Здравейте,надявам се да измислим няккаво решение на това което ме мъчи.
Колата е Типо 1.4 Карбуратор. Алтернатора е МагнетиМарели с многоканален ремък.Много се извинявам, че ще бъда доста детаелен, но изкам да кажа всички факти.
Проблема е следния: Правих ремонт на колата и видях че четките на алтернатора са износени, а лагерите са се разбили - въпреки това преди ремонта работеше макар и с някой забележки:1. Презареждаше (карах до така 3 години).2 Някой ми беше изключил жиците на датчика за включване на печката в карбуратора. Еньо ме посаветва да ги включа и остана учуден кагато му казах, че сега (зимата ) когато запаля колата и дам газ светва лампата на зареждането. Интересно е че когато колата не е загряла лампата светваше бледо при по ниски обороти и колкото повече се вдигаха толкова по-силно светеше.Какво стана след ремонта: Купих нови четки (вървят с релерегулатора) и дадох на един майстор (намира се на раковска )да ми смени лагера и стругова колектора.Монтирах си го алтернаторчето и 3...4 дни беше всичко ОК. Един ден лампата светна и неще да огасне при никви обороти. Бяха лоши (дъждовни) дни и го отдадох на това че се е намокрил. Не се оправи докато не го свалих почистих и му смених релерегулатора (с нов) пак. Беше му влизала вода (на алтернатора не на релето) и аз реших че проблема е този защото бях забравил да сложа кората която го пази. Интересното е че и преди се е мокрил, но не е давал ядове. След като го сложих лампата пак светеше и го свалих
. Разглобихго пак - зглобих го и го тествах на място с един акумолатор и лампичка . Когато го завъртах и му подавах възбуждане направо спираше. Реших че е ок и го сложих. Разбирасе когато запалих лампата не загасна. Ядосах се и реших че проблема е в нещо друго
. Подадох му възбуждане през една 21W крушка и за моя изненада всичко си тръгна . Махнах 21W_овата крушка , загасих, запалих - зареждаше идеално. Изкара 8 дни. Вече жена ми караше колата и като ми се обади ми стана лошо. Колата беше в Русе и аз заминах за там след няколко дни. Лампата светеше и нещеше да загасне при никви обороти. Махнах жиците на печкаста - не се оправи, сложих лампа 21w пак не тругна. Накрая свалих алтернатора почистих го, измих го със спирт. Диодите бяха в прах - изчистих ги. Колектора почистих с финна щурка. Всички контактни повърхнини (където примерно диодния блок се закрепва към кожуха на алтернатора) минах с шкурка до блясък. Измерих диодите - бяха ок. Зглобих го тествах го на земя пак и го монтирах. Естествено лампата светеше пак когато запалих. Побеснях взех пак крушка и се възбуди. Излезна голяма искра и тръгна гатта. Реших че вече няма да има проблеми ама не. Сега жена ми е в елена и от вчера и свети пак постояххо лампата.
Мисля да си купя един алтернатор втора ръка, но ме гризе този да си го оправя - за спорта разбирасе щото вече е станал по-скъп от S.H.Моля ако някой има идея как се решава проблема да го сподели






Коментар