Нужни:
- диагностичен адаптер
- актуална версия на MES
- прав и безопасен участък !
- евентуално помощник, който да оперира с лаптопа
- загрят мотор
Темата е пояснение към тази:
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=64315
Снимките са бегали, сърдете се на Огиту, че не ги е копирал на сървъра и на imageshack.
-----------
В: - Kак да логваме правилно ?
О: - ами зависи от много неща...
Да кажем, че най-срещаният проблем е пренадуване или недостатъчно надуване.
Съответно, ще се занимаваме с проверка на налягането, което прави турбината.
Най-често параметрите са следните:
Стойностите вътре са примерни, понеже програмата е пусната в ДЕМО-режим.
По принцип, на колкото по-висока предавка логваме, толкова по-разгъната и продължителна е графиката. Т.е. на последната предавка е най-добре, но и товарът на маховика/съединителя е най-голям.
При сериозен и явен проблем и 3та предавка е достатъчна.
И така, избрали сме параметрите, може да пристъпим към същността:
Задържате 1300 рпм на 3та предавка, натискате "старт", ускорявате плавно до 1500рпм и натискате рязко педала до дъното и така до 4500рпм, после натискате "стоп". След това "експорт" и записвате CSV файла.
Отваряте в Excel и гледате какво се случва. Ето един пример на лог на кола, която пренадува:
Ясно се вижда как "искано" и "измерено" се разминават с доста. Колата влиза в авариен режим.
Проблемът се оказва в клапан Н75. Ето и графиката след почистването му:
Проблемът е решен.
==============
Друг проблем е недостатъчен надув.
В момента не мога да намеря такъв лог, но се вижда как измереното налягане е под исканото.
==============
Проверка на дебитомер:
На M-Jet 150 не може да се гледа напрежение с MES.
==============
Проверка на корекция на дюзи:
На студен мотор! И празен ход.
==============
Налягане на горивото:
==========
В: - Ами ако не карам дизел? Все за дизели давате пример!
О: - Споко, ето един пример, как да си тествате ламбда сондата, но само един , че не ги харесвам бензинките. Друго си е тракторът.
Първо няколко пояснения:
ПХ - празен ход
ППХ - принудителен празен ход
Начин на тестване - напълно загрял мотор, избираме следните параметри:
Натискаме "старт" и логването започва. Държим колата 1 минута на място (ПХ), после рязко ускоряваме до 100 км/ч, като "цедим" докрай предавките, след достигане на 100 км/ч, включваме 5-а предавка и ПОДДЪРЖАМЕ 30 секунди тази скорост. Теренът трябва да е равен. След тези 30 секунди вкарваме колата в ППХ и така до излизане от ППХ. Спираме да логваме.
Каква е идеята?
ПХ - формата на ламбдата трябва да е синусоида:
Т.е. ако ламбдата е 0 - 1 волта, трябва да играе от 0.1 до 0.9 в.
Рязко ускорение - ламбдата трябва да дава богата смес - 0.9 в.
Поддържане на скорост - отново синусоида, това е относително, защото зависи от това, колко натискате педала на газта.
ППХ - бедна смес - 0.1 в.
Айде стига толкоз, че ми писна. Както обичам да казвам - който схванал - схванал, насреща съм да помогна с каквото мога.
Който вижда по-горе китайски йероглифи - да си търси читав сервиз.
- диагностичен адаптер
- актуална версия на MES
- прав и безопасен участък !
- евентуално помощник, който да оперира с лаптопа
- загрят мотор
Темата е пояснение към тази:
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=64315
Снимките са бегали, сърдете се на Огиту, че не ги е копирал на сървъра и на imageshack.
-----------
В: - Kак да логваме правилно ?
О: - ами зависи от много неща...
Да кажем, че най-срещаният проблем е пренадуване или недостатъчно надуване.
Съответно, ще се занимаваме с проверка на налягането, което прави турбината.
Най-често параметрите са следните:
Стойностите вътре са примерни, понеже програмата е пусната в ДЕМО-режим.
По принцип, на колкото по-висока предавка логваме, толкова по-разгъната и продължителна е графиката. Т.е. на последната предавка е най-добре, но и товарът на маховика/съединителя е най-голям.
При сериозен и явен проблем и 3та предавка е достатъчна.
И така, избрали сме параметрите, може да пристъпим към същността:
Задържате 1300 рпм на 3та предавка, натискате "старт", ускорявате плавно до 1500рпм и натискате рязко педала до дъното и така до 4500рпм, после натискате "стоп". След това "експорт" и записвате CSV файла.
Отваряте в Excel и гледате какво се случва. Ето един пример на лог на кола, която пренадува:
Ясно се вижда как "искано" и "измерено" се разминават с доста. Колата влиза в авариен режим.
Проблемът се оказва в клапан Н75. Ето и графиката след почистването му:
Проблемът е решен.
==============
Друг проблем е недостатъчен надув.
В момента не мога да намеря такъв лог, но се вижда как измереното налягане е под исканото.
==============
Проверка на дебитомер:
На M-Jet 150 не може да се гледа напрежение с MES.
==============
Проверка на корекция на дюзи:
На студен мотор! И празен ход.
==============
Налягане на горивото:
==========
В: - Ами ако не карам дизел? Все за дизели давате пример!
О: - Споко, ето един пример, как да си тествате ламбда сондата, но само един , че не ги харесвам бензинките. Друго си е тракторът.
Първо няколко пояснения:
ПХ - празен ход
ППХ - принудителен празен ход
Начин на тестване - напълно загрял мотор, избираме следните параметри:
Натискаме "старт" и логването започва. Държим колата 1 минута на място (ПХ), после рязко ускоряваме до 100 км/ч, като "цедим" докрай предавките, след достигане на 100 км/ч, включваме 5-а предавка и ПОДДЪРЖАМЕ 30 секунди тази скорост. Теренът трябва да е равен. След тези 30 секунди вкарваме колата в ППХ и така до излизане от ППХ. Спираме да логваме.
Каква е идеята?
ПХ - формата на ламбдата трябва да е синусоида:
Т.е. ако ламбдата е 0 - 1 волта, трябва да играе от 0.1 до 0.9 в.
Рязко ускорение - ламбдата трябва да дава богата смес - 0.9 в.
Поддържане на скорост - отново синусоида, това е относително, защото зависи от това, колко натискате педала на газта.
ППХ - бедна смес - 0.1 в.
Айде стига толкоз, че ми писна. Както обичам да казвам - който схванал - схванал, насреща съм да помогна с каквото мога.
Който вижда по-горе китайски йероглифи - да си търси читав сервиз.
Коментар