Здравейте,надявам се да измислим няккаво решение на това което ме мъчи.Колата е Типо 1.4 Карбуратор. Алтернатора е МагнетиМарели с многоканален ремък.Много се извинявам, че ще бъда доста детаелен, но изкам да кажа всички факти. Проблема е следния: Правих ремонт на колата и видях че четките на алтернатора са износени, а лагерите са се разбили - въпреки това преди ремонта работеше макар и с някой забележки:1. Презареждаше (карах до така 3 години).2 Някой ми беше изключил жиците на датчика за включване на печката в карбуратора. Еньо ме посаветва да ги включа и остана учуден кагато му казах, че сега (зимата ) когато запаля колата и дам газ светва лампата на зареждането. Интересно е че когато колата не е загряла лампата светваше бледо при по ниски обороти и колкото повече се вдигаха толкова по-силно светеше.Какво стана след ремонта: Купих нови четки (вървят с релерегулатора) и дадох на един майстор (намира се на раковска )да ми смени лагера и стругова колектора.Монтирах си го алтернаторчето и 3...4 дни беше всичко ОК. Един ден лампата светна и неще да огасне при никви обороти. Бяха лоши (дъждовни) дни и го отдадох на това че се е намокрил. Не се оправи докато не го свалих почистих и му смених релерегулатора (с нов) пак. Беше му влизала вода (на алтернатора не на релето) и аз реших че проблема е този защото бях забравил да сложа кората която го пази. Интересното е че и преди се е мокрил, но не е давал ядове. След като го сложих лампата пак светеше и го свалих. Разглобихго пак - зглобих го и го тествах на място с един акумолатор и лампичка . Когато го завъртах и му подавах възбуждане направо спираше. Реших че е ок и го сложих. Разбирасе когато запалих лампата не загасна. Ядосах се и реших че проблема е в нещо друго. Подадох му възбуждане през една 21W крушка и за моя изненада всичко си тръгна . Махнах 21W_овата крушка , загасих, запалих - зареждаше идеално. Изкара 8 дни. Вече жена ми караше колата и като ми се обади ми стана лошо. Колата беше в Русе и аз заминах за там след няколко дни. Лампата светеше и нещеше да загасне при никви обороти. Махнах жиците на печкаста - не се оправи, сложих лампа 21w пак не тругна. Накрая свалих алтернатора почистих го, измих го със спирт. Диодите бяха в прах - изчистих ги. Колектора почистих с финна щурка. Всички контактни повърхнини (където примерно диодния блок се закрепва към кожуха на алтернатора) минах с шкурка до блясък. Измерих диодите - бяха ок. Зглобих го тествах го на земя пак и го монтирах. Естествено лампата светеше пак когато запалих. Побеснях взех пак крушка и се възбуди. Излезна голяма искра и тръгна гатта. Реших че вече няма да има проблеми ама не. Сега жена ми е в елена и от вчера и свети пак постояххо лампата. Мисля да си купя един алтернатор втора ръка, но ме гризе този да си го оправя - за спорта разбирасе щото вече е станал по-скъп от S.H.Моля ако някой има идея как се решава проблема да го сподели
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Помощ за алтернатора на Типо 1.4
Collapse
X
-
Re: Помощ за алтернатора на Типо 1.4
Здрасти,Нямам идея как да го оправиш, но имам идея къде да го оправиш. Като четох за твоя проблем, вмсе едно че аз съм го писал преди почти две години. И аз така ходих на Раковска, и аз правих какво ли не, и на други майстори ходих.....За резултата се сещаш.Най-накрая попитах едно приятелче и той ми каза, че ходел за такива проблеми на Одрин. Отидох и го оправиха за по-малко от един час. Но от ЧЕВЪРТИЯ опит. Три пъти преди това казваха - готово. Слагат, старт и опаааа. Сваляй...Та така. Лошото е, че ще трябва да ги потърсиш, защото беше преди доста време и не си спомням адреса. Знам, че беше на ул.Одрин - като караш по бул.Т.Александров от К.Величков към партийният дом, тръгваш надясно по Одрин. И след 50 - 100 метра спри и питай. Намира се отляво по посока на движението, навъъъъътре в един двор. Може би имаше и табели, ама един акъл за к`во по-напред.Дано да го намериш и дано това да ти реши проблема.Успех и пиши ако стане нещо
-
Re: Помощ за алтернатора на Типо 1.4
Провери в местата на връзките между краищата на възбудителната намотка и колекторните пръстени...да няма хлабав/студен-контакт-при съмнение ги запой...или където излизат краищата от намотката-обикновено там се къса...Провери също възбудителната намотка да не дава маса/утечка към корпус...Успех !Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
Мерси за съветите,намерих проблема и аз го оправих от 5_тия път. За съжаление оказа се доста кофти (и разбира се колата е в Русе и се прави с подръчни средства) и сега когато жена ми се върне от Русе с колата ще си сменя алтернатора.Дано на dee1bg да не му се повтори случая. Проблема е следния:В алтернатора влиза вода и той се мокри. За съжаление става при всяка по голяма локва. Постепенно хартиената изолация на статора и лака с който е намазана се развалят и намотките дават на късо към статора и съответно МАСА. Ако човек не знае за този явно често срещан проблем, много трудно се открива защото (Или аз съм карък):Разглабям алтернатора и почвам да меря - няма късо, когато го сложа обаче има. Причината е в болта който го стяга към ушите на мотора (долните). Когато го стегне и явно статора се доуплатняват ламелите и дава на късо.Късото е долу в най ниската му точка гледан в работно положение. Поправя се с чук, дървена летвичка и лак. Първо се разглобява алтернатора докато остане намотката и предния капак с шайбата. После с чука се чука по намотките (долните) през летвичката докато ви се види че са се поразделечили от статора (ъгъла на който дават късо). После лакирате (аз го правих с боя) и сглобявате. При мен беше много лошо положението и се оправи по много по труден начин и дано да не ви се случва. Явно е трябвало още първия път да го оправя така ама от де да знам и сега ще сменя алтернатора.
Коментар
-
Евъргриин
Като прочетох какви главоболия са били и как това вероятно е по същия начин на доста автомобили, предлагам темата да отиде в "Евъргрийн".Моля админите да я преместят, защото не ми се мисли какво ще е ако още някой трябва да се пребори със същия проблем.минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения
Tipo 1.4 карбуратор 350 000km без ремонт на двигателя. По последни данни-вероятно достоверни, но не 100%, май километрите са 250 000км.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар