След като колега ми обърна внимание, че част от крушките на третия стоп не светят, реших да сменя изгорелите...Е оказа се, че точно по този въпрос италианската инженерна мисъл не е подходила по най-добрия или поне не по най-ремонтопригодния начин. Очевидно замисълът е да се сменя целия блок с 10-те крушки. Но българската техническа мисъл винаги намира друг начин! Ето как все пак можете да смените изгорелите крушки.Необходими инструменти и материали:- Кръстата отверка- Плоска отверка- Гаечен ключ 19- Макетен нож (нож за балатум)- Плоски клещи- 10 крушки 3W (аз използвах 1,2W - от тези за табло - левче бройката)- Изолирбанд1. Развийте 8-те (?) рапидки, които държат кората на петата врата. Обърнете внимание, че 4 от тях се намират под гумите, които притискат задната кора (махат се с издърпване). Махнете и 2-те пластмасови щипки.Избутайте кората надолу и напред - първо единия край, а после и другия и махнете кората.2. Развийте от вътрешната страна трите пластмасови шестограна, държащи стопа. Ако не тръгват на ръка, можете да си помогнете с гаечен ключ 19. Внимавайте да не изгубите скобата на средния. При мен явно така се е случило преди време и сега средната гайка на практика не придърпва стопа към вратата и влиза вода вътре. Резултата се забелязва на следващите снимки.Извадете стопа и изключете куплунга.3. Изрежете главите на пластмасовите нитове.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Брава: Как да сменим крушките на третия стоп?
Collapse
X
-
4. С помощта на плоска отверка внимателно разделете двете части. Внимавайте да не нараните с отверката двете проводящи писти указани със стрелките. Опитът на колеги показва, че практически не подлежат на възстановяване, запояване и пр. (прекалено тънки са). Все пак мисля е добра идея да ги почистите с препарат за почистване на контакти (аз така направих).5. Махнете старите крушки и на тяхно място поставете новите. За целта внимателно изправяте краищата, промушвате през дупката и от долната страна закривявате. Моят съвет е да обърнете внимание как са лежали досега и да ги поставите така, че електродите да не попадат в старото легло (за да се получи по-добър контакт). Също така не ги натискайте докрай при монтажа - по-добре това да направи пластмасата, която ги притиска.6. Сглобете двете части отново. Притиснете така че платмасовите нитове отново да влязат в дупките (можете да си помагате с плоски клещи). Не че двете части ще тръгнат да се разделят, но пристегнете ги с изолирбанд. Според мен е излишно да ги залепвате с лепило или силикон, защото едно ново отваряне ще се окаже доста проблемно.ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
Реклама
Collapse
Коментар