Всичко по алтернатора на въпросния автомобил вече е разгадано.Проблема с незареждане е започнал със откъсването на кабела от обувката която го свързва със извода на алтернатора.При това положение същия губи възбуждането си и индикацията на таблото угасва при вкл. на контакт на автомобила.Следващия проблем за алтернатора идва от този скъсан кабел при вдигане на оборотите на двигатела изгаря реле регулатора/същия е в един блок със четките/ който е показан на снимките.Самия демонтаж на алтернатора е много трудоемък въпреки наличността на всякакви инструменти и приспособления.Започвам да изписвам всичко стъпка по стъпка как е преминала цялата одисея.1.Разкачат се кабелите от акумулатора.2.На канал или на подемник през отвора между двигатела и купето се разкачат и кабелите на алтернатора два на брой тънък/възбуждане/ и дебел/към стратера/.3.Демонтирва се дясното колело.4.Свива се обтяжната ролка на пистовия ремък и същия се отстранява.5.Освобождава се десния носач от главината и по желание се отстранява целия.6.Развиват се 6-те болта които захващат полуоската към допълнителния вал на дясната полуоска.7.Издърпва се дясната главина заедно с полуоската за да може същата да освободи място за изваждане на вала/дясна полуоска/.8.Развиват се трите болта които държат капачката на лагера на вала.9.Избива се вала надясно като под автомобила се поставя съд за събиране на маслото което протича от пред.кутия.10.За по лесното изваждане на алтернатора може да се демонтира и тръбата за ауспуха от колекторните тръби.10.1 Tрябва да се махне и щеката за маслото със тръбичката и да се освободи и дигателя отзаде от тампона за да може да се наклони и се маха една скоба има на аспуха намираща се там откъдето се вади алтернатора.11.Разввива се болта който държи алтернатора в долния му край като след развиването на гайката същия продължава да се върти защото има резба на стойката за алтернатора.Това става от страната на дясното колело.11.Развива се болта който го държи в горния си край.Много е трудно.12.Измъква се алтернатора през получилия се отвор между картера и купето точно пред рейката.От тук нататък относно самия ремонт на алтернатора.1.Сваля се пласмасовия капак който покрива реле регулатора с четките и изправителния блок със 6 диода.2.Демонтирва се реле регулатора с четките.3.разпояват се с поялник трите извода на статора от диодната плочка.4.Отваря се задния капак на атернатора като се развиват трите гайки и се измъква с леко почукване.5.Развива се гайката държаща шайбата за ремъка обръщам внимание със лула 24 и вътрешен шестограм мисля 8 или 6.Под шайбата няма шлици,конус или шпонка.Посредством стягане на гайката се осигурява нейното превъртане във вала,а и същата се самозатяга при въртене.7.Отделя се ротора от статора без усилие.8.Развиват се трите болта държащи капачката на външния лагер и същия се избива.Особенното при ремонта се оказа,че някой БЪЛГАРИН доколкото знам от Пловдив като е извършвал ремонте в БГ не е подбрал точните размери на лагерите и особенно на този отпред който се оказа специален само за алтернатори.Лагера който беше поставен беше с по голям диаметър на вътрешната гривна и как го е центровал чак ми е чудно.Другото което рамера на лагера е по малък в смисъл по тесен и за да стане всичко както трябва са струговали пръстен с дебелина 2 мм и са го поставили в предния капак преди лагера за да компенсират по малкия размер.Това обаче е породило изместване на шайбата навътре и несъвпадение с останалите шайби.Тук се е намесила една шайба със същата дебелина поставена между шайбата за ремъка и лагера.Най интересно ми е как са успяли да центроват оста в лагера и да стегнат гайката със шайбата при тази разлика.До тук всичко наопаки,но лагерите вече са сменени с нови като размерите са 63046HSR http://www.lagerite.com/ceni/53-9431/-565007.html /това е само на защитния гумен пръстен иначе лагера е с диаметър на вътрешния пръстен 17 мм и на външния 52 мм внимавайте като купувате този лагер/ предния с цена около 24 лв.марка FAG и 6003 http://www.lagerite.com/ceni/2-1049/-6003%202RS.html малкия със цена около 4 лв.Номера на реле регулатора с четките се вижда на снимките.Лошото от всичко е,че се надявах със смяната на четките всичко ще се оправи ,но се оказа както писах по горе ,че е изгорял РР.Процедурата по сглобяването е в обратния ред макар и още да не съм я извършил/Колата е на трупчета/.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Демонтаж /ремонт алтернатор на Мареа 1.8 16V, 1.9 TD100
Collapse
X
-
След контакт с колегата Tornado на Лични,по негово желание слагам следното мое допълнение:Колега,бързам,ако още не сте сглобили алтернатора,за малкия лагер сложи такъв с гумено уплътнение/като големия/, 2RS - този на снимката е двустранно уплътнен с метални уплътнения,но не издържа на влага , по-скъп е: ~10-15лв., но няма да имаш грижи занапред...Ex. Grande Punto Driver
-
[quote="vesko.t"]След контакт с колегата Tornado на Лични,по негово желание слагам следното мое допълнение:Колега,бързам,ако още не сте сглобили алтернатора,за малкия лагер сложи такъв с гумено уплътнение/като големия/, 2RS - този на снимката е двустранно уплътнен с метални уплътнения,но не издържа на влага , по-скъп е: ~10-15лв., но няма да имаш грижи занапред...Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар