Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ръководство - как правилно да направя лог с MES?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ръководство - как правилно да направя лог с MES?

    Нужни:
    - диагностичен адаптер
    - актуална версия на MES
    - прав и безопасен участък !
    - евентуално помощник, който да оперира с лаптопа
    - загрят мотор

    Темата е пояснение към тази:
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=64315
    Снимките са бегали, сърдете се на Огиту, че не ги е копирал на сървъра и на imageshack.

    -----------
    В: - Kак да логваме правилно ?
    О: - ами зависи от много неща...

    Да кажем, че най-срещаният проблем е пренадуване или недостатъчно надуване.
    Съответно, ще се занимаваме с проверка на налягането, което прави турбината.

    Най-често параметрите са следните:

    Click image for larger version

Name:	1_screenshot_28.jpg
Views:	2
Size:	93,5 KB
ID:	2166757

    Стойностите вътре са примерни, понеже програмата е пусната в ДЕМО-режим.

    По принцип, на колкото по-висока предавка логваме, толкова по-разгъната и продължителна е графиката. Т.е. на последната предавка е най-добре, но и товарът на маховика/съединителя е най-голям.
    При сериозен и явен проблем и 3та предавка е достатъчна.

    И така, избрали сме параметрите, може да пристъпим към същността:



    Задържате 1300 рпм на 3та предавка, натискате "старт", ускорявате плавно до 1500рпм и натискате рязко педала до дъното и така до 4500рпм, после натискате "стоп". След това "експорт" и записвате CSV файла.

    Отваряте в Excel и гледате какво се случва. Ето един пример на лог на кола, която пренадува:




    Ясно се вижда как "искано" и "измерено" се разминават с доста. Колата влиза в авариен режим.
    Проблемът се оказва в клапан Н75. Ето и графиката след почистването му:



    Проблемът е решен.

    ==============

    Друг проблем е недостатъчен надув.
    В момента не мога да намеря такъв лог, но се вижда как измереното налягане е под исканото.

    ==============

    Проверка на дебитомер:



    На M-Jet 150 не може да се гледа напрежение с MES.

    ==============

    Проверка на корекция на дюзи:



    На студен мотор! И празен ход.

    ==============

    Налягане на горивото:



    ==========

    В: - Ами ако не карам дизел? Все за дизели давате пример!
    О: - Споко, ето един пример, как да си тествате ламбда сондата, но само един , че не ги харесвам бензинките. Друго си е тракторът.



    Първо няколко пояснения:
    ПХ - празен ход
    ППХ - принудителен празен ход

    Начин на тестване - напълно загрял мотор, избираме следните параметри:



    Натискаме "старт" и логването започва. Държим колата 1 минута на място (ПХ), после рязко ускоряваме до 100 км/ч, като "цедим" докрай предавките, след достигане на 100 км/ч, включваме 5-а предавка и ПОДДЪРЖАМЕ 30 секунди тази скорост. Теренът трябва да е равен. След тези 30 секунди вкарваме колата в ППХ и така до излизане от ППХ. Спираме да логваме.

    Каква е идеята?


    ПХ - формата на ламбдата трябва да е синусоида:




    Т.е. ако ламбдата е 0 - 1 волта, трябва да играе от 0.1 до 0.9 в.

    Рязко ускорение - ламбдата трябва да дава богата смес - 0.9 в.

    Поддържане на скорост - отново синусоида, това е относително, защото зависи от това, колко натискате педала на газта.

    ППХ - бедна смес - 0.1 в.

    Айде стига толкоз, че ми писна. Както обичам да казвам - който схванал - схванал, насреща съм да помогна с каквото мога.
    Който вижда по-горе китайски йероглифи - да си търси читав сервиз.
    Последна редакция от ogi28b; 10.03.2017, 15:40.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    #2
    Това да го беше написал когато се мъчихме на Банков с Браво-то Стана ми ясно как и защо се прави лога за ламбдата на бензинките. Благодаря!
    Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
    Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
    Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

    Коментар


      #3
      Важна тема. Спестява доста въпроси
      "Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."

      ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
      Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE

      Коментар


        #4
        Местя темата в "Често задавани въпроси" . Добавен е линк в съдържанието на раздела, както и при важните теми в раздела "Автоелектроника".
        00' Bravo 105 JTD

        Коментар

        Working...
        X