след като и моя клапан протече и го разглобих, се оказа че всъщност неговият качествен ремонт е съвсем възможен и то в домашни условия. Ето как може да се извърши това с подръчни инструменти и то така че клапана да си работи като нов:Необходими инструменти:1.Малък шлайф или шмиргел.2.Менгеме.3.Малък секач- предварително затъпен.4.Чук -около 150-200гр.5.Малка права отверка.6.Паста за зъби и парче по дебел плат.7.Дрелка.Клапана се развалцова с помоща на шлайф или шмиргел, като внимателно се отнема валцовката в горната му част. После съвсем внимателно го захващате на менгеме в областа на шестограма (там е най корав) и то така че да не нарушите от прекомерно стягане, вътрешното му Ф-и. Избивате горната му част с чука и предварително затъпения секач- съвсем внимателно и го разглобявате и измивате.(нека помощник да придържа клапана в менгемето за да не излезе от челюстите му) По силното стягане е фатално, така че внимавайте. Напоявате обилно парченцето плат с паста за зъби (аз използвах Колгейт трипъл екшън и е идеална за целта) и го оставяте да поизсъхне. После закрепяте в патронника на дрелката буталцето на клапана и полирате неговотата челна контактна повърхност, както е показано на снимката. Така,след 10-15 мин полиране ще имате нов и безупречно уплътняващ клапан. Това е много вжно за неговата правилна работа! После старите уплътнителни пръстени се подменят. Търсете такива на Уърт или други маркови, за да издържи дълго ремонтирания клапан. Сглобяването е по обратния ред, като трябва да се внимава капачето на клапана да се притисне максимално, за да уплътни добре долният пръстен. Без тоя натиск, няма да уплътнява. В това стегнато положение на натиск, се прикапва на две места с CO на мястото на изпилената валцовка и капачето. Сменятте и външния О-пръстен,слагате пак филтърчето му и сте готови. Сега моя двигател с така отремонтирания клапан, работи отчетливо, без прекъсвания и каквито и да са забележки. Особенно при палене, сега при минус 14-16 градуса, мотора се стартира от първия оборот с един подгрев и заработи без начални прекъсвания и сътресения. Направих и тест на старт, без никакво подгряване и при напълно студен мотор. Резултатът бе че се стартира на 3-тия - 4-рти оборот и пак заработи веднага без прекъсване.Въпроси и коментари по темата тук.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ремонт на авансаторен клапан на Fiat Marea TD100
Collapse
Реклама
Collapse