Методите са два : 1.Изцяло да се източи течноста-от двете съединения на рейката,охлабват се,завърта се волана крайно ляво и крайно дясно,да изтече всичко,промива се,с ново масло, от същото с което се зарежда, затягат се съединенията/всичко това се прави на загасен ДВГ/ !!,след което се налива нова течност,запалва се двигателя,върти се волана в крайно ляво -крайно дясно за обезвъздушаване,долива се за нормално ниво 2.Другия метод е по лесен, но не е за много замърсена и съмнителна течност-изсмуква се с шприц съдържанието на резервоарчето,налива се чиста течност,запалва се двигателя да се размеси течноста,след което операцията се повтаря дотогава,докато цвета на течноста в резервоарчето стане като на новата течност-рубинено червен ... За по-леко въртене на волана при загасен двигател,може предницата да се повдигне,за да нямат гумите контакт със земятаМаслото е Dexron II,III,ATF/това е спесификацията/- търговските марки-от италианските напр. Tutela GI/A, или аналогично на друг производител
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна хидравлично масло-серво волан
Collapse
X
-
Ето и малко подробности, относно смяната по втория начин:Преди започване - хубаво се блокират задните гуми, за да се предотврати движение на колата и риск от падане. Снимка 3.Повдигнах колата от едната страна толкова, че гумата се отлепи на около 8-10 см от земята. Това се налага, защото ако е по-малко повдигната - при повдигане от другата страна, първоначално повдигнатата гума пада обратно няколко см, и се опира в земята. Та след като е повдигната гумата на около 10 см - подпира се да речем на магарето, между двата болта на задния тампон на носача. Отпуска се върху трупчетата или съответната подпора. Снимка 2.След това се вдига и от другата страна, като там може да остане на крика. При така свободните гуми, може също да проверите за хлабини в кормилните накрайници, чрез разклащане на гумата наляво-надясно. Луфтовете се усещат. С помощта на спринцовка от 50 куб. см. (най-голямата, която намерих) и шлаух от мед. система (общо двете неща струват около 1.50 лв., снимка 1) започва изсмукването на маслото от казанчето. Като се напълни спринцовката - изплюва се в друго шише, например от минерална вода, 1.5. литра. Изсмуква се така до дъно (около 200-250 мл), а като се види дъното, втори човек започва да върти волана наляво-надясно. Няма нужда открай-докрай, досаттъчен е половин оборот на волана да се прави, то си качва масло в казанчето. Човекът, който изсмуква, трябва да внимава шлаухчето да опира в дъното, но не в дупката, по която маслото отива в помпата. Така се изсмуква още около 1/2 литър или малко повече.Идва един момент, в който вече не излиза никакво масло. Тогава може да се завърти волана няколко пъти открай-докрай, докато съвсем спре да излиза масло. Това е краят на изсмукването. Изсмуква се всичко от казанчето, доколкото може - обикаля се с шлаухчето по дъното. Налива се ново масло. Върти се воланът от край докрай няколко пъти, през това време втори човек постоянно налива масло до покриване на маркерите. Трябва да налеете поне 80 % от това, което сте източили. Вече може да запалите колата. Възможно е в първите няколко оборота маслото рязко да слезе надолу, но ако сте сипали 80-85 % спрямо това, което сте източили, няма да се притеснявате, няма да остане на сухо. При запален двигател въртите открай докрай волана няколко пъти, като другият човек следи нивото и долива, ако има нужда. Гасите, пускате колата по обратен ред на вдигането, прибирате всичко, качвате се, правите няколко кръгчета, проверявате нивото, доливате при нужда. Това е! При мен след смяната - воланът стана "по-лек", но не осезаемо. Все пак си познавам колата и почувствах разликата. След около седмица може да повторите процедурата, така ще имате почти 100 % чисто ново масло, с рубинен цвят, прозрачно дори в казанчето.
Реклама
Collapse
Коментар