При застудяването на времето се оказа че Бравата започна да скърца неимоверно сутрин с което направо ме изваждаше от релси. След проведена диагностика констатирах следното:1. Скърцането се предизвикваше от местата, където има триене между отделните пластмаси по арматурното табло.2. Допълнително скърцане имаше и от страничните кори на вратите - направо ужасно при шофьорската ми врата.3. Имаше и поскръзване от шофьорската седалка, дори и припукване при раздвижване на тялото напред-начад.4. Отзад притропваха облегалките за глава на задната седалка - направо ужасно сутрин.5. Кората която покрива багажника въщо даваше своя принос.Ето и лечението което приложих с което шумовете не изчезнаха, но се намалиха до прилично ниво:1. С тънката човчица на шпрей WD-40 минах цялото арматурно табло в участъците където има контакти между различните пластмаси, включая около радиото, отстрани - където таблото контактува с купето, както и под предното стъкло. Особено внимание обърнах на лагеруването на пластмасовите решетки накрая на въздуховодите - при мен огромното скърцане беше именно от там, както и капачето на бущоните.2. Същата операция проведох и по 4-те врати, между кората и вратата, както и при лайсната която е при самото стъкло. Тук ефекта беше фамозен - всичкото скърцане изчезна.3. Демонтирах седалките и със същия шрей минах всички съединения и механизми. Скърцането и особено досадното пукане изчезнаха.4. Тука шпрея не помогна. Ядосах се и с помощта на силиконче направих подвижните облегалки за глава неподвижни. Тропането обаче изчезна.5. Тук проблема бе решен с помощта на дунапренени ленти за уплътняване на прозорци, които залепих по цялата дължина на контактната повъхност. Резултата бе че кората се уплътни и спря да приндръква из дупките.Допълнително пристегнах с отверка всички винтове, които държаха пластмасовите елементки - в купето и багажника, както и понапръзках със шпрейчето навсякъде, където пластмасата имаше допир с друга повърхност и при натискане се чуваше скърцане - например малката триъгълна пластмаска на задното стъкло, капачето на задния пепелник и изиобщо из цялата кола, където бе нужно.Някои колеги препоръчват и някакъв силиконов шпрей, който се продава в Метро. Аз лично работех с WD-40, защото такъв имах под ръка но вероятно и със силиконовия резултати ще бъдат подобни,а може би и по-добри.Пролетта и лятото са добро време човек да отдели един следобед за любимата си кола и да спре досадните скърцания.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Обезшумяване на скърцането на пластмасите на Браво / Брава
Collapse
X
-
Обезшумяване на скърцането на пластмасите на Браво / Брава
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.orgЕтикети: –
Реклама
Collapse
Коментар