Уффф, писна ми Нещо и аз влезнах в лоша серия Снощи ходих до Боровец и като се прибрах пред блока чух, че нещо хлопа като метал от мотора. Вдигнах капака и видях, че капачката за маслото се е отворила и има масло по мотора, ремъците, казанчето с антифриз Въпросите са ми: Този шум от повдигачите ли е? И дали някой от тях не се е повредил? Какви поражения може да съм си докарал? Видимо не беше изтекло много масло, но днес ще видя какво е положението и ще долея, но ако не се оправи, трябва ли да отварям главата? Давайте съвети какво да правя Става въпрос за ФИАТ Купе 2.0 16 с типовския мотор!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на водна помпа на ФИАТ Купе 2.0 /16V
Collapse
X
-
Да! Възможната причина за това е намаляването на количеството на масло в дигателя. Ако изхвълленото количество масло е много, най-вероятно не са се захранвали повдигачите. Това обаче означава, че се е нарушило мазането на двигателя, което не е добре. Ако ли пък изхвълленото количество масло е малко, то явно има блокирал повдигач. Препоръчително е незабавната му смяна за да не изпадне кобилица. Дано не е първото.Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
Vladim написа:Когато маслото в мотора намалее, първо се обаждат повдигачите (ако има хидравлични такива). Не мисля, че си направил някаква беля. Просто долей масло и покарай малко, след, което отвори капака и се заслушай в мотора. Със сигурност няма да чуеш тракане!BMW E90 320D
ех. FIAT COUPE 2.0 16V
ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine
Коментар
-
mme написа:Да! Възможната причина за това е намаляването на количеството на масло в дигателя. Ако изхвълленото количество масло е много, най-вероятно не са се захранвали повдигачите. Това обаче означава, че се е нарушило мазането на двигателя, което не е добре. Ако ли пък изхвълленото количество масло е малко, то явно има блокирал повдигач. Препоръчително е незабавната му смяна за да не изпадне кобилица. Дано не е първото.BMW E90 320D
ех. FIAT COUPE 2.0 16V
ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine
Коментар
-
blagun написа:mme написа:Да! Възможната причина за това е намаляването на количеството на масло в дигателя. Ако изхвълленото количество масло е много, най-вероятно не са се захранвали повдигачите. Това обаче означава, че се е нарушило мазането на двигателя, което не е добре. Ако ли пък изхвълленото количество масло е малко, то явно има блокирал повдигач. Препоръчително е незабавната му смяна за да не изпадне кобилица. Дано не е първото.Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
Ventura garage
Коментар
-
Оказа се, че нивото на маслото не е намаляло много долях 50гр. Дочух, че шумът идва от ляво при ремъците и реших да проверя и там какво е положението и махнах ремъка на алтернатора и помпата и се оказа, чешумът идва от лагера на водната помпа :D , което е по-малкия дявол Но каква е хамалогията при смяната на помпата, не е истина. Три часа разглабях докато стигна до нея А и като гледам за да я измъкна май ще трябва да вадя мотора....Утре ще я махна и ще монтирам новата - всъщност колко струва нова и има ли значение марката?BMW E90 320D
ех. FIAT COUPE 2.0 16V
ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine
Коментар
-
Нека модераторите да коригират темата и ако сметнат, че ще бъде полезна (аз така мисля) да я направят важна и да я преместят в съответният раздел. Благодаря ви!Колеги успях да сменя водната помпа :D Представям си колко ли пари щяха да ми вземат в сервиз за тази услуга с оглед на процедурата за сваляне! Тук ще напиша накратко какво се прави, ако решите сами да си я смените. Свалянето на старата и качването на новата помпа ще ви отнеме доста време!Първото нещо, което трябва да направите е да вдигнете колата на крик и да свалите предна дясна гума - повечето работа се извършва именно оттам!- след като сме махнали гумата, махаме и пластмасата под калника - диржи се на 4-5 рапидки.- вече имаме изглед към ремъците и пластмасовия капак на ангренажа.- трябва да махнете и казанчето за антифриза, защото то ще пречи - то се държи на 3 рапидки, развивате ги и го избутвате нагоре или на страни да не ви пречи (няма нужда да го разкачате от маркучите!)- следващата ни стъпка е махането на алтернаторния ремък - това става като като отхлабиме болта на обтегача на алтернатора и ремъка изпада!- идва ред и на пластмасовия капак на ангренажа - сваля се като се отвият 3 болта от горната страна(работите откъм предния капак) и 2 болта отдолу (работите откъм калника)- след като сме свалили пластмасовия капак на ангренажа, забелязваме, че има още един предпазан капак на ремъка - метален е! Той е захванат с 3 болта, 2 отгоре се отвиват, и един - възможно най-гадният, който държи помпата - е откъм предния прозорец на колата. За него се въоръжете с много търпение и ключе 13! На този капак е захванат кабела на датчика за коляновия вал, така че внимавайте да не го скъсате!- след като сме разкачили и този метален предпазител, забелязваме, че не може да се извади на никъде, докато не се махне и шайбата на алтернаторния ремък! Шайбата е на 4 болта(шестограм), овиваме ги и тя изпада. Оттам махаме и другият ремък, за да не ни пречи и да имаме повече място! Но с голямо учудване се забелязва, че металния капак, въпреки че е освободен от всякъде, не може да се махне( поне аз не видях начин за неговото махане, без да се свали мотора :D )! Но можете да го местите нагоре-надолу, настрани, което ни е достатъчно!- сега идва ред на шайбата на водната помпа. Тя е захваната за нея с 3 болта, поне за версията 2.0 16, мисля, че за 2.0 20 винтила е с 4 болта! Отвиваме ги като въртим шайбата, за да може всеки един болт да мине отдолната страна, защото нямаме достъп нагоре! Отвили сме ги и сваляме шайбата!- Вече имаме достъп до самата водна помпа (макар, че е доста тясно и ограничено). Тя се маха като развием 4-те болта, с които се държи за блока. Има още 2 болта отляво на самата помпа, но ние сме махнали единият, когато сваляхме металния капак на ангренажа (тоя на гадното място с ключе 13 :D ) и сега остава да махнем и другият. След като сме махнали всички болтове на помпата идва ред на нейното отстраняване! Но трябва да си подложите под нея леген, в който да изтече антифриза. Издърпвате помпате леко на пред и оставяте да се изтече. След което я издърпвате напред и я махате пак отдолу през калника!- преди да поставите новата помпа, трябва да махнете старите гарнитурите(обикновенно са спекли здраво и трябва да се изстрърже с макетно ножче и шкурка). След като сме почистили поставяме новите гарнитури и поставяме новата помпа. Захващаме я с 4те болта за блока и 2та отстрани, като слагаме долният, а горният поставяме заедно с металния капак на ангренажа- завиваме и другите 2 негови болта. Така, вече имаме монтирана новата помпа и металния капак! Отатам няма нищо сложно и качваме нещата, които сме свалили в обратен ред. Качваме ремъка на хидравиката, шайбата и на водната помпа, след нея шайбата на коляновият вал, на нея каналния ремък, който задвижва и алтернатора и водната помпа, обтягаме този ремък откъм алтернатора, слагаме пластмасовия капак на ангренажа, монтираме пластмасата под калника, монтираме казанчето за антифриза и сме готови. Сега наливаме обратно течността, обезвъздушаваме и сме готови да си караме колата с новата помпа. Успех на всички! :DBMW E90 320D
ех. FIAT COUPE 2.0 16V
ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine
Коментар
-
Grisha написа:Колко пари е помпата?BMW E90 320D
ех. FIAT COUPE 2.0 16V
ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine
Коментар
-
blagun написа:Grisha написа:Колко пари е помпата?ex'Fiat Tipo | ex'Lancia Dedra 2.0 | ex'Alfa 155 1.7TS | ex'98 Lancia Dedra 1.9td SW | ex'ALFA 164 2.0TS | ex'Lancia Delta 1.6i | ex'Fiat Coupe 1.8 16V VFD | ex'Fiat Bravo 2.0 20V HGT
Коментар
-
Grisha написа:blagun написа:Grisha написа:Колко пари е помпата?BMW E90 320D
ех. FIAT COUPE 2.0 16V
ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар