Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на задни спирачни дискове и накладки на Фиат Купе

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на задни спирачни дискове и накладки на Фиат Купе

    Необходими инструменти:Звезда-12, звезда 17, звезда 11, ключе 16, клещи, широка отверка, чукче. Днес си смених задните дискове и се сблъснах с особености, които не бях срещал на предишни коли. Значи, първо развивате леко болтовете на двете задни гуми, вдигате колата на крик, по-добре по-отзад от едната страна като не забравяте да се подсигурите с дървено трупче, гумата с джантата или каквото там можете да подложите под колата, в случай, че крика изпусне по някаква причина!!! Това е важно за безопасността!!! После подложете нещо пред предните две колела, защото колата остава само на скорост, без да дърпате ръчна. След това доразвивате болтовете и махате гумата. Вижда се това-Моите дискове бяха преминали границата от 9,2мм(нови са 11мм) а и бяха силно набраздени. Спирачния апарат е захванат за скобата, която е захваната с два болта към моста, вертикално-Първо обаче с клещи се маха скобата на жилото на ръчната спирачка и се откача жилото от спирачния апарат-След това се развиват споменатите болтове, като за да развиете спирачния апарат от скобата трябва да се държи контрагайката. След развиване на болтовете на спирачния апарат остава скобата, на която се държат накладките-Развийте и нейните два болта и тя е освободена. Накладките падат свободно. Сега за да махнете диска трябва просто със звезда 12 да отвиете двата фиксиращи болта-Махате фланеца на опорната повърхнина-остава само да махнете диска от главината. Може да е заседнал здраво, затова ако е необходимо с почукване и въртене от вътрешната страна по диска го изкарайте от главината. Следва поставянето на новия диск,който е добре да бъде почистен предварително с обезмаслител-По обратния ред завийте диска за главината с фиксиращите болтове. След това сложете първо скобата на накладките-Ей сега следва най-трудната част. Трябва да се върне спирачния цилиндър в изходно положение, за да може да се сложат новите накладки на дисковете. Понеже ръчната спирачка е на общ корпус, цилиндърчето има по-особена форма в челната си повърхнина-Сега, за да до приберете не помага никакъв лост, чук или какъвто и да е натиск. Има специален дорник(приспособление) за да се завърти цилиндъра по посока на часовниковата стрелка. Аз обаче е ясно, че нямам приспособление и за да се завърти цилиндъра използвах широка отверка. Иска се обаче доста сила, върти се наистина трудно така. Ако не се върти изобщо се налага да се освободи пробката за обезвъздушаване на спирачките-Обаче после трябва да се провери за да няма въздух! Друга тънкост, когато цилиндърчето се прибере, трябва разстоянието между издатъците по челната повърхнина да съвпадне с пъпката на накладките. Това е важно, защото иначе ще легне цилиндърчето лоше върху външната накладка и тя ще се износи едностранно. Така бяха сложени моите накладки и то в сервиза на Фиат! След това се поставят накладките на скобата(държача)им, не могат да се объркат лява и дясна, защото си имат профил, който наопаки не влиза-Слага се спирачния апарат върху накладките, става леско ако сте прибрали цилиндърчето. По обратния ред се слагат болтовете. Болтовете по принцип се сменят, защото са направени да не се саморазвиват-След това се постава фланеца на диска и се притяга с фиксиращите болтове. Закачате жилото на ръчната спирачка, с клещи се "нанизва"на място, фиксира се със скобичката си. Проверява се обезвъздушаването на спирачките. Проверява се ръчната. Проверете дали се върти свободно диска между накладките, без да е стегнато. Слагате обратно колелото, пускате крика и същата операция се повтаря на другото колело. Радвате се на новите си дискове! П.С. Леки вариации може да има според модификацията

    #2
    Полезно инфо,само бих те помолил да споменещш цената на дисковете и надладките защото като гледам майче са същите кат на Пунто ГТ
    _______________________________________
    0885261834

    Коментар


      #3
      Mitko написа:
      Аз мисля, че моите отпред са такива
      240мм???Не си ли с 257 невентилирани отпреде
      _______________________________________
      0885261834

      Коментар


        #4
        Mitko написа:
        Същите като на Tipo TD
        Значи са 257мм,то 240мм се слагат на 1,1 и 1,4,ма аз съм виждал и темпра 1,6 с 240мм ПС.иначе инфото е много полезно скоро ще сменям задния мост и ще снимам да пусна подобна тема
        _______________________________________
        0885261834

        Коментар


          #5
          Моите задни дискове са 240 мм. Цена 50лв.

          Коментар


            #6
            браво, много добре описано но искам само да вметна, че е добре също да се обърне внимание на водачите на спирачния апарат - в смисъл че е добре да бъдат смазани с малко грес ако е необходимо, при мен се беше заварил единия водач от ръжда, а маншончето си беше здраво
            TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
            UNO 1.0 FIRE

            Коментар


              #7
              me_to_u написа:
              Моите задни дискове са 240 мм. Цена 50лв.
              А случайно да знаеш какви пари са предните?
              Alfa Romeo 166 2,4 JTD
              Porsche 944 S2
              http://www.valmcrae.snimka.bg/
              http://vbox7.com/user:val_mcrae
              http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net

              Коментар

              Working...
              X