Днес използвах първите летни лъчи да си сменя задния спирачен цилиндър на колата.Ето какво извърших за смяната му.1.Повдигате колата на крик като преди това осигурявате срещуположното колело с трупчета.Осигурявате и колата и не разчите само на крика.2.Демонтирвате колелото.3.Почуквате с чук направляващите болтове за джантата и които държат и фиксират барабана във всички посоки.И след това ги развивате.4.Сваляте барабана като го въртите равномерно и го измъквате.5.Сваляте фиксаторите на накладките позиция 16.Сваляте горната и долната пружина и същите изпадат.7,Рязвивате внимателно тръбичката за спирачната течност с ключ 11 и я отделяте от цилиндърчето като по възможност я запушвате да не изтича течността.8.Развивате двата болта държащи цилиндърчето и го подменяте с новото.9.Монтирвате новото като внимавайте със стягането на двата болта защото цилиндърчето е чугунено и се чупи лесно.10.Поставяте и спирачната тръбичка и я притягате внимателно.11.Желателно е да почистите пресмажете саморегулиращия механизъм позиция 4 за да работи добре след монтажа.12.Поставяте щифтовете за закрепване на накладките и техниоте пружини.13.Закачате долната пружина после горната.14.Завивате малко саморегулиращия механизъм за да вкарате по лесно барабана.15.Вкарвате барабана и го фиксирате с болтовете.16.Развивате конусчето за обезвъздушаване 1-2 оборота и чакате да потече течност като следите и казанчето.Системата по рпинцип се обезвъздуши сама но за по сигурно с втори човек направих два цикъла с напомпване.Особенното при смяната е че ако са ви омаслени накладките ги измиите с бензин или нещо подобно но не на нафтена основа.След това е желателно да ги подсушите най добре става с пепел от печка.Не оставяйте системата ви да засмуче въздух през казанчето особенно ако сте с АБС може да ви създаде главоболия после.И така и така сте разглобили избиите капачките на лагерите и проверете дали има смазка там защото при мен нямаше,а съчмите се виждат.Пуснете им по малко хубава гресчица без да прекалявате.След цялата операция за известно време ще ви потъва педала на спирачката повече и ръчната спирачка ще хваща на повече зъби това е докато регулиращия механизъм доведе накладките най близко до барабана.Цилиндърчето което поставих е ’’метели’’ 04-0612 с диаметър на буталцата и цилиндъра 20,64 мм.За справка има и цилиндърчета 22,2 мм затова внимавайте какво купувате да не сменяте после в магазина с разправии.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на заден спирачен цилиндър на Мареа Комби
Collapse
X
-
Темата я направих за важни и често срещани.Моля модераторите да я преместят. Браво за труда! Дано примера е заразителен. Тази последователност важи не само за Марея. kiro_of_the_dayFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар