Тъй като днес беше горе-долу хубаво времето и реших да сменя термостата със закупения от колегата hit-ko.Предварително да кажа, че за пръв път сменям такова нещо и ако някъде съм объркал моля да кажете навреме.Ако има нещо допълнително, което трябва да направя след смяната или което да добавите моля кажете.Старият ми термостат, който свалих беше марка BEHR (Made in Italy) и беше тотално умрял в отворено положение.Новият е от така оплюваните Vernet (Made in France). Нека само отбележа, че и на двата термостата дебелия накрайниккъм маркуча за радиатора е пластмасов. Да не си мислят някой, че като е BEHR ще е железен. Да спомена само, че като видяхколко силикон имаше по гарнитурата на термостата и около мястото, където е завит датчика си мисля, че това не е първия термостат BEHR. Така че за 7 години поне два са сменяни.Ето и каква беше цялата процедура...Под колата може да сложите един леген, ако ви е мил антифриза. Но поне с 1 литър допълнително е добре да се снабдите преди да почнете.Първо, махнах акумулатора... махнах и пластмасата която е под него.Не отвинтвайте капачката на разширителното казанче, по-долу ще кажа защо.След акумулатора махнах куплунга на кабела към датчика. Преди да се махне куплунга трябва да се махне една скоба, която го държи.После махнах тънкия маркуч, който е закачен вдясно на термостата и затиснах с пръст да не тече. В една пластмасова чашка наливах антифриза, който изтичаше и после го изсипвах в един буркан.. около 600 мл изтече. Капачката на разширителното казанче я бях завил, защото създава вакуум иструйката която тече от тръбичката не е силна а просто се събира в чашката без да пръска силно и цапа навсякъде. Като падне налягането и почне да капе едва-едва, може съвсем леко да отвиете капачката на казанчето да дръпне малко въздух и да регулирате колко силно тече.След като изтече всичкия антифриз от казанчето, махнах и дебелия маркуч и с тел го закачих за радиатора да не пречи. Болтовете, с които е хванаттесмотата са 13-ки и са доста меки. За препоръчване е да се развиват с шестограм. Аз нямах такъв, а само звезда. Предния болт, който е на по-достъпномясто го развих, но задния със звездата превърташе и се наложи да махна бубината и планката за която е закрепена. За тези, на които им се наложида правят това, да кажа само че болтовете, на които е захваната планката са под бубината и първо трябва да махнете бубината, за да махнете и планката.След много благословии и блъскане с чука да се отхлаби болта, най-накрая го развих и със звезда. Но просто ако имате по-хубави болтове - сменете старите.Аз ги смених с по-здрави, резбата мисля че беше 8-ца. Махнах термостата, изтече антифриз в легена долу. Развих и датчика, който бяха уплътнилисъс силикон (явно побългаряван). От клингерит със замба си направих нова гарнитура за датчика, леко я намазах с грес да прилепне хубаво при стягането.Също с грес намазах и гарнитурата на термостата от страната, която прилепва към блока. Следва монтиране на новия термостат, свързване на маркучите...нищо особено за което да се пише. Следва наливане на антифриз през разширителното казанче и обезвъздушаване. Всичко на всичко за обезвъздушаване на охладителната система успях да открия три пробки.Вляво на самия радиатор има една пластмасова пробка, която развих и наливах антифриз, докато почне да тече от там. След това я завих.С отвертка развих Пробка 1 (на снимката по-долу)... леко фъсна и дръпна около 1-2 пръста антифриз от казанчето. Поразклатих малко предницата истиснах дебелия маркуч. Затегнах Пробка 1. Пуснах парното в колата на втора степен. Мисля, че Пробка 2 е на маркуча за парното и за това го пуснах.Отвих Пробка 2 (на снимката долу)... тя почти не фъсна и видимо не дръпна много антифриз. Пак стиснах леко маркуча, но не мисля беше нужно... но все пак. Запалих колата и я оставих да позагрее няколко минути. Този път дебелия маркуч към радиатора стоеше студен. След като температурата стигна около 70 градуса леко развих Пробка 1 да излезе въздуха... затегнах. След това повторих процедурата и с Пробка 2. Термостата отвори по мои груби наблюдения на 80 градуса.Почаках да загрее още и я форсирах леко докато се включи и перката на радиатора. Тогава пак повторих процедурата с развиването и завиването на пробките.Тъй като самите пробки са на маркучите, а те при висока температура се разширяват... след като колата изстина затегнах още малко пробките при студени маркучи.Ако има нещо което съм пропуснал или допълнително можеше да се направи, ще ми е интересно да го науча занапред Идеята е да не даваме много пари по "майстори", а така в случая се спестяват около 15 лв
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на термостат на Брава 1.4 (с картинки)
Collapse
X
-
Много хубаво и нагледно обяснение!Направо си е за новата тема "Често задавани въпроси, технически параметри и съвети"Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
-
А защо е нужно цялото това развиване и завиване на пробки, системата не се ли самообезвъздушава? Аз скоро смених на Алфа-та термостата /какво му е лошото на VERNET и аз съм с такв, още не съм видял прецакан VERNET, но BEHR доста често съм сменял, щото е умрял в отворено положение/ и замо долях течност, загрях я докъто отвори термостата и после пак долях течност, на следващия ден се наложи пак да долея към 200мл. и край! Не знам може при Брава-та да е различно, но си мисля че трябва да се самообезвъздушава системата!Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
Uno 75 1.5i.e.8V 88`
Коментар
-
Crusader написа:А защо е нужно цялото това развиване и завиване на пробки, системата не се ли самообезвъздушава? Аз скоро смених на Алфа-та термостата /какво му е лошото на VERNET и аз съм с такв, още не съм видял прецакан VERNET, но BEHR доста често съм сменял, щото е умрял в отворено положение/ и замо долях течност, загрях я докъто отвори термостата и после пак долях течност, на следващия ден се наложи пак да долея към 200мл. и край! Не знам може при Брава-та да е различно, но си мисля че трябва да се самообезвъздушава системата!
Коментар
-
В интерес на истината и на Бравото се самообезвъздуши точно по гоната схема, когато сменях термостата. Но може би с това обезвъздушаване човек все пак е сигурен че е изгонил въдуха.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Crusader написа:А защо е нужно цялото това развиване и завиване на пробки, системата не се ли самообезвъздушава? Аз скоро смених на Алфа-та термостата /какво му е лошото на VERNET и аз съм с такв, още не съм видял прецакан VERNET, но BEHR доста често съм сменял, щото е умрял в отворено положение/ и замо долях течност, загрях я докъто отвори термостата и после пак долях течност, на следващия ден се наложи пак да долея към 200мл. и край! Не знам може при Брава-та да е различно, но си мисля че трябва да се самообезвъздушава системата!TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
Orcinus
stef написа:BEHR си сменял щото са оригиналните на колите на по 10 и повече години а вернет на втория месец вече не ще да работи коректно/обикновено отваря рано и затваря късно така че колата роботи около 70-75градуса тва са лични наблюдения и мнение
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар