Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Бензините

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Бензините

    Автомобилните бензини са леки нефтени горива, предназначени за изгаряне в автомобилни двигатели с принудително запалване (със свещ). Всички произвеждани, продавани и употребявани бензини в България трябва да отговарят на изискванията на европейската норма за качество на горивото EN 228. Важно е да се знае, че всички, продавани от "Петрол" АД, бензини са без съдържание на олово. Буквата "А" в наименованието на бензина означава "автомобилен", числото след тази буква показва октановото число на бензина, а буквата "Н" означава "неетилиран" (безоловен). Всяка марка бензин е оцветена по различен начин, за да може да бъде различавана от другите. А-92 Н е син, А-95 Н е неоцветен (бледо жълт), А-98 Н е червен. В зависимост от сезона, в който се използва горивото са определени летен и зимен клас бензини (дадени в таблицата). Показателите характеризиращи качеството на горивото са дадени в таблица, но два от тях са основни: Октаново число (RON) - това е склонността на бензина към детонационно горене. Известно при повечето шофьори като "чукане на аванса". Колкото по-високо е октановото число, толкова по-устойчив е бензинът на детонация, т.е. по-високи степени на компресия може да понесе и не се самозапалва при високите температури и налягане в цилиндъра. Високооктановите бензини са по-висококачествени. Те се използват в модерни автомобили с висока степен на компресия. Има два метода за определяне на октановото число, изследователски (RON) и моторен (MON). В България е приет RON, това е и означението в марката на бензините. Дестилационни характеристики - според изискванията на стандарта те са в определени граници. Така се гарантира безпроблемната работа на двигателя, лесното му пускане при ниски температури, мощността на двигателя. От дестилационните характеристики зависи и разхода на гориво. Редица други показатели се нормират и контролират от гледна точка на екологията, чистотата на горивните системи и енергийния капацитет на бензините. ---------------------------------- Petrol.bg
    Обичта е по - силна от омразата. Сърцето е по - силно от огорчението. Усмивката на душата е по - силна от мрака. Великодушието надмогва мъстта.
    Трезвен ТУК не пиша!
    Un Italiano Vero

    #2
    Това на "книга" е добре написано, но до колко са качествени бензините в България??? Защо нищо не се пише за допустимото съдържание на сяра в бензините??? Обществена тайна е, че руският петрол съдържа много сяра. От там и в бензините, които произвежда Лукойл има много сяра След изгарянето на бензина тази сяра "полепва" къде ли не ..... Лично аз наливам само от OMV, тъй като не знам до колко е вярно, може и да се самозалъгвам, но OMV зареждат гориво от рафинерията си в Румъния, а румънския петрол има по-малко сяра от руския. Дано да е вярно или поне на мен така ми се иска... Но мога да кажа, че румънските горива са по-качествени от нашите. Зареждал съм там и колата върви по-добре, а и други хора са ми споделяли същото.Ами май това е, което имам да кажа за бензините - поне към момента
    FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
    ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

    Коментар


      #3
      brat_John написа:
      но OMV зареждат гориво от рафинерията си в Румъния, а румънския петрол има по-малко сяра от руския. Дано да е вярно или поне на мен така ми се иска... Но мога да кажа, че румънските горива са по-качествени от нашите. Зареждал съм там и колата върви по-добре, а и други хора са ми споделяли същото.Ами май това е, което имам да кажа за бензините - поне към момента
      Е аз пък от опит от OMV не съм доволен .... особено от този в кв.Здравец .... От около месец зареждам на Лукойл ... и ми се струва че колицата /Темпра 1.6 и.е./ работи малко по -добре от преди .... като зареждах на Shell .... но меннието си е само мое .... споделете и вашите .... А това за сярата в бензина на Лукоил верно ли е
      Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369

      Коментар


        #4
        ivo написа:
        brat_John написа:
        но OMV зареждат гориво от рафинерията си в Румъния, а румънския петрол има по-малко сяра от руския. Дано да е вярно или поне на мен така ми се иска... Но мога да кажа, че румънските горива са по-качествени от нашите. Зареждал съм там и колата върви по-добре, а и други хора са ми споделяли същото.Ами май това е, което имам да кажа за бензините - поне към момента
        Е аз пък от опит от OMV не съм доволен .... особено от този в кв.Здравец .... От около месец зареждам на Лукойл ... и ми се струва че колицата /Темпра 1.6 и.е./ работи малко по -добре от преди .... като зареждах на Shell .... но меннието си е само мое .... споделете и вашите .... А това за сярата в бензина на Лукоил верно ли е
        Ами вярно е разбира се, и особено за дизеловото гориво.Не случайно другарят Алекперов при едно интервю зимата каза,че предстоят около 100 милиона долара инвестиции в Бургас за да може качеството на горивата да достигне европейското.А тези "V-POWER" при Шел, при ОМВ не помня как се казваха, са внос от Гърция и Румъния.
        SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

        Коментар


          #5
          Аз зареждам само от "ЕКО" и съм много доволен!Имам познат който работи на "ЕКО" и според него бензина го карат от Гърция, затова зареждам от там без да се замисля :D
          FIAT TIPO 1.6 89г,FIAT BRAVA 1.4 12V 96г
          FORD C-Max 1.8 TDCi -09г

          Коментар


            #6
            Не само в България има разлики в бензина. В Германия като заредя на Шел или Арал бензинът е супер, колата лети. Обаче като сипя от Agip или Esso да видите как колицата не може да тръгне. Иначе в БГ като цяло съм много доволен от ОМВ и от V-power на Шел. Обикновенния бензин на Шел е мнооогоо зле. Знам го от опит . А и като сипя за еднакви пари V-Power и нормален минавам същите км.
            FIAT BRAVO 1.6 16V

            Коментар


              #7
              Принципно сте прави по добрия бензин би трябвало да води до известна икономия но не забравяйте че водача като усети че колата му върви малко повече и без да иска натиска и повечко газта.Така че нещата са доста относителни.Моя ФИАТ УНО 1.5 моноинжекция го карам повече с 92 и понякога 95 разлика в разхода не съм засичал и се движа около 5.2 литра на 100 км. ИЗВЪНГРАДСКО и скорост до 110 км/ч.
              АЛ.ПЕТРОВ
              FIAT PUNTO 1.2 8V

              Коментар


                #8
                Аз си карам с 95 от OMV и съм много доволен. :D :D :D

                Коментар


                  #9
                  Mury_Alfata написа:
                  Естествено 4е има разлика в разхода колкото е по мощен бензина/по-висок октан/ толкова по малко гориво иска мотора следователно хар4и по-малко а за бензина на ОМВ е румънски там имат рафинерия до миналата година го внасяха от Гърция но ве4е е от Румъния
                  ами аз, до колкото знам октановото число(това даже е обяснено и малко по-нагоре в първиа пост) не показва "калоричността" или "мощността" на бензина, а склоността му към детонация, така че ако колата ти е конструирана да изгаря А95Н, а ти й сипваш А98Н не би трябвало да има някъква разлика в икономията на гориво, или в динамичните показатели на колата...
                  "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                  (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                  Коментар


                    #10
                    ами аз, до колкото знам октановото число(това даже е обяснено и малко по-нагоре в първиа пост) не показва "калоричността" или "мощността" на бензина, а склоността му към детонация, така че ако колата ти е конструирана да изгаря А95Н, а ти й сипваш А98Н не би трябвало да има някъква разлика в икономията на гориво, или в динамичните показатели на колата
                    Сьвьршенно си прав! Калоричноста на горивото определя извьршената работа и .... условията при които протича този процес. Ако не променяме момента на запалване и качеството на горивната смес, няма от кьде да дойде тази икономия.

                    Коментар


                      #11
                      hit-ko написа:
                      ами аз, до колкото знам октановото число(това даже е обяснено и малко по-нагоре в първиа пост) не показва "калоричността" или "мощността" на бензина, а склоността му към детонация, така че ако колата ти е конструирана да изгаря А95Н, а ти й сипваш А98Н не би трябвало да има някъква разлика в икономията на гориво, или в динамичните показатели на колата
                      Сьвьршенно си прав! Калоричноста на горивото определя извьршената работа и .... условията при които протича този процес. Ако не променяме момента на запалване и качеството на горивната смес, няма от кьде да дойде тази икономия.
                      А какво ще стане ако карам 92 Н ???

                      Коментар


                        #12
                        А какво ще стане ако карам 92 Н ???
                        В този случай мотора ще работи детонационно, /неконтролирано запалване и горене/ , особено в режимите на натоварване и при висока т-ра. Пада мощноста на мотора и настьпват разрушителни процеси по частите. Бензина е за работа при мотори с по-ниска степен на сгьстяване/ дефорсирани/ , конструктивно пригодени за него!

                        Коментар


                          #13
                          Добре бе хора, за Типото (1.4 карбуратор) пише, че е конструирано за бензин 95 и нагоре... ! Аджеба, какъв да му слагам и налага ли се да му променям центровките ако реша да мина от един на друг за постоянно? П.С. иначе карам предимно на газ, но ей така за спорта или "по принцип".
                          VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                          VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                          VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                          VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                          Нека Силата на бъде с Нас...

                          Коментар


                            #14
                            Нищо не пипаш сипвай смело и ръчкай
                            FIAT Coupe

                            Коментар


                              #15
                              аз на мойта Брава, която е за 95 ако и сипя 98 може ли нещо да прецакам по двигателя?
                              FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

                              Коментар

                              Working...
                              X