Необходими иснтрументи:- гаечен глюч 10- гаечен глюч 17- гаечен глюч 19- Г-образен шестограм N10- прахосмукачка1. Демонтаж на кората на ДВГ (ако имате такава):
2. Разкачате вакумната тръбичка:
Всъщност, може и да не се разкача, ако сменяте 1ва или 2ра дюза, за 3та и 4та пречи.3. Демонтаж на тройниците с маркучите за обратно гориво и конекторите на инжекторите.Обърнете внимание на шифтовете, които държат тройника с маркучетата за обратна нафта.Налага се да ги извадите.Става много лесно с помощта на тънки клещи.
След това тройника (в случая е единичен) се вади, като се издърпа нагоре.Преди да го дръпнете го завъртете леко наляво и надясно да се раздвижи.Вади се много лесно, без да се прилага прекомерна сила.Повтаряте процедурата и с останалите дюзи.
Най накрая вадите конекторите:
4. Демонтаж на масления сепаратор (за дюзи 3 и 4).
Държи се на 3 болта, 2 отгоре и 1 отдолу(сравнително труден за развиване, мястото, където се пада е оградено със зелено):![](http://img12.imageshack.us/img12/8325/oilseparator.jpg)
Препоръчвам само да се разхлаби и да не се вади долната гайка.Като се премести с 1-2 см. сепаратора е достатъчно да влезе гаечния клю и да се развие гайката за съответнатадюза на рейл-а.
Въпросната гайка само се разхлабва леко, това е с цел тръбичката за високо налягане да се освободи, като се развие другата гайка(откъм дюзата).Но за нея по-нататък.Нормално е да изтече малко нафта от там. След като развиете гайката отивате към т.6.5. Демонтаж на Return Manifold за дюзи 1 и 2.Развиват се 2 гайки(долната пак е на кофти място) и Return manifold-a се вади и измества.Това се прави с цел достъп до гайките на рейла за съответните дюзи.
Използвайте възможността да проверите маркучите и скобите към помпата. Развивате гайка от рейла и продължавате към т.6.6. Развивате гайката на тръбата за високо налягане към дюзата.След като се развие тръбичката трябва свободно да се "килне" настрани и да не ви пречи:
7. Демонтаж на супорта/държача на дюзата.За целта използвах Г образен шестограм N10 и ключа за джантите, като опорна тръба.
След развиването вадите гайката и двете шайби.
Следва използването на един много важен инструмент - прахосмукачката !Изчистете добре около дюзата, там се събират доста боклуци:
8. Демонтаж на самия инжектор.Като за начало, раздвижете инжектора в посоката нарисувана на снимката.Трябва да има много малък ход.След това супорта/държача се дърпа леко нагоре до едно определено ниво и да искате повече не може.С другата ръка хващате инжектора и го дърпате нагоре.Единия излезе много лесно, другия искаше малко напън.Няма страшно, нищо не можете да му направите.
Малко снимки, че не мога да опиша лесно ролята и механизма на супорта/държача:
Ето какво представлява самия инжектор:
Ето снимки на свалените от мен инжектори:
След свалянето отново внимателно почистете с прахосмукачката !9. Монтаж на "новия" инжектор.Реда е обратно на демонтажа, но преди това от стария инжектор сваляте дифтунга ! и го поставяте на "новия".Принципно е редно да се сложат нови дифтунги !
Поставяте инжектора и го натискате да влезе.Влиза до едно ниво, от там нататък супорта/държача при затягане го фиксира.Затягате малката гайка(към дюзата), а после и голямата (към рейл-а).Другото е обратно на демонтажа.Препоръчително е да го правите при разкачен акумулатор.----------p.s. Първо сменях 4та дюза и ми отне повечко време.След това 2ра и я смених за около 5 мин.Не е никак сложно.p.s.s. Описанието и снимките са от Bravo JTDПрилагам и указанията от Bravo service manual.
![](http://img212.imageshack.us/img212/3469/1124377000133770210.th.jpg)
![](http://img41.imageshack.us/img41/9894/16082009001copy.th.jpg)
![](http://img252.imageshack.us/img252/9403/17082009040.th.jpg)
![](http://img36.imageshack.us/img36/5968/17082009017.th.jpg)
![](http://img40.imageshack.us/img40/1769/17082009018.th.jpg)
![](http://img195.imageshack.us/img195/2278/17082009019.th.jpg)
![](http://img140.imageshack.us/img140/737/17082009020.th.jpg)
![](http://img35.imageshack.us/img35/1538/17082009033.th.jpg)
![](http://img216.imageshack.us/img216/3180/17082009027.th.jpg)
![](http://img12.imageshack.us/img12/8325/oilseparator.jpg)
![](http://img188.imageshack.us/img188/4044/17082009039.th.jpg)
![](http://img504.imageshack.us/img504/8960/17082009035.th.jpg)
![](http://img8.imageshack.us/img8/8237/returnmanifold.jpg)
![](http://img11.imageshack.us/img11/3272/22082009090.th.jpg)
![](http://img269.imageshack.us/img269/7057/17082009037.th.jpg)
![](http://img263.imageshack.us/img263/496/17082009034.th.jpg)
![](http://img32.imageshack.us/img32/705/17082009032.th.jpg)
![](http://img11.imageshack.us/img11/2638/22082009093.th.jpg)
![](http://img25.imageshack.us/img25/2509/22082009094.th.jpg)
![](http://img25.imageshack.us/img25/9403/22082009095.th.jpg)
![](http://img11.imageshack.us/img11/5741/22082009096.th.jpg)
![](http://img11.imageshack.us/img11/6272/22082009092.th.jpg)
![](http://img25.imageshack.us/img25/2608/22082009102.th.jpg)
![](http://img237.imageshack.us/img237/5492/17082009028.th.jpg)
![](http://img33.imageshack.us/img33/5741/22082009096.th.jpg)
![](http://img265.imageshack.us/img265/7701/22082009097.th.jpg)
![](http://img90.imageshack.us/img90/1882/22082009098.th.jpg)
![](http://img34.imageshack.us/img34/8568/16082009003zlq.th.jpg)
![](http://img512.imageshack.us/img512/9244/17082009029.th.jpg)
![](http://img512.imageshack.us/img512/3026/17082009030.th.jpg)
![](http://img25.imageshack.us/img25/38/22082009099.th.jpg)
![](http://img25.imageshack.us/img25/8950/22082009101.th.jpg)
![](http://img90.imageshack.us/img90/1726/22082009103.th.jpg)