Смяната е елементарна и не отнема много време, ако имате подходящите инструменти.Инструменти:Комплект вложки и тресчотки, тип "гедоре" -10x то Оги за поправката.удължителкамък 15Гаечен ключ 19Вдигате колата на крик.Гумата може и да не се маха, но е по-удобно като е свалена.За всеки случай сложих и едно дървено трупче.Амортисьора се държи на 2 болта - един отгоре:и един отдолу:Започваме с по-трудния, този горе.За да се стигне до него, използвам удължението и камък15Ето една неясна снимка на болтаПластмасовата втулка, която се вижда играе ролята на водач, за да не падне болта в кухината на задния мост.Ако случайно нямате, вижте от другата страна и я извадете.С нея НЕ е възможно болта да падне.Ето малко снимки, които ще го обяснят по-добре от мен.Втулката:Болтчето:Моите и двете втулки бяха леко поизвадени, напъхайте ги плътно, това ви предпазва от падането на болта, както вече казах.Може да сложите малко грес в камъка, но при мен и двата болта излязоха изключително лесно.След като се справите с него, минавате на долния болт. Там е по-лесно с гедорето, че гайката е с контра и пада яко въртене, но нямах камък 19.След като го развиете, издърпвате болта леко и амортисьора буквално пада на земята.Ето го и него, тотално сдал багажа.Дали е сменян някога ?А ето и новия:Колата е 1.9 JTD и по каталозите на Cofap и Magneti Marelli модела е GB47643.C , само че моя милост избра модел GL12487.C , който се води sports pack от 2.0 20v.Като определено съм по-доволен.Преди да монтирате новите амортисьори, ги раздвижете на ръка няколко пъти - 4-5.Като монтирате новия амортисьор, го вкарвате обратно и слагате горния болт и го затягате. След това отдолу шайбата и стягате гайката.Крайния резултат:Слагате гумата и напред към другия.Това е общо взето, нищо сложно.Има го описано във форума, но исках да го има и нагледно п.с. при мен се получи следната ситуация:Това е болта на задната седалка в багажника и пречи да влезе камъка.Може и на всички да е така, може и само при мен да е, защото свалях задните седалки и може да съм пообъркал болтовете.Ако и при вас е така, взимате един имбус и ги развивате, докато влезе камъка .
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ръководство - смяна задни амортисьори - Браво/а, Мареа
Collapse
X
-
Благодаря за подробното описание.Отскоро карам Брава и по неравен път чувам едно досадно потропване отзад, без значение от скоростта на движение. Махнах всичко от багажника, включително и кората, и пак същото. Проверих закрепването на седалки, кори и т.н. - няма проблеми. Ходих в сервиза на Фиат в Шумен и там ми казаха, че имам заден амортисьор който бил почнал да се поврежда. Някакви си сегменти вътре в него се чупели и така започвало да трака. Иначе всичко останало по окачването било здраво.Така че ще използвам ръководството за подмяната им.Всъщност не останах 100 % убеден, че това е причината. Ако някой колега се е сблъсквал с подобен проблем, моля да сподели.Brava 1.9 JTD 100, 2001
-
zim написа:Благодаря за подробното описание.Отскоро карам Брава и по неравен път чувам едно досадно потропване отзад, без значение от скоростта на движение. Махнах всичко от багажника, включително и кората, и пак същото. Проверих закрепването на седалки, кори и т.н. - няма проблеми. Ходих в сервиза на Фиат в Шумен и там ми казаха, че имам заден амортисьор който бил почнал да се поврежда. Някакви си сегменти вътре в него се чупели и така започвало да трака. Иначе всичко останало по окачването било здраво.Така че ще използвам ръководството за подмяната им.Всъщност не останах 100 % убеден, че това е причината. Ако някой колега се е сблъсквал с подобен проблем, моля да сподели.Fiat Bravo 1.9JTD 105
D I E S E L P O W E R
Коментар
-
Ейй, чудесна тема! БРАВО имам обаче един въпрос: защо там сложи трупчето? не трябва ли да е на "стъпенката", близо до мястото където се слага крика?"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар