Здравейте колеги, Колебах се дали темата ми е за "Консултации" или "Автоелектроника", но мисля че е за тук и затова я пиша тук.В предишна тема бях писал че като дам сутрин на контакт започва страшно виене дакато не се затопли въздуха в колата.След консултации във форума установих че е от някакво моторче за обдухване на елементите в таблото.Пак от форума разбрах и къде се намира.Най-после вчера времето се пооправи и реших да го смажа това моторче.Свалих средната конзола и стигнах до моторчето, но то отпред е с перка и ако я напръскам няма да има никакъва полза .Затова пробвах да го отворя отзадната страна.Оказа се че е кожух и цялото моторче е пъхнато вътре,но греда.Не успях да го извадя.Напръсках колкото можах и го затворих.Преди да върна средната конзола реших да дам на контакт за да видя дали се върти.Да ама не.Моторчето не се въртеше, а и нямаше никакви признаци за живот.Прегледах бушоните под волана всички са здрави. Някой знаели има ли бушон за това моторче, а също и при какви условия работи?Сутринта като си сложих ръката между бутона за климатика и клапата ми се струваше че моторчето работи, но не съм много сигурен. Благодаря предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Вентилатор на темп. датчик в купето на Браво/а/Мареа
Collapse
X
-
Здравейте колеги, Проблемът ми с моторчето за обдухване на елементите се реши и затова реши да споделя с Вас как.Когато бях пуснал тема за проблемът ми с неприятното виене всяка сутрин доста трудно установих проблема, а и след това къде се намира въпросното моторче. Първо въпросното моторче се намира на средната конзола между бутоните за климатика и клапата за въздух.( сн.1,позизия 1). За да се стигне до моторчето трябва да се свали средната конзола като се развият всички болчета показани на сн.1 (местата им са оградени с червен цвят).Откачат се всички букси от задната страна на средната конзола.Остава само моторчето и двата бутона до него.Те са закачени също на куплонг, но до него аз стигнах като свалих пипелника и запалката(сн.2).На сн.2 позиция 1 е самата букса, която остава в таблото, а позиция 2 е местоположението и. След като откачих буксата взех цялата средна конзола и вече започнах да разглабям моторчето на една маса.Ако някой иска само да си смаже моторчето може и на място без да откача куплонга и да му се налага да да го внася накъде на маса за по-удобно.За целта според мен е необходимо само да се махне задният капак на моторчетоснимка , позиция 1.Капакът се държи към корпуса на моторчето с четири контри позизии 2 , и 3.След като се отвори капака е необходимо да се махне гумената капачка 1 от снимка 4.След като се махне капачката там се смазва виещите втулки.Според мен се смазва от там защото отпредната страна е перката на вентилатора и ако там се пръсне с нещо за смазване няма да има ефект.Аз ако бях махнал тази капачка в неделя нямаше днес да разглобявам отново моторчето.Който е само за смазване вече може да зглобява по обратният ред.Моторчето върти винаги когато е подаден контакт независимо дали е включен климатроника. Тъй като моето моторче вече не беше само за смазване аз трябваше да го разглобя до край. Моторчето се държи към корпуса чрез четири контри две по две една срещу друга, позиция 2 , снимка 4.Освен тези контри трябва и да се разпоят две кабелчета които остават към корпуса.Позиция 3 и 4, сника 4.Намират се между двата сиви кабела.След като се разпоят двете кабелчета и се освободят четирите контрите моторчето излиза цялото.Аз успях някакси да извадя перката заедно с оста.Не знам дали под гумената капачка от сн.4, позиция 1 нямаше малка зегерка.Успях да сваля и цялата платка зад моторчето, защото се съмнявах че съм прекъснал намотките на статорчето.Така се и оказа.След доста озъртане успях да намеря и двта края на статорната намотка и ги запоих към платката.Зглобих моторчето и вече работи.Поне за сега. Ремонта на моторчето описвам основно за сега за колегата Rokambol., дано съм му помогнал.Колега Rokambol, след като се извади моторчето от корпуса, с поялник и ширмовки или вакум помпа могат да се разпоят три щифта които държат платката към моторчето.На щифтовете може да се измери дали е здрав статора на моторчето. Дано съм ти помогнал.За последното обяснение съм забравил да направя снимка, защото бях щастлив че тръгна.Ако мога да помогна с удоволствие.Fiat Marea 1.8/16v '96 HLX
Български газов инжекцион - Бардолини
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар